Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kommunikointiongelmat ja petollinen elämä

Vierailija
30.09.2024 |

Olemme olleet naimisissa 10 vuotta. Siitä ajasta olen ollut ahdistunut varmaan ainakin 6 vuotta ja syynä miehen kommunikointiongelmat. Hän ei koskaan kerro asioistaan, salailee, piilottelee, muuntelee totuutta tai jättää vaan kertomatta. Myöhemmin asian tullessa ilmi, sanoo "unohtaneensa" kertoa. Hän on elänyt parisuhteessamme vapaana miehenä. En oikeasti tiedä, mitä hänellä on ollut milloinkin meneillään ja on nyt jäänyt sitten kiinni kerralla useasta salasuhteesta vuosien varrella kun päätin selvittää, miksi olen näin ahdistunut. Kaivoin totuuden hänen tietokoneeltaan. Kuvia naisista, joiden kanssa ollut sängyssä ja päivämäärätkin täsmää niihin kun olen ihmetellyt, missä hän on. Miksi kukaan tekee toiselle ihmiselle tällaista ja samalla väittää rakastavan ja tämän olevan elämänsä nainen? Kohtalotovereita? Kyllä, otan eron miehestä sillä tällaisen jälkeen ei mikään pariterapiakaan enää pelasta suhdetta enkä voi koskaan luottaa enää toiseen. Eikä 4-kymppinen mies mihinkään tuosta enää muutu.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippaasti vain uutta elämää aloittamaan ja mies luiskaan. Tsemppiä ap!

Vierailija
2/13 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa! Mies on ollut siis kyvytön lähtemään itse ja olemaan rehellinen, ettei osaa elää parisuhteessa. Jotain traumoja kenties taustalla? Eihän täysjärkinen ja tasapainoinen ihminen tee tuollaista.

Tosi kurjaa, että olet joutunut kokemaan tuollaista. Voimia ja tsemppiä! Ansaitset niin paljon parempaa. Usko pois, jahka pääset eroon kaksinaamaisesta petturista, alat taas kukoistaa ja elämääsi tulee uusia rehellisiä ihmisiä <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset tarinat vain vahvistaa sitä ajatusta, että jokaisen tulisi olla vain itsekseen. Ihmis saas tat, jotka toiminnallaan hajottavat toisen ihmisen elämän peruspilarit ja turvallisuudentunteen, pitäisi laittaa telkien taakse. Millä oikeudella hän mielestään saa toimia noin ja samanaikaisesti väittää, ts. valehtelee rakastavansa naistaan? Ei ole terve tuollainen mies.

Voimia ap! Selviät kyllä ja parempi elämä koittaa. Löydät vielä onnen. Miehesi sen sijaan tulee jatkamaan samaa toimintaa elämänsä loppuun asti. Voi niitä naisparkoja, jotka ehkä aloittavat suhteen hänen kanssaan.

Vierailija
4/13 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on manipuloinut sinua vuosia. Kuulostaa ihan karmealta ja ihme, että olet enää järjissäsi. Ei tuollainen salailu ole minkäänlaiseen parisuhteeseen kuuluvaa. Silkkaa epärehellisyyttä. Hyi hitto mikä mies!

Vierailija
5/13 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä olet päätynyt naimisiin asti miehen kanssa, jolla on tuollaisia kommunikointiongelmia? Rakastuneena sitä toki kuvittelee, että on löytänyt sieluntoverin. Mikään ei ole julmempaa manipulointia kuin asioiden selvä salailu, sillä se pitää toisen varpaillaan ja epävarmana ihan jatkuvasti. Kuulostaa räikeältä vallankäytöltä. Onko hän myös välinpitämätön kun olet yrittänyt nostaa näitä asioita esille? Sillä tavalla hän alistaa sinua. Tuntuu, että miehesi todellisuudessa vihaa naisia ja he ovat hänelle käyttötavaraa. Siitä kielii tuo sänkykuvien tallentaminen. Jotain hyväksikäyttötaustaa hänellä kenties tai manipuloiva äiti?

Vierailija
6/13 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Täällä jokseenkin vastaavanlainen suhde. Ei oltu naimisissa, mutta samanlaista hämärätoimintaa ja koko ajan suhdetta varjosti epävarmuus sekä epäily, että jotain outoa on menossa. Viimeinen käänne oli se kun hän teki lapsen toisen naisen kanssa ja oli tälle toiselle naiselle sanonut olevansa eroamassa ja oli muutaman kk:n parisuhteessa myös tämän kanssa siihen asti kunnes nainen tuli raskaaksi. Vedätti tätä toista siis myös ihan 100-0 ja samaan aikaan oli vielä muitakin seksisuhteita. Hänelle ei riittänyt mikään. Kovin pahoillaan toki kaikesta pahasta mielestä joka suuntaan, mutta noinkohan. Kyllä aikuinen, terve ihminen ymmärtää etukäteen, mitä tuollainen toiminta aiheuttaa ihmismielelle. Ei kukaan tuollaista tee vahingossa ja tahattomasti.Kaikkea se maa päällään kantaa.

Vierailija
7/13 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomuksesi on tuttua itselleni. Kohtasin mitä ihanimman miehen, joka oli huomaavainen, karismaattinen, hellä ja perhekeskeinen. Esitti suurituloista, menestyvää ahertajaa. Muutimme samaan asuntoon ja alkoi yhteinen taival. Työmatkoja ja projekteja hänellä riitti, kun oli ura niin nousussa. Minun vastuulle jäi kodinhoito, laskujen maksu ym. juoksevat asiat, kun hra oli kiireinen. Yhteistä tiliä tai taloudenhoitoa hän ei halunnut vaan maksoi aina määrätyn summan yhteisestä lainasta ja sen lanatilin hän halusi itse hoitaa. Minun piti vain maksaa puolet lainasta. Vuosia kului ja keskityin omaan työhöni ja kotiasioiden hoitamiseen, sekä lapsen hoitoon. Silmäni avautui, kun avasin lainatilin ja näin, että hän oli maksanut vähemmän, kuin minä. Siltä istumalta ilmoitin miehelle, että nyt sinä maksat seuraavat vuodet as-lainaa ja minä teen rahoillani mitä haluan. 

Kummasti loppui miehen heräteostokset. Alkoi satamaan perintäyhtiöistä laskuja. Selitys oli aina, että unohdin. Piti siirtää itselle sähkö-, vesi-, jätemaksut, että ei yllätyksiä tipu. Sitten paljastui syrjähypyt, matkat, konsertit jne.(nämä selvisi, kun vaadin hänen tiliotteet). Aiemmin hän esitti ostaneensa osakkeita ja rahaa tuntui olevan loputtomiin. Viimeisin ostos oli uusi auto, eikä mikään halppis kärry. 

Nyt ollaan tilinteon tilanteessa. Tämän talousneron käyttörahat on huvenneet ja autolainaa ottanut järjettömän määrän. Vaadin kaikki hänen tilit ja velat esille. Yllätys oli melkoinen, kun hänen tilin saldo oli vain puolen kuun palkka. Osakesäästöjä ei ollut. 

Minä olenkin nyt se suurempi tuloinen ja minulla on säästöjä, jotta voin ostaa heti toisen asunnon. Herran "leuka tipahti", kun kysyin mitäs aioit tehdä. Ostatko osuuteni asunnosta vai muutako pois? Itkuhan siitä tuli ja anelu. Nyt on lapsi ja koti tärkeä ja anteeksi antoa anellaan. Miten voi kuvitella, että luottamus tuollaisen jälkeen palautetaan. Ei mahdu mun "kaaliin". Ymmärrän aloittajaa, että kyllä ottaa päähän, mutta itse olen tehnyt väärän valinnan. Onneksi tämä on korjattavissa. 

Vierailija
8/13 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertomuksesi on tuttua itselleni. Kohtasin mitä ihanimman miehen, joka oli huomaavainen, karismaattinen, hellä ja perhekeskeinen. Esitti suurituloista, menestyvää ahertajaa. Muutimme samaan asuntoon ja alkoi yhteinen taival. Työmatkoja ja projekteja hänellä riitti, kun oli ura niin nousussa. Minun vastuulle jäi kodinhoito, laskujen maksu ym. juoksevat asiat, kun hra oli kiireinen. Yhteistä tiliä tai taloudenhoitoa hän ei halunnut vaan maksoi aina määrätyn summan yhteisestä lainasta ja sen lanatilin hän halusi itse hoitaa. Minun piti vain maksaa puolet lainasta. Vuosia kului ja keskityin omaan työhöni ja kotiasioiden hoitamiseen, sekä lapsen hoitoon. Silmäni avautui, kun avasin lainatilin ja näin, että hän oli maksanut vähemmän, kuin minä. Siltä istumalta ilmoitin miehelle, että nyt sinä maksat seuraavat vuodet as-lainaa ja minä teen rahoillani mitä haluan. 

Kummasti loppui miehen heräteostokset. Alkoi satamaan perintäyhtiöistä laskuj

Kyllä niin tunnen myötätuntoa sinua kohtaan kohtalotoverina. Myös minun mieheni oli mitä huomaavaisin herrasmies ja hellä, mukava kaikille eikä sellaista ihmistä ole, ketä ei tulisi hänen kanssaan toimeen. Avulias ym. ei riitä positiiviset asiat, mitä hän on - mutta sitten tämä petollinen puoli ja miten nimenomaan toimii naisten kanssa. Olen kuullut myös jälkikäteen miten hän on kommentoinut naisia alentavasti saunailloissa muille miehille, joille tällaiset puheet on särähtäneet korvaan. Naiset on olleet hänelle käyttötavaraa.

Itse tein myös väärän valinnan, mikä on onneksi nyt korjattavissa vielä niin kauan kun on elossa :-).

Vierailija
9/13 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä olet päätynyt naimisiin asti miehen kanssa, jolla on tuollaisia kommunikointiongelmia? Rakastuneena sitä toki kuvittelee, että on löytänyt sieluntoverin. Mikään ei ole julmempaa manipulointia kuin asioiden selvä salailu, sillä se pitää toisen varpaillaan ja epävarmana ihan jatkuvasti. Kuulostaa räikeältä vallankäytöltä. Onko hän myös välinpitämätön kun olet yrittänyt nostaa näitä asioita esille? Sillä tavalla hän alistaa sinua. Tuntuu, että miehesi todellisuudessa vihaa naisia ja he ovat hänelle käyttötavaraa. Siitä kielii tuo sänkykuvien tallentaminen. Jotain hyväksikäyttötaustaa hänellä kenties tai manipuloiva äiti?

Alkuun tuntui, että voimme puhua mistä vaan kun hän kertoi myös avoimesti sairaan äitinsä agressiivisesta käytöksestä heitä lapsia kohtaan ja syyllistämisestä sekä miten pelkäsi äitiään. Olen ymmärtänyt myöhemmin, että se onkin johtanut vihaan naisia kohtaan, vaikka hän itse sanoo pelkäävänsä naisia. Olen ymmärtänyt, että pelkotilojensa vuoksi on myös teini-ikäisenä tullut hyväksikäytetyksi vanhempien naisten taholta. Olen patistanut häntä terapiaan, mutta en usko siitä olevan apua kuin ihan pintaraapaisuun. Kyllä hänen piilotettu naisvihansa on hyvin syvällä enkä usko epärehellisen elämäntavan loppuvan ikinä. On vain niin kamalaa huomata, ettet loppujen lopuksi tuntenutkaan lainkaan toista ihmistä.

Vierailija
10/13 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastuneena sitä voi tehdä todella vääriä ratkaisuja. Tapasin myös ihanan miehen ja kaikki hälytyskellot soi täysillä alusta asti siitä, miten eri planeetoilta olemme, mutta suljin korvani. Ero tuli lopulta 12 vuoden jälkeen ahdistuneena, itsetunto murskana, luotto miehiin kadonneena, epävarmana ihmisenä. Kertarysäyksellä paljastui se, mitä olin epäillyt hänen käytöksestään jo vuosia: jatkuvasti muita naisia, salaista yhteydenpitoa viestein. Kännykkää piilotteli milloin minnekin, koskaan se ei irronnut näpeistä, yölläkin tyynyn alla ja jos tuli yöllä hätä niin vessaan mukaan. Jos kysyin kännykästä niin vastaus vaan että "olen tarkka yksityisyydestäni niin kuin kaikkien tulisi olla". Hän olikin varsinainen panokone sillä niitä naisia oli paljon ja hän soperteli niille kuin Runeberg. Erittäin hyvä puhumaan ja etenkin kirjoittamaan kauniisti. Naiset on varmasti jokainen tuntenut itsensä prinsessaksi. Olen aina kuvitellut, että kusipään tunnistaa heti, mutta näin ei ole.

Vierailija
11/13 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin paljastui kaksoiseläjä joulun alla. Elämä on mennyt nyt siis ihan sotkuksi ja päälaelleen. Miten inha seksiseuran etsijä pervo toinen voikaan olla, kun luulee kiltiksi perheen isäksi.

Parempaa uutta vuotta meille naiset.

Vierailija
12/13 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tarina. Näillä miehillä on persoonallisuushäiriö ja/tai muuta mt-ongelmaa. Patologinen valehtelu kuuluu kuvaan. Pahimmin häiriintyneet kehittävät useita eri henkilöhahmojakin. Siksi kuvittelet seurustelevasi kiltin, ahkeran ja rehdin miehen kanssa, mutta todellisuus onkin sitten ällö lipevä pettäjämies, tuhlari ja juoppo.

Kun tämmöisestä tyypistä pääsee jyvälle, ainoa vaihtoehto on erota heti. Koska henkilö ei tule muuttumaan koskaan.

Aiheuttavat myös usein sellaista tuhoa että vaikutukset näkyvät elämässäsi vielä pitkään eron jälkeen. Itsellä kesti yli 15 vuotta pelkästään maksaa miehen aiheuttamat velat pois. Vaikutukset uraani ja parisuhteisiin ovat olleet sitäkin pitkäkestoisempia.

Vierailija
13/13 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran uskonnollisena ihmisenä olen aina ajatellut, että herra antaa jokaiselle taakkaa vain sen verran kun kestää kantaa. Vahvoille vähän enemmän ja heikoille vähemmän, mutta enää en näin usko.

Siskollani oli maailman mukavin mies, joka tosin oli myös omituisen tarkka yksityisyydestään, mutta ajattelimme sen olevan vaan tervettä itsesuojelua, vaikka oudolta se tuntui, että ei jakanut juuri mitään yksityisiä asioita siskolleni. Päällisin puolin mies oli taitava käsistään, mukava kaikille, kohtelias, huomioiva ja hauska. Tosin, hän ei myöskään ottanut juuri kantaa mihinkään asioihin, missä joku voi olla eri mieltä. Hän tuntui pelkäävän kaikenlaista eripuraa kuin ruttoa, joten häntä jotkut ystävät kutsuivat "okei-mieheksi" tai vain "gentlemanniksi". Siskoni oli miehen kanssa yhdessä 12 vuotta ja huomasin siskossani hiljalleen tietynlaisen "näivettymisen" tai että elämänilo ikään kuin katosi hiljalleen. Hän ei osannut itsekään selittää pahaa oloaan, mutta yhä enemmän puhui siitä miten heidän välillään on outo muuri, missä on hänen puoleltaan menevä reikä: Hän on avoin ja rehellinen miehelleen, yrittää saada tähän yhteyttä, mutta mies on kuin saippuaa. Hän ei kerro mitään asioita ja tuntuu hyvin salaperäiseltä. Puheluihin ei vastaa vaan lähtee ovesta ulos kävelylle ja soittaa takaisin soittajalle. Ei tietenkään kerro, kenen kanssa on jutellut. Muutenkin paljon viestittelee "työasioita ja kavereille".

Täysin puun takaa tuli yhtäkkiä soitto vieraalta naiselta, johon miehellä oli ollut suhde 6 kk:n ajan, mutta mikä oli jo päättynyt. Nainen kertoi, että miehellä on ollut todennäköisesti muitakin naisia (näin mies oli hänelle kertonut) koko siskon ja miehen suhteen ajan. Siskoni ei uskonut asiaa millään, koska mieshän oli maailman luotettavin, mutta pikkuhiljaa palaset loksahtelivat paikoilleen. Asiaa lisää tongittua selvisi, että mies ei täysin poikamiehen elämää ja hänellä oli lukemattomia seksisuhteita ympäriinsä. Sinänsä helppoa, koska oli matkatöissä.

Tämä oli liikaa siskolleni ja hän yritti itsemurhaa. Luojan kiitos, ei onnistunut siinä ja nyt kun erosta tuosta hirviö-Casanovasta on jo lähes 2 vuotta, uskaltaa hän edes ajatella luottavansa jonain päivänä vielä miehiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi