Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kummi, joka ei pidä yhteyttä meihin mutta odottaa meiltä asioita

Vierailija
29.09.2024 |

Miten toimisitte lapsen kummin (nuori nainen) kanssa? Hän käy kotikaupungissamme aivan jatkuvasti: lentää kaupungin kautta erilaisiin ulkomaan reissuihin, bilettää opiskelukavereidensa kanssa, mutta ei koskaan, koskaan tule tapaamaan hurmaavaa kummilastaan. Lapsi ei edes tunne häntä. Odottaa nyt meitä lapsettomiin häihinsä, mutta emme halua mennä sinne sen ensisijaisesti takia että hän ei ole millään tavalla yhteydessä kummilapseensa (ei tapaa, ei ole koskaan tarjoutunut hoitamaan edes yhdeksi päiväksi!), sekä luonnollisesti sen takia että tämä oma kummilapsi ei mahdu edes 120 hänen läheisimmän joukkoon, sekä sen takia että emme halua tällä tavalla käyttäytyvän ihmisen takia laittaa lastamme hoitoon viikonlopuksi. Menisittekö te? 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeasti. Kummiasioilla ei ole mitään merkitystä. Ap pitää itseään ja lastaan liian suuressa arvossa. Vai hurmaava? Onko tämä provo?

Vierailija
22/35 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko mennä häihin. Lapseton ei tajua lapsiperhe-elämää. Mullakin jäi 1. kummilapsi täysin huomiotta, kun elin kiireistä opiskelijaelämää, oli paljon lukemista, poikaystäviä jne. Lapsi on viimeinen asia.joka kiinnosti.Olisi tietysti pitänyt tajuta kieltäytyä kummiudesta mutta pyyntö tuli niin yllättäen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On toki pyydetty monta kertaa tapaamaan lasta. On pyydetty lapsen juhliin (ei enää varmaan tänä vuonna jakseta). On ollut pois työelämästä niin aikaa olisi ollut esim. auttaa pari päivää ruuhkavuosissa. 

Olet hullu. Pakko olla provo.

Vierailija
24/35 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, meillä on tälläinen vastaava pissis nuorimman kummina. Viimeksi toi jotain aivan roskaa Søstrene G:stä lahjaksi. Kuulostaa just tyypilliseltä -90 syntyneen käytökseltä. Minä, minä, minä. Tosi ajattelematonta tuo että ramppaa bilettämässä ja matkoilla eikä koskaan tule käymään lapsen luona. Älkää tekään menkö hänen luokseen.

Puhut kuin se olisi jokin rangaistus...

Vierailija
25/35 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me on yli neljä vuotta sitten rakennettu mökki (talo) ja lapsen vastaavasti lapsellisesti käyttäytyvä kummitäti ei ole _vieläkään_ päässyt käymään sinne hänellä on ollut neljä pitää kesää aikaa ja lapsi odottanut, mutta kato kun ei pääse niin ei pääse. Miksi me siis järjestelisimme hänen häihinsä? Ei meillä ole mitään kulkua tuolle paikkakunnalle jossa hän häitään juhlii. ystävyys on AINA vastavuoroista. 

Olet järkyttävä valittaja!

Vierailija
26/35 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pyydetään puolituttuja kummiksi?Ja miksi sellaiset suostuu....

Vierailija
27/35 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitamaan? Ei kummi ole hoitoautomaatti. 

0/5

Jos lapsen kanssa olo ei kiinnosta niin ei kannata lupautua kummiksi. 

Olemme viiden lapsen kummeja, jotka onneksi ovat jo aikuisia. Yhtäkään ei olla hoidettu, kuten myöskään omaa lastamme eivät ole kummit hoitaneet. Ihmisillä riittää puuhaa ihan omassa arjessaan ja töissään. 

Eli teidän lapset eivät ikinä ole olleet yhtään kenelläkään muulla hoidossa? Noh, omapahan oli valintasi, toivottavasti et itkenyt ikinä siitä miten ei ole aikaa millekään muulle kuin lastenhoidolle. 

Miksi ei olisi aikaa muulle kuin lastenhoidolle, jos perheessä on kaksi vanhempaa? 

Vierailija
28/35 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäkää isovanhemmat kummeiksi, jos haluatte sellaisen kummin, jota oikeasti kiinnostaa. Minä olen lupautunut kummiksi, koska en kehdannut kieltäytyä. Muiden lasten kanssa oleminen ei kiinnosta pätkän vertaa kun omassa elämässä on ihan tarpeeksi tekemistä. 

Vierailija
29/35 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me on yli neljä vuotta sitten rakennettu mökki (talo) ja lapsen vastaavasti lapsellisesti käyttäytyvä kummitäti ei ole _vieläkään_ päässyt käymään sinne hänellä on ollut neljä pitää kesää aikaa ja lapsi odottanut, mutta kato kun ei pääse niin ei pääse. Miksi me siis järjestelisimme hänen häihinsä? Ei meillä ole mitään kulkua tuolle paikkakunnalle jossa hän häitään juhlii. ystävyys on AINA vastavuoroista. 

Niin siis miksi lapsi on odottanut kummia käymään, jos ette näe, eikä kummi pidä lapseen yhteyttä...? Mistä alunperin tunnette tämän kummin?

Onko hän esim. miehen sisko tms. lähisukulainen? Mitä jos nyt luovutte noista kummiodotuksista hänen osaltaan. Ehkä lapsella on muutenkin muita kummeja tai muuten läheisiä aikuisia? Ei kai tuollaisen kummiasian niin iso tarvitse kuitenkaan olla?

Jo kummi on tyyliin miehen sisko, niin sittenhän mies voisi mennä vaikka yksin häihin. Jos sun lähisukulainen niin mene sinä vaikka yksin, tosin nurjalla naamalla ei häihin kuitenkaan kannata lähteä. Muussa tapauksessa ei varmaankaan ole niin väliä vaikkette mene. 

Vierailija
30/35 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItä se kummi nyt sitten teiltä odottaa? Ei käynyt selväksi. Hääkutsun lähettäminen on ihan ystävällistä, et kai sitä tarkoittanut? Menette jos menette. 

Vierailija
31/35 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin noin 20 v. kun sain kummilapsen.Tuo kummilapsen perhe asui eri paikkakunnalla joten oletin että jos tarvitsevat lastenhoitoapua jne. niin varmasti pyytävät. Ei minulla ollut mitään kokemusta lapsista, eikä tuntunut siltä että heillä on kovin suuri luotto siihen että osaisin lasta hoitaa, joten en itse tuppautunut auttamaan. Pari ensimmäistä vuotta lähettelivät valokuvia, mutta sitten kaikki yhteydenpito siirtyi heiltä facebookiin, eli julkaisivat vain sinne kuvia. Lapsen synttäreille kyllä kutsuivat ja aina oli joku lahjatoivekin esitettynä. Tuntui että kaikki on kovin virallista eikä mitään voi tehdä spontaanisti koska heillä on omat rutiinit ja lapsella useampi harrastus joita ei voi jättää väliin. Eipä siinä sitten paljoa ole yhteyttä pidetty.

Tämäpä juuri. Muistan, miten 2-kymppisenä 3-kymppisten perheellisten sukulaisten elämä tuntui tosi rutinoituneelta "vanhojen ihmisten" elämältä. En vain tiennyt, miten heidän kanssaan olisi pitänyt olla vuorovaikutuksessa, kun mikään spontaani ei toiminut ja itse taas ei osannut ajatella, että joku kahvilla käynti piti aikatauluttaa kuukauden päähän.

Vierailija
32/35 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, meillä on tälläinen vastaava pissis nuorimman kummina. Viimeksi toi jotain aivan roskaa Søstrene G:stä lahjaksi. Kuulostaa just tyypilliseltä -90 syntyneen käytökseltä. Minä, minä, minä. Tosi ajattelematonta tuo että ramppaa bilettämässä ja matkoilla eikä koskaan tule käymään lapsen luona. Älkää tekään menkö hänen luokseen.

Kukahan on minä, minä- tyyppi, jos odottaa nuorelta ihmiseltä arvokkaita lahjoja ja haukkuu tämän tuomiset roskaksi.

Vierailija
33/35 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko mennä häihin. Lapseton ei tajua lapsiperhe-elämää. Mullakin jäi 1. kummilapsi täysin huomiotta, kun elin kiireistä opiskelijaelämää, oli paljon lukemista, poikaystäviä jne. Lapsi on viimeinen asia.joka kiinnosti.Olisi tietysti pitänyt tajuta kieltäytyä kummiudesta mutta pyyntö tuli niin yllättäen. 

No tämä. Eka kertaa pyydettiin kummiksi 16 vuotiaana. En edes tiennyt yhtään, mitä kummin tehtäviin kuuluisi. Eikä kyllä kiinnostanut siinä nuoruuden huumassa käydä kenenkään ruuhkavuosia helpottamassa. 

Onneksi erosin kirkosta 20 vuotiaana, ei tarvinnut enää kummiksi alkaa. Näitä haltiakummi pyyntöjä kyllä tuli, mutta ei kiinnostanut alkaa lahja-automaatiksi ja ramppaamaan jonkun kaverin lapsen synttäreillä

Vierailija
34/35 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa tulla valtavia flashbackejä nuoruudesta. :) Muistan, miten hassua oli, kun sukulaiset esittelivät mökkejään ja muuta omaisuuttaan. Omassa maailmassa ne oli hyvin epäkiinnostavia asioita, jotain sellaista, mitä omillakin vanhemmilla oli. Omien kavereiden kanssa istuttiin iltaa soluhuoneen lattialla istuen, pelailtiin lautapelejä ja juteltiin politiikkaa. Sitten nämän yhdet tarjosivat kahvia muumimukeista vimpan päälle sisustetussa kodissaan. Oli melkoinen kulttuurinen ero meidän välillämme.

Vierailija
35/35 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pyydetään puolituttuja kummiksi?Ja miksi sellaiset suostuu....

kun äipät itkee ei ole muita pyytää, ei se ole kuin nimi paperilla ja ....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän