Lapsen kummi, joka ei pidä yhteyttä meihin mutta odottaa meiltä asioita
Miten toimisitte lapsen kummin (nuori nainen) kanssa? Hän käy kotikaupungissamme aivan jatkuvasti: lentää kaupungin kautta erilaisiin ulkomaan reissuihin, bilettää opiskelukavereidensa kanssa, mutta ei koskaan, koskaan tule tapaamaan hurmaavaa kummilastaan. Lapsi ei edes tunne häntä. Odottaa nyt meitä lapsettomiin häihinsä, mutta emme halua mennä sinne sen ensisijaisesti takia että hän ei ole millään tavalla yhteydessä kummilapseensa (ei tapaa, ei ole koskaan tarjoutunut hoitamaan edes yhdeksi päiväksi!), sekä luonnollisesti sen takia että tämä oma kummilapsi ei mahdu edes 120 hänen läheisimmän joukkoon, sekä sen takia että emme halua tällä tavalla käyttäytyvän ihmisen takia laittaa lastamme hoitoon viikonlopuksi. Menisittekö te?
Kommentit (35)
Oletteko kutsuneet häntä teille tai ehdottanut mitä voisitte yhdessä hänen kummilapsensa kanssa tehdä? Vai odotatteko että nuori (ilmeisesti lapseton) nainen itse keksisi mihin voisi minkäkin ikäisen lapsen viedä? Lentokentälle tai bilettämään mennessä tuskin ehtiikään tehdä mitään ylimääräisiä vierailuja.
Että semmoisen se naiseton tällä kertaa keksi...
Jankkaa naisten matkustamisesta ja bilettämisestä ja paljasti siinä itsensä.
Että voikin olla tyhmä, hah!!
Mistä tunnette tämän nuoren naisen? Miksi pyysitte häntä kummiksi? Kuitenkin yleensä pyydetään sika tuttua ihmistä, jota haluaa tavata ilman kummisuhdettakin. Kävittekö keskustelun siitä, että mitä te odotatte kummilta?
Ette sitten etukäteen puhuneet että mitä odotatte siltä että joku on kummi? Pakkoko oli ottaa nuori jota ei näköjään lapset kiinnosta?
Hoitamaan? Ei kummi ole hoitoautomaatti.
0/5
Ei tuolla ole lasta, saati kummia tai muutakaan.
Roskiin!!
Vierailija kirjoitti:
0/5
Jos lapsen kanssa olo ei kiinnosta niin ei kannata lupautua kummiksi.
Lisää kysymyksiä: Onko yodellakin niin, että tällä nuorellaoarilla on noin 500 henkilön häät? Koska jos nuoru nainen saa kutsua 120 omaa lähriduntään, niin lisäksi on puolison 120, kummallakin vähän kauempaa sukulaisia jne. Vai onko tuo 120 vieraiden määrä yhteensä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Millä tavalla päädyitte pyytämään juuri häntä kummiksi?
Olin noin 20 v. kun sain kummilapsen.Tuo kummilapsen perhe asui eri paikkakunnalla joten oletin että jos tarvitsevat lastenhoitoapua jne. niin varmasti pyytävät. Ei minulla ollut mitään kokemusta lapsista, eikä tuntunut siltä että heillä on kovin suuri luotto siihen että osaisin lasta hoitaa, joten en itse tuppautunut auttamaan. Pari ensimmäistä vuotta lähettelivät valokuvia, mutta sitten kaikki yhteydenpito siirtyi heiltä facebookiin, eli julkaisivat vain sinne kuvia. Lapsen synttäreille kyllä kutsuivat ja aina oli joku lahjatoivekin esitettynä. Tuntui että kaikki on kovin virallista eikä mitään voi tehdä spontaanisti koska heillä on omat rutiinit ja lapsella useampi harrastus joita ei voi jättää väliin. Eipä siinä sitten paljoa ole yhteyttä pidetty.
Hän on ilmeisesti läheinen kuitenkin, kun kummiksi olette pyytäneet. Kummisuhteet on usein enemmän niiden aikuisten välisiä suhteita, ainakin alkuun. Yritä itsekin pitää hyvää suhdetta yllä, kun selkeästi toivot että hän olisi elämässänne mukana.
Suhtautuisin niin kuin hääkutsuun muutenkin, itse kyllä menen mielelläni jos häihin kutsutaan. Siellähän voisit kertoa lapsen kuulumisiakin ja kutsua teille käymään.
No varmaan olisitte loukkaantuneet ellei kutsua tullut häihin.
On toki pyydetty monta kertaa tapaamaan lasta. On pyydetty lapsen juhliin (ei enää varmaan tänä vuonna jakseta). On ollut pois työelämästä niin aikaa olisi ollut esim. auttaa pari päivää ruuhkavuosissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Olemme viiden lapsen kummeja, jotka onneksi ovat jo aikuisia. Yhtäkään ei olla hoidettu, kuten myöskään omaa lastamme eivät ole kummit hoitaneet. Ihmisillä riittää puuhaa ihan omassa arjessaan ja töissään.
Vierailija kirjoitti:
On toki pyydetty monta kertaa tapaamaan lasta. On pyydetty lapsen juhliin (ei enää varmaan tänä vuonna jakseta). On ollut pois työelämästä niin aikaa olisi ollut esim. auttaa pari päivää ruuhkavuosissa.
Missä ihmeen ruuhkavuosissa?
Vierailija kirjoitti:
En menisi tälläisen teinipissiksen häihin. Syy: ei pidä yhteyttä kummilapseen. Jos piti henkilömäärää rajoittaa, niin vapauttakaa te tilaa sinne hänen juhliinsa jäämällä kaikki pois! Mahtuu sitten vaikka hänen sisarustensa lapset..
Heh, meillä on tälläinen vastaava pissis nuorimman kummina. Viimeksi toi jotain aivan roskaa Søstrene G:stä lahjaksi. Kuulostaa just tyypilliseltä -90 syntyneen käytökseltä. Minä, minä, minä. Tosi ajattelematonta tuo että ramppaa bilettämässä ja matkoilla eikä koskaan tule käymään lapsen luona. Älkää tekään menkö hänen luokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Olemme viiden lapsen kummeja, jotka onneksi ovat jo aikuisia. Yhtäkään ei olla hoidettu, kuten myöskään omaa lastamme eivät ole kummit hoitaneet. Ihmisillä riittää puuhaa ihan omassa arjessaan ja töissään.
Eli teidän lapset eivät ikinä ole olleet yhtään kenelläkään muulla hoidossa? Noh, omapahan oli valintasi, toivottavasti et itkenyt ikinä siitä miten ei ole aikaa millekään muulle kuin lastenhoidolle.
Me on yli neljä vuotta sitten rakennettu mökki (talo) ja lapsen vastaavasti lapsellisesti käyttäytyvä kummitäti ei ole _vieläkään_ päässyt käymään sinne hänellä on ollut neljä pitää kesää aikaa ja lapsi odottanut, mutta kato kun ei pääse niin ei pääse. Miksi me siis järjestelisimme hänen häihinsä? Ei meillä ole mitään kulkua tuolle paikkakunnalle jossa hän häitään juhlii. ystävyys on AINA vastavuoroista.
No en kuule tiiä