Vituttaa olen pa ja tein ruuan vahingossa vihertävistä perunoista. Nyt menee kyllä roskiin.
Eli tein broileri kiusausta. Kuoriessani osa perunoista oli vihertäviä. Ei huomattavasti, mutta viherhtävän kellertäviä. Haisivat myös vähän voimakkaan multaisilta ja vähän kitkeriltä..ajattelin kuitenkin käyttää perunat.
Nyt ruoka paistuu jo uunissa, on lisätty kermat ja broilerit. Nyt kuitenkin menin googlaamaan asiaa ja järkytyin.
Solaani perunoita. En nyt ihan satavarma ole, että oliko kaikki, mutta osa vähän vihreän sävyisiä ja jo pehmeitäkin.
Minun kai vain pakko heittää tuo ruoka suoraan uunista roskiin. Kyllä harmittaa, mutta en uskalla syödä. Ajattelin perunoita pilkkoessa, että ovat jo vähän pilaantuneet ja tulevat uunissa hyviksi, mutta ihan myrkyllisiä voivat olla netin mukaan. Sitä en tiennyt ja oli ihan sattuma, että löysin.
Kommentit (3)
Ostitko Lidlistä? Itse juuri jouduin heittämään koko pussillisen sieltä ostettuja perunoita roskiin, kun ne oli kanssa ihan vihreitä. Yleensä ostan multaperunoita irtomyynnistä, mutta tuolla kaupassa oli vain pussitettuja pestyjä perunoita.
Kyllä pitää aika paljon syödä ,että myrkyttäisi.Itse ole ainakin syönyt vihreitäkin perunoita.
Hyvin voi syödä