Sinä joka vähän aikaa sitten tulkitsit unia, voitko tulkita tän?
Osasit tulkita unia niin hyvin, jos satut palstaileen niin voitko tulkita tän.
Unessa asuin muutaman ihmisen kanssa (joita en nähnyt, mutta kuulin aina toisesta huoneesta äänen) kerrostalossa jossa oli useita kerroksia. Asuin suunnilleen keskikerroksessa. Huoneisto oli hyvin iso, siellä oli useita huoneita ja tiesin että jaan huoneiston useamman ihmisen kanssa mutta en nähnyt heitä, he olivat aina eri huoneessa ja kun koetin mennä samaan huoneeseen, he vaihtoivat huonetta.
Unessa tiesin että rakennus tulee romahtamaan, tunsin jalkojen alla tärähtelyä ja minulle tuli paniikki että pääsenkö pois talosta ajoissa. Jostain syystä harjasin hampaita samalla kun tunsin nämä tärähtelyt ja yritin saada hampaat pestyksi ennenkuin rakennus romahtaa.
Kerrostalo lähti kaatumaan ja kuulin ihmisten kiljuvan, pelkäsin todella paljon. Kerrostalo kaatui kyljelleen, selvisin vahingoittumatta, kiipesin ikkunasta ulos ja lähdin etsimään lapsiani ihmisjoukosta, joka oli hysteerinen ja kaikki etsivät omaisiaan.
Kesäpäivä muuttui samantien talveksi ja huomasin rämpiväni syvässä hangessa. Löysin päiväkotiryhmän metsän keskeltä olevassa asuinlähiössä ja löysin toisen lapsistani. Päiväkotiryhmä oli menossa retkelle ja yhtäkkiä retki vaihtuikin pakomatkalle. En tiedä mitä paettiin mutta ihmiset olivat peloissaan ja pakkautuivat bussiin. Kesken kaiken minulle tuli vessahätä ja etsin lähimmän vessan. Koetin saada ovea lukkoon mutta ovi jäi koko ajan auki, vessaan koetti tulla nuori nainen joka pilkkasi vessahädästäni. Katsoin jalkoihini ja näin huu. me.-ruisk uja ja tajusin että oven ulkopuolella on jengi joka käyttää aineita. Lähdin nopeasti vessasta ja mietin miksi olen tällaisella alueella. Huomasin että bussi jonne päiväkotiryhmä oli mennyt, oli lähtenyt ja jouduin paniikkiin.
Heräsin kylmässä hiessä ja pelkäsin. Unessa oli koko ajan hyytävä tunnelma ja vaaran tunne. Uni pyörii koko ajan päässä.
Täällä oli ketju jossa oli hyvä unitulkki mutta ihan kuka vain joka saa kiinni mitä alitajunta koettaa sanoa niin voi koettaa tulkita. En yleenä muista uniani mutta tämä jäi mieleen kirkkaana.
Kommentit (3)
Jospa se oikea tulee tulkitsemaan palstalle vielä. Ehkä uupumus, stressi, lääke, väärä ruoka, lisäaine, alkoholi tai joku voi aiheuttaa painajaisia. Tai uutisvirta jota lukee, triggeröi, pitäisi ottaa rennommin ja rajata materiaalia kenties. Mitä on viimeaikoina ajatellut. Entä tv:n vaikutus tai muu. Luulen että julkinen paikka unessa, voi tarkoittaa että avautuu vaikka palstalla julkisesti asioista, tuntuu ettei saa ovea kiinni suojaksi tai käyt julkisissa paikoissa vaikka kauppakeskus joskus, kanavoi jotain sieltä tms. Uutisissa on ollut nyt paljon sodista ja talojen romahtamisista. Tai siis voi kertoa että on stressiä tai kuormitusta, jos on ja "talo romahtaa". Mutta pakoon pääsy on hyvä asia. Huumeasioistakin on ollut nyt paljon mediassa ja ehkä paikkakunnalla on joku paikka jossa sitä esiintyy. Ehkä joskus tulee positiivisempi taajuus ja hyviä unia, ettei aina varoitusunia.
Vihaat äitiäsi ja/tai isääsi ja haluat naida äitisi ja/tai isäsi.
Terkuin Freud.
Nosto