Onkohan hoivakodeissakin asukkailla kuppikuntia jne.?
Mietin tässä vaan, että onkohan hoivakodeissakin asukkaitten kesken sama meno kuin vaikka työpaikoilla? Puhutaanko siellä pahaa toisista, onko nokkimisjärjestyksiä, kuppikuntia jne.?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Olen palvelutalossa töissä ja ainakin meillä on. Tosin toisista asiakkaista ei yleensä puhuta pahaa, mutta henkilökunnasta sitäkin enemmän.
Se on ihan oikein.
Nykyisin hoivakoteihin päästään niin myöhään, että siellä ihmiset ovat jo haudan partaalla. Ei heillä ole enää muuta kuin kuoleman odotus, että pääsisi pois.
Hoivakodissa asukkaat ovat jo niin pihalla etteivät tajua mistään mitään.
Heidät myös lääkitään hiljaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin hoivakoteihin päästään niin myöhään, että siellä ihmiset ovat jo haudan partaalla. Ei heillä ole enää muuta kuin kuoleman odotus, että pääsisi pois.
Vanhuus ja sairaus eivät tarkoita kuoleman odotusta. Minunkin omaiseni tahtoi taistella viimeiseen asti.
Ei liiemmin ollut, jotkut saattoivat olla ystäviä. Olin tehostetulla määräaisena useassa paikassa.
Oli ainakin ennen. Muistan tapauksen kun yhtä kiusattiin siitä että oli neitsyt. Eli ihan kuin yläasteella taas. Lisäksi toki ammattihierarkiat merkitsee paljon ja osa asukkaista liioittelee omia saavutuksiaan, ihan kuten yläasteella sekin. Valehtelee asuneensa isommassa talossa kuin oikeasti ja ajaneensa hienommalla autolla. Jotkut jopa liioittelee omien vanhempiensa saavutuksia, siis vanhukset!
Vierailija kirjoitti:
Heidät myös lääkitään hiljaiseksi.
Ei kyllä kovin hiljaisia olleet missä mä olen työskennellyt.
Vierailija kirjoitti:
Oli ainakin ennen. Muistan tapauksen kun yhtä kiusattiin siitä että oli neitsyt. Eli ihan kuin yläasteella taas. Lisäksi toki ammattihierarkiat merkitsee paljon ja osa asukkaista liioittelee omia saavutuksiaan, ihan kuten yläasteella sekin. Valehtelee asuneensa isommassa talossa kuin oikeasti ja ajaneensa hienommalla autolla. Jotkut jopa liioittelee omien vanhempiensa saavutuksia, siis vanhukset!
Voi ei! Jotenkin hirveä ajatus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhuus ja sairaus eivät tarkoita kuoleman odotusta. Minunkin omaiseni tahtoi taistella viimeiseen asti.
Vanhainkotiin mennään kuolemaan, muuten hoidetaan nykyään kotona.
Pitäisi Motin perata kytkökset lääketeollisuuteen. Vanhuksilla jumalaton määrä lääkkeitä käytössä. Ei ole ihme, että kaatuilevat tai ettei ruoka maistu.
Kyllä on. Olen palvelutalossa töissä ja ainakin meillä on. Tosin toisista asiakkaista ei yleensä puhuta pahaa, mutta henkilökunnasta sitäkin enemmän.