Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pilapimpottaja teinit tulee soittamaan illalla ovikelloa!

Vierailija
30.09.2024 |

Nyt jo monta iltaa peräkkäin sama poikalauma tullut myöhään illalla soittamaan ovikelloa ja lähteneet juoksemaan karkuun. Miksi nykynuoriso on nykyään näin häiriintynyttä? Onko vinkkejä?

Kommentit (873)

Vierailija
441/873 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan ovikelloa, jonka saa pois päältä. Itselläni ei ole ollenkaan ovikelloa. Mulle pääsee sisään vaan soittamalla puhelimella. 

Vierailija
442/873 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai laita oveen kyltti kameravalvonta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/873 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säikyttää ne pitää. Kunnolla. 

Vierailija
444/873 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki tutut tietää että oveen koputetaan. Ovikello on terästä ja siihen on kytketty sähkövirta. Kaikki joilla on meille asiaa tietävät että siihen ei kosketa.

Vierailija
445/873 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa siinäkin vastaus.

Vierailija
446/873 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa ruikuttaminen

Vierailija
447/873 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita kunnon sähköpiuha ovikelloon, kun kerran saa kunnon sähköiskun soittelee seuraavaksi helvetin ovikelloa.

Miksi tämä viesti näkyy punaisella pohjalla?

Vierailija
448/873 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla kaikki muumit laaksossa?

Vierailija
449/873 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munsalan kansallispuku

Vierailija
450/873 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyyyiiii.

Vierailija
451/873 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tarvitsee nykyaikana ovikelloa?

Vierailija
452/873 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hällä väliä

Vierailija
453/873 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiallinen.

Vierailija
454/873 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumori on vaikea laji.

Vierailija
455/873 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuo isovanhemmat tähän edes liittyvät?

Vierailija
456/873 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivat pitää myös suuskii

Vierailija
457/873 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovikelloja soiteltiin jo silloin kun itse olin lapsi 90-luvulla. En tosin itse siihen osallistunut. Postilaatikoita räjäyteltiin ilotulitteilla jne jne. Jokainen sukupolvi keksi samat "hyvät jutut" aina uudestaan.

Vierailija
458/873 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee 20cm syvä monttu, asenna pohjalle piikkejä ja peitä.

Kierrä itse ja anna pimpottajien pudota monttuun

Vierailija
459/873 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikki tutut tietää että oveen koputetaan. Ovikello on terästä ja siihen on kytketty sähkövirta. Kaikki joilla on meille asiaa tietävät että siihen ei kosketa.

Tuosta todennäköisesi saa syytteen tapon tai murhan yrityksestä. Edes "omaa" pihaa ei nimittäin saa ansoittaa. Mitä jos ambulanssikuski tai poliisi soittaa sitä ovikelloa?

Vierailija
460/873 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotirauhan häirintää, soita poliisille. Kokemuksesta tiedän, että noihin ei tehoa mikään muu, jos sekään. Vanhempia ei joko kiinnosta tai ovat kasvattajina kädettömiä.

Mulle ja miehelle tehtiin juuri tuollaista ilkivaltaa ja siihen kuului myös pimputtelu öisin. Lisäksi varastettiin jo rivaripihasta kamojakin ja heiteltiin ikkunaan jotain nestettä, mitä lie ollut. Koiraa heiteltiin sepelillä ja postilaatikoitamme tutkittiin. Roskikset oli kaadettu usein ja niitä tongittiin. Siis lehtiroskiksesta ihmisten papereita, kun eivät olleet silppurin läpi niitä laittaneet. Kuulin kun joku syynäsi jonkun asukkaan puhelinlaskua.  Asuntomme oli ihan roskiskatoksen vieressä.

Soitin poliisille, aikani kärsittyäni, ja sieltähän tuli se vakio "pojat on poikia".

Hallituksen puheenjohtaja alkoi viimein ilmoituksestani hommiin ja otti yhteyttä naapurustojen taloyhtiöiden hallituksiin ja siitä se sitten lähti. Homma loppui.

Yksi sekopää meinasi ajaa suoraan mun päälle fillarilla alamäkeä kovaa vauhtia, sain just hypättyä pois alta. Silmät sillä vaan seisoi päässä, jotain sieniä oli syöty. Tuossa kymmenpäisessä joukossa oli jo tuollaisia 5-vuotiaitakin, ja häirintä alkoi olla tuntikausia kestävää päivää kohti. Otin kuvia, ja ajattelin jo mennä tunnistamaan niistä tyyppejä kouluihin.

Yhden näin menevän kerran kotiinsa, kun ajoin sattumalta kauppamatkalla ohi ja pyörähdin ympäri juttelemaan vanhempiensa kanssa. Aluksi mulle meinasi jo ukko haistatella, mutta kun sanoin, että sun lapsen tulevaisuus on vaaka-laudalla, niin rupesi pojalle riehumaan. Lähdin pois. Poikaa ei enää meillä näkynyt.

Täällä oli vuosia sitten tapaus, missä vanhempaa pariskuntaa heiteltiin kananmunilla ja tuhottiin puutarhakalusteita jne.

En voi käsittää tätä julmuutta. Millaisissa kodeissa nuo asuvat ja millaiset ovat vanhemmat? Eikö kiinnosta missä se alaikäinen pyörii öisin? Jo talonpoikaisjärki riittää kertomaan, ettei yöllä mitään sallittuja aktiviteetteja missään ole, vaan ollaan ilkivallanteoissa. Ja "kaverin luo meno" pitää aina, siis AINA, tarkistaa ja soittaa.