Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiitos teille koiranne sosiaalisia suhteita rajoittavat koiranomistajat uudenlaisen koirakulttuurin omaksumisesta!

Vierailija
30.09.2024 |

Jos näette lenkillä vastaantulevan toisen koiran, joko:

a) vaihdatte kadun toiselle puolelle

b) vetäydytte jonnekin pihaan tai pusikkoon koiranne kanssa odottamaan että toinen koira pääsee ohi

c) vaihdatte kokonaan kävelysuuntaanne niin, ettei mitään kohtaamisia pääse syntymään.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira kyllä oppii leikkimään kavereidensa kanssa hihnassakin ihan hyvin. Omistajalta vaatii vähän viitsimistä. Täällä kaupungissa ei saa koiraa päästää irti kuin koirapuistossa, ja siellä taas voi koska vaan tulla joku vieras koira mukaan, ja sitten ei ehkä leikki sujukaan enää kivasti. Siksi hihna.

Vierailija
42/58 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kiitän eniten sellaisia vastaantulijoita, joilla ei ole koiraa ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan koirasta ja omistajasta ketä tavataan ja ketä ei. Jos ap:lla on kiltti muiden koirien kanssa toimeen tuleva koira, niin kyllä voidaan tavata lenkillä. 

Vierailija
44/58 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ap tuolla pihalla on paljon mukavia koiranomistajia kiltteine koirineen, joita tavata. Luulisi kyllä, että löydät seudultasi sellaisia? Minulla kaksi koiraa ja ihan riippuu koirasta ja omistajasta tavataanko vai ei, kyllä sen aika äkkiä pystyy lukemaan onko vastaantulevien koirien tapaaminen ok vai ei ja toki itse ainakin ihan kysyn vielä erikseen. Jotkut vastaantulevat koiranomistajat on niin sitruunan nielleen näköisiä, että heitä en edes haluaisi tavata. Iso osa on mukavia ja helposti lähestyttävän oloisia, joita sitten tavataan. Ihan tilanteen mukaanhan nämä jutut menee. Ja jotkut vastaantulevat koirat sitten taas on sen oloisia, etten halua omien pienempien koirien kanssa mennä niiden luokse. Yleensä omalla seudulla kyllä äkkiä oppii ketä moikkaa ja ketä ei. 

sitruuna-ilme on näitä yltiösosiaalisia tolloja varten, paitsi että kaikille sekään ei tehoa..mua ei kiinnosta koiralenkillä lätinä jonkun random-tyypin kanssa. Sitä pakkolätinää saa töissä ihan riittämin. Lenkillä haluan keskittyä ihan vain omaan koiraan ja omaan lenkkeilyyn.

Vierailija
45/58 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kiitän eniten sellaisia vastaantulijoita, joilla ei ole koiraa ollenkaan.

Miten tää liittyy aloitukseen? Joku lukemisongelma sulla?

Vierailija
46/58 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on jokaisen oma asia, miten haluaa koiriensa kanssa kulkea. Pääasia on, että ihmiset aina sopivat asiasta ensin, mikäli koirat voivat kohdata.

Vierailija
47/58 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ap tuolla pihalla on paljon mukavia koiranomistajia kiltteine koirineen, joita tavata. Luulisi kyllä, että löydät seudultasi sellaisia? Minulla kaksi koiraa ja ihan riippuu koirasta ja omistajasta tavataanko vai ei, kyllä sen aika äkkiä pystyy lukemaan onko vastaantulevien koirien tapaaminen ok vai ei ja toki itse ainakin ihan kysyn vielä erikseen. Jotkut vastaantulevat koiranomistajat on niin sitruunan nielleen näköisiä, että heitä en edes haluaisi tavata. Iso osa on mukavia ja helposti lähestyttävän oloisia, joita sitten tavataan. Ihan tilanteen mukaanhan nämä jutut menee. Ja jotkut vastaantulevat koirat sitten taas on sen oloisia, etten halua omien pienempien koirien kanssa mennä niiden luokse. Yleensä omalla seudulla kyllä äkkiä oppii ketä moikkaa ja ketä ei. 

sitruuna-ilme on näitä yltiösosiaalisia tolloja varten, paitsi että kaikille sekään ei tehoa..mua ei k

Katso joskus peilistä, miltä se näyttää. Ihan kamalalta :D

Ja ei, itse en ainakaan ole mikään yltiösosiaalinen ja silti näitä näkee. Kannattaa olla ihan vaan tavallisella ilmeellä, vinkkinä.

Vierailija
48/58 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minä taas ratsastajana toivoisin, että koiranulkoiluttajat pitäisivät koiransa kurissa, kun hevosia tulee vastaan. 

Tämä on sekä koiran, hevosen että ihmisen parhaaksi. 

Joku hermoheikko kaakki pelkää eläintä, joka on kymmenesosa sen koosta LOL

Vierailija
49/58 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minä taas ratsastajana toivoisin, että koiranulkoiluttajat pitäisivät koiransa kurissa, kun hevosia tulee vastaan. 

Tämä on sekä koiran, hevosen että ihmisen parhaaksi. 

Joku hermoheikko kaakki pelkää eläintä, joka on kymmenesosa sen koosta LOL

mä en ratsasta, mutta koiranomistajana eikä ilman koiraakaan tulee mielenkään lähteä hevosta ärsyttämään. Ton kokoinen otus kun pelästyy, niin siinä olet äkkiä itse liiskana, kyytiläinen entinen ja se koirakin..mutta onhan näitäkin viisaita jotka autolla niitä säikyttelee.

Vierailija
50/58 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on se vihattu taistelukoira joka on hyvin ihmisystävällinen mutta ei siedä muita koiria, etenkään uroksia. Tuosta ei millään sosiaalistamalla tule mitään moikkailijaa ja muiden koirien kanssa leikkijää koska ne toiset koirat ovat sille vain haaste.

Eli omalta osaltani ylläpidän tätä kulttuuria. 

Vierailija
51/58 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen ihan tilanteesta keitä voi tavata/haluaa tavata ja keitä ei. En mä mitään ongelmaa siitä tee jos joku haluaa tavata tai joku ei, sama se ja lenkki jatkuu. Mutta se on kyllä ärsyttävää, jos jäädään pönöttämään ja esim odottamaan, että toinen koira menisi edellä tai sitten ohitustilanteessa jäädään pönöttämään ja odottamaan, että toinen menee ohi. Nää on musta ärsyttäviä, paras että kaikki liikkuu, ohitustilanne nopeammin ohi kun molemmat liikkuu eikä toinen pönötä. 

Vierailija
52/58 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranomistajissa on jonkun verran sekopäitä joukossa. Mukavat, joita on suurin osa, oppii onneksi tuntemaan ja loput voi ohittaa.

Jotkut ihmiset ottavat koiran, koska haluavat päsmäröidä ja mikromanageerata. Jos taipumus on kovin voimakas, tuppaa päsmäröinti ulottumaan myös vieraisiin ihmisiin. Kaikkien pitäisi toimia koiransa kanssa just samoin kuin itse toimii. 

Vierailija
53/58 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on se vihattu taistelukoira joka on hyvin ihmisystävällinen mutta ei siedä muita koiria, etenkään uroksia. Tuosta ei millään sosiaalistamalla tule mitään moikkailijaa ja muiden koirien kanssa leikkijää koska ne toiset koirat ovat sille vain haaste.

No taistelukoirat onkin ihan oma lukunsa. Niitä ei pidäkään koskaan moikata.

Vierailija
54/58 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä sanoa ap, mutta jos koet että toiset kääntyvät eri suuntaan tai menevät toiselle puolelle katua sinut ja koirasi nähdessään, syy on todennäköisesti sinussa ja koirassasi. He eivät vain halua kohdata teitä. Itsekin vaihdan suuntaa tiettyjen koirien&omistajien tullessa vastaan, koska tiedän että heidän koiransa eivät osaa tätä kohtaamistilannetta. Joissain tapauksissa eivät omistajatkaan. 

Vierailija
55/58 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä. Koirallani on tarpeeksi sosiaalista elämää muiden koirien kanssa joten joka ikistä vastaantulevaa me ei moikata, liian moni "joo ei tää mitään tee anan moikata vaan" koira on käynyt omaani kiinni joten vältellään koiria joita ei tunneta. Tuttuja koiria tavataan päivittäin ja leikitään niiden kanssa.

Vierailija
56/58 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No taistelukoirat onkin ihan oma lukunsa. Niitä ei pidäkään koskaan moikata.

Piti sitten päästä pätemään tässäkin. Ne taistelukoirat. Niitä paholaisen keksintöjä monen mielestä yli 30 vuotta omistaneena täytyy sanoa, että yksilöitä ovat. Kaikkein koira-aggressiivisin koira itselläni oli kuitenkin weimarinseisoja. Se olisi halunnut tappaa aivan jokaisen vastaantulijan. Nämä taistelukoirat ovat olleet laidasta laitaan, koiraystävällisistä muita yksilöitä vihaaviin.

Vierailija
57/58 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa, kilttiä dobermanniani ei kukaan uskalla moikata. Ei haittaa, ja ymmärrän näiden maineen, vaikkei se usein ansaittua olekaan. Noin yleisestikään mielestä ei ole tarvetta moikata kaikkia koiria, eivät koirat siitä kärsi. Monelle riittää ihan oma laumansa, tai ehkä 1-2 koirakaveria. 

Vierailija
58/58 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma laumanvartijakoirani ei ole koskaan ollut kiinnostunut muista koirista, tai ei siis pentuvaiheen jälkeen. Miksi pakottaa toinen epämiellyttävään tilanteeseen.