Miten saan saunalauteista ällöttävän hajun pois??
Vuokranantaja pessy sen , mutta silti haisee ihan oksennukselle. En ole käyttänyt saunaa ollenkaan.
Minua ennen tässä asui iäkäs ihminen, joka joutui sitten laitoshoitoon.
Kommentit (14)
Onko lauteiden alapuoli ja lautojen välit pesty myös? Ei taida auttaa kuin ottaa itse porsta ja kunnon pesuaineet käpälään.
https://www.s-kaupat.fi/tuote/rainbow-kloriitti-750-ml-original/6415711…
Rainbow kloriitti on tehokas ja monikäyttöinen klooripuhdistusaine puhdistukseen ja valkaisuun. Säilytettävä viileässä. Suojattava kuumuudelta ja jäätymiseltä. Vältettävä aineen käyttöä yli 50 C:n lämpötilassa. Ei sovellu hopean, alumiinin tai kuparin puhdistamiseen. Puhdistus laimentamattomana: mm. lattiakaivot, wc-altaat, pinttyneet pinnat ja astiat. Puhdistus laimennettuna: mm. keittiöt, saunat, kylpy- ja suihkutilat, lemmikkieläinten häkit, hiekkalaatikot, jäteastiat, mopit, siivousliinat ja harjat.
Vierailija kirjoitti:
https://www.s-kaupat.fi/tuote/rainbow-kloriitti-750-ml-original/6415711…
Rainbow kloriitti on tehokas ja monikäyttöinen klooripuhdistusaine puhdistukseen ja valkaisuun. Säilytettävä viileässä. Suojattava kuumuudelta ja jäätymiseltä. Vältettävä aineen käyttöä yli 50 C:n lämpötilassa. Ei sovellu hopean, alumiinin tai kuparin puhdistamiseen. Puhdistus laimentamattomana: mm. lattiakaivot, wc-altaat, pinttyneet pinnat ja astiat. Puhdistus laimennettuna: mm. keittiöt, saunat, kylpy- ja suihkutilat, lemmikkieläinten häkit, hiekkalaatikot, jäteastiat, mopit, siivousliinat ja harjat.
Mitäs jos saunanlauteilla on ennestään jotain myrkkyä ja lähet tuolla myrkyllä pesemään niin onkohan terveys vaarassa? Vai saisko tuolla site sen myrkyn pois saunalauteilta?
Se, mikä sen hajun aiheuttaa, on kenties jo imeytynyt sinne puun sisään, niin ei siinä auta kuin lauteiden vaihto.
Ei millään. Niihin on tarttunut aromi hikisistä ripuliperseistä. Hommatkaa timpuri tekemään uudet lauteet, joissa on irralliset ritilät.
Etikka vie hajuja pois. Levitä, anna vaikuttaa ja huuhtele.
Vierailija kirjoitti:
Kloriitilla. Tai jos "perinteinen" hikimaja niin ei uudet laudat monta kymppiä maksa kun laudat hakee metritavarana.
Vuokranantja ei anna minun tehdä mitään niille lauteille, ei anna edes omalla kustannuksella tehdä mitään. Otan yhteyttä terveystarkastajaan niin saa nähä saisko teitoa edes siitä, mitä myrkkyä niissä lauteissa oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Kloriitilla. Tai jos "perinteinen" hikimaja niin ei uudet laudat monta kymppiä maksa kun laudat hakee metritavarana.
Kannattaa tsekata rautakauppojen sivuilta, että paljonko puu maksaa nykyään. Muutamalla kympillä et lauteita tee.
Minä sain yhdestä vuokra-asunnosta vanhan miehen hikisen takapuolen hajun lauteista pois saunanpesuaineella ja laudepesurilla. Sanoisin, että pesuvälineen valinta oli onnistumisen kannalta tärkeintä. Pesuharja ei ole yhtä tehokas kuin laudepesuri. Pesurin hankaussieni toimii melkein hiekkapaperin tavoin, ja litteän muodon vuoksi pesuri mahtuu lauteiden väleihin.
Vierailija kirjoitti:
1. Normaalisti ei ole vuokralaisen vastuulla tehdä minkäänlaisia kunnostuksia asuntoon.
2. Normaalisti vuokralainen ei saa tehdä minkäänlaisia kunnostuksia asuntoon.
3. Vaikka lauta ei loppujen lopuksi kovinkaan kallista ole, niin kaikilla ei kuitenkaan ole varaa eikä läheskään kaikki osaa tehdä saunanlauteita.
Taidat olla loispummisijoittaja joka haluaa, että asukas pitää asunnon aina uudenveroisessa kunnossa. Todennäköisesti maksatat velkasikin asukkaalla. Vaikka sijoittaja et olisikaan niin tyhmä kuin saapas kuitenkin olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantja ei anna minun tehdä mitään niille lauteille, ei anna edes omalla kustannuksella tehdä mitään. Otan yhteyttä terveystarkastajaan niin saa nähä saisko teitoa edes siitä, mitä myrkkyä niissä lauteissa oikein on?
Eikö se antanut/anna edes pestä?
Vierailija kirjoitti:
Onko lauteiden alapuoli ja lautojen välit pesty myös? Ei taida auttaa kuin ottaa itse porsta ja kunnon pesuaineet käpälään.
Ei tuo riitä ne pitää pestä myös sisältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se antanut/anna edes pestä?
En tiedä uskallanko lähtee edes luvan kanssa pesemään, voi laittaa mun syyksi vielä sen hajun.