Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinnostaako teitä ökyily?

Vierailija
30.09.2024 |

Minä olen tyytyväinen ihan tavalliseen elämään ja markettivaatteisiin.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mielessä, että mä mitään merkkivaatteita, luksusautoja, kalliita design-esineitä kaipaisin. Mutta: kyllä mun elämä muuttuisi paljon parempaan, jos vaikka voittaisin lotosta ja ei tarvisi enää tehdä palkkatyötä. Voisin vaikka asua puolet vuodesta etelän lämmössä ja tulla kesäksi Suomeen. Eli kyllä muakin oikeastaan silti raha kiinnostaa, sen tarjoaman vapauden takia, vaikka ei mua näin arkielämässäni kiinnosta kalliisiin juttuihin kuluttaminen.

Vierailija
2/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin olen, ökyily ei kiinnosta koska en nauttisi sellaisesta. Tavallinen käy myös minulle ja johtuu myös varallisuusasioista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

75% ei, 25% kyllä

Vierailija
4/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi joku kallis merkkilaukku on mielestäni suorastaan luotaantyöntävä ja menee yli ymmärrykseni. Ap

Vierailija
5/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin otsikon väärin, ökyäly, nauratti.

Vierailija
6/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tippaakaan. 

Vierailija
7/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei todellakaan.

Vierailija
8/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi joku kallis merkkilaukku on mielestäni suorastaan luotaantyöntävä ja menee yli ymmärrykseni. Ap

No minulla taas ei mene mutta se ei tarkoita ökyilyä, ökyily on myös asenteellisuutta.

Vierailija
9/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri, vaikka tulotaso sen mahdollistaisi.

Ökyillessä koen jonkinlaista sieluttomuutta ja juurettomuutta. Se on ikäänkuin päälle liimattua, ei aitoa.

Kuvainnollisesti koen olevani paljon miellyttävämmäksi rintamamiestalon puuhellan äärellä villasukat jalassa, kuin suuressa luksustalon korkeassa kaikuvassa olohuoneessa. Elämä on jotenkin aidoimmillaan vähän vaatimattomimmissa olosuhteissa.

Olenkin joskus huolissani joidenkin somevaikuttajien elämästä, että onko heillä sellaista aitoa lämmintä ja pörröistä elämää ollenkaan ja ymmärtävätkö sen ihanuuden ja tärkeyden.

En sitä sano etteikö raha tilillä olisi hyvä asia. Ehkä se lisää sitä lämmintä ja pörröistä tunnetta kun on turvaa ja stressitöntä.

Vierailija
10/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pätkääkään vaikka olis miljoonia tilillä

Vierailija
11/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei todellakaan.

Sen verran vielä lisään, että mitä tuttavapiirissä tällaisia ihmisiä näkee, ovat melkoisen tyhjiä kuoria. Eli jotain sisäistä tyhjyyttä tai epävarmuutta tuollaisella kuluttamisella ja sen näyttämisellä yritetään täyttää.

Vierailija
12/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt rikastuisin, niin muuttuisi varmaan vain ruokakassin sisältö. Kengät saattaisin myös ostaa uudet jo vähän ennen kuin niistä irtoaa pohjat. Minusta ökyily kertoo vain huonosta itsetunnosta. Pitää todistaa muille olevansa jotain. Hei katsokaa, mulla on rahaa! Tunnen useamman todella varakkaan ihmisen, mutta eivät he erotu katukuvasta mitenkään. Tuskin moni edes tietää, että heillä on rahaa.

Vierailija
13/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei todellakaan.

Sen verran vielä lisään, että mitä tuttavapiirissä tällaisia ihmisiä näkee, ovat melkoisen tyhjiä kuoria. Eli jotain sisäistä tyhjyyttä tai epävarmuutta tuollaisella kuluttamisella ja sen näyttämisellä yritetään täyttää.

No tuohan on ihan selvä juttu näkemättäkin.

Vierailija
14/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän samoja vaatteita vuosia mutta ajan uudehkolla lexuksella koska tykkään autoilusta 👍

Vierailija
15/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mielessä, että mä mitään merkkivaatteita, luksusautoja, kalliita design-esineitä kaipaisin. Mutta: kyllä mun elämä muuttuisi paljon parempaan, jos vaikka voittaisin lotosta ja ei tarvisi enää tehdä palkkatyötä. Voisin vaikka asua puolet vuodesta etelän lämmössä ja tulla kesäksi Suomeen. Eli kyllä muakin oikeastaan silti raha kiinnostaa, sen tarjoaman vapauden takia, vaikka ei mua näin arkielämässäni kiinnosta kalliisiin juttuihin kuluttaminen.

Niin, ja nykyäänhän on monesti pakko hoitaa sairaudet yksityisellä jonne hulahtaa nopeasti muutama tonni silloinkin kun ei teetätetä mitään turhia tutkimuksia.

Ihan perusasiat syövät keskituloistenkin rahat nykyään, ei tässä haaveilla mistään ökyilystä vaan mietitään ottaako yksityinen sairausvakuutus ja viitsitäänkö ostaa tuoretta kalaa. 

Vierailija
16/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloja ihmisiä jokka vaatteilla koreilee. Katoin muutaman jakson sitä myötähäpeää aiheuttavaa ohjelmaa missä kyseltiin "paljo sun outfitti maksaa" ja ei mitää hyvää sanottavaa.

Vierailija
17/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta, enää.

Kiinnosti jossain määrin ennen. Merkkivaatteet, timantit ja hieno auto tuntuivat tärkeiltä. Nykyisin jopa vähän nolottaa kavereiden puolesta, jotka vieläkin ökyilevät. Yksi kaveri todella paljonkin.

Esim. vaatteissa arvostan nykyisin sitä että ne ovat mukavat, lämpimät ja laadukasta luonnon materiaalia. Guessit ja Guccit eivät sitä ole.

Vierailija
18/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Asiat mistä pidän, eivät vaadi ökyilyä. Pidän saunomisesta, soittamisesta ja piirtämisestä.

Vierailija
19/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin otsikon väärin, ökyäly, nauratti.

Sellainen vähän kalliimpi tekoäly.

Vierailija
20/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukakin nyt ökyilyn tarkoittaa. Minulle varallisuus tuo turvaa ja lisää valinnanvapautta: lapset saavat käydä yksityiskoulua (seura tekee kaltaisekseen), perheellämme on aina varaa matkustaa kun haluamme, kaupasta on varaa ostaa terveellistä ruokaa, voimme käyttää mm. personal trainerin palveluja, lapset voivat harrastaa mitä haluavat jne.

Merkkivaatteista, autoista jne. en ole ollenkaan kiinnostunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan