Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työ on aivan kauheaa, uskaltaako nyt vaihtaa työpaikkaa?

Vierailija
30.09.2024 |

Ihan itseäni tarkoitan. Palaute työstä on negatiivista. Jos joskus saa positiivista, sekin tulee anonyymien palautekyselyjen kautta. Olen pohtinut, että kannattaako jäädä työhön, joka vähentää omia voimavaroja. Nyt on paljon Yt-neuvotteluja ja toisaalta mietin, miten siitä selviää, jos nyt vaihtaa työpaikkaa ja sitten käykin huonosti ja jää työttömäksi. Mitä sinä tekisit?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet hoitaja tai siivooja, uskaltaa.

Vierailija
2/18 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ on aivan kauheaa on parempi olla työttömänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole hoitaja enkä siivooja.

-ap

Vierailija
4/18 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yt-neuvotteluja, niin ei ne silloin uusia palkkaa.

Vierailija
5/18 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yt-neuvotteluja on aina. Jos niiden pelossa jää roikkumaan paskaan työhön, ei koskaan pääse sieltä pois. 

Vierailija
6/18 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pyöveli?

Vierailija
7/18 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten siitä selviää, jos nyt vaihtaa työpaikkaa ja sitten käykin huonosti ja jää työttömäksi.

Suomessa on noin 200 000 työtöntä. Eli siitäkin selviää. Voithan sinä jäädä työttömäksi myös vaihtamatta työpaikka. Ei sinulla mitään sementoitua sopimusta sinne nykyiseen paikkaankaan ole. 

Vierailija
8/18 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei nyt, niin milloin muka sitten?

Vierailija
9/18 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko pyöveli?

En. Olen pölvästi. Siksi kyselen tyhmiä vauvapalstalla.

t. ap

Vierailija
10/18 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä väliä sillä on, mitä minä tekisin. Minun tilanteeni on kuitenkin ihan eri kuin sinun. Aika heikosti menee, jos aikuinen ihminen ei osaa itse päättää, kannattaako vaihtaa työpaikkaa vai ei. 

Vierailija
11/18 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan vaihto on aina riski, mutta mitään ei saa, jos ei mitään uskalla. Minäkin olen jo hakenut paria paikkaa ja laittanut cv:n pariin pariin muuhun. Voihan tämä nykyinenkin loppua. Mistä sitä koskaan tietää.

Vierailija
12/18 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan vaihtaminen ei tapahdu tuosta vaan. Sekin puoli kannattaa huomioida. 

Vierailija
13/18 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ on aivan kauheaa, uskaltaako jäädä vanhaan työpaikkaan?

Vierailija
14/18 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietiskelin joskus samaa. Tulin siihen lopputulokseen, että työ oli niin kamalaa, että työttömyys voisi tehdä ihan hyvääkin. Saisi hetken levähtää ja harkita alanvaihtoa tai muuten miettiä elämänsä suuntaa. Alanvaihtoa pyörittelin mielessäni, kun ajattelin olevani epäsopiva koko alalle, mutta niin vain uudessa saman alan työpaikassa työteko olikin mukavaa ja työkaverit ja esihenkilö samalla aaltopituudella kanssani.

Vierailija
15/18 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työ on aivan kauheaa, uskaltaako jäädä vanhaan työpaikkaan?

Olisin kirjoittanut ihan saman. Uskaltaako jäädä, jos työ syö voimat ja henkisen toimintakyvyn?

Kaikki ei ole kuten minä, olen arka. Se ehkä kertonee jotain, että olin toisessa elämäni työpaikassa 12 vuotta. Aina oli huono hetki vaihtaa. Lopulta tuli työuupumus, eikä se ollut peräisin pelkästään siitä työstä ja työtehtävistä, vaan myös tylsistymisestä siinä ympäristössä ja työyhteisössä. Pari lastakin siellä ollessa sain ja olin äitiyslomat ja vanhempainvapaat poissa, mikä virkisti. Kun viimeisen kerran lähdin, hyppy tuntemattomaan oli rankka. Valitsin työn, mitä en ollut tehnyt enkä kokeillut. Uudet haasteet kuitenkin sai voimaan paremmin. Tietysti siinä kävi lopulta huonosti, enkä tarkalleen muista, missä vaiheessa tuli tieto, että minun työ siirtyy toiseen yksikköön. Olin tilanteessa, jossa piti ajaa työmatkoja 1,5 tuntia/suunta kesäkelillä. Niinkin kävi, että tein 80% työaikaa, koska liian pitkät työmatkat väsytti. Joka päivä katsoin avoimia työpaikkoja ja pääsin haastatteluihinkin, mutta mitään omalle koulutukselle sopivaa ei löytynyt pitkään aikaan. Kun ei löytynyt, aloin tehdä kouluttajana töitä. Rahantulo oli hyvin epävarmaa, mutta toisaalta työ oli mielekästä ja jäi paljon vapaa-aikaa. Tällä hetkellä olen taas palkkatyössä. Saatan käydä jonkin päivän kouluttamassa, jos pyydetään, koska se tuo vaihtelua, mutta kun lapset on nyt 12 ja 14 v., heidän harrastukset ja kuljetukset vie aikaa. En ihan jatkuvasti viitsi olla poissa kotia (kun on  normaali työ ja jos lisäksi tekee kouluttamista). Uskallusta kaikki vaatii, lähde vaan kokeilemaan mitä muuta voi olla!

Vierailija
16/18 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna menen haastatteluun. Riittää nykyisessä paikassa. Muutos on aina pelottavaakin, mutta uskaltamatta ei mitään saakaan. 

Vierailija
17/18 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta ei kehity, elleivät ihmiset vaihda työpaikkoja ajoittain ja pyri menemään eteenpäin elämässään. Jos on tyytymätön nykyiseen työpaikkaan, on järkevää ja ehkä välttämätöntäkin pyrkiä vaihtamaan se toiseen.

Vierailija
18/18 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen siivoustyötä, tehnyt 20 vuotta. Nyt kunnalla palkkani nousi kokemuksien myötä yli 15e, en mä ainakaan pystyisi/haluaisi millään vaihtaa työtä kunnalta pois ( tuskin koko perhe on valmis muuttamaan toiselle kunnalle minun siivoustyön takia) ei kuiten olisi sen arvoista. Jos vaihtaisin työtä, en edes tohdi kuvitella kuinka pieneksi palkkani muuttuisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi