Rakastatteko puolisoanne?
Kommentit (27)
En ole koskaan rakastanut, eikä ex ole minua rakastanut. Emme myöskään usko joulupukkiin, henkiolentoihin, &c.
Vierailija kirjoitti:
En enää. En tiedä hänestä, en usko. Rakkauden tunnustukset loppuivat häneltä 2022. Minulta ne loppuivat aiemmin, koska tunsin että hän sanoo sitä vain velvollisuudesta, ei aidosta tunteesta. Hänelle ei ollut näköjään mikään ongelma lopettaa niiden lausumista, joten taisin olla oikeassa ettei hän ole minua koskaan rakastanut kuten minä häntä. Kun olemme keskustelleet tästä, hän syyttää minua että loukkasin kun epäilin hänen rakkaudentunnustustaan velvollisuudeksi, eikä ole ikinä missään vaiheessa suhdettamme osannut ajatella, tai suostunut ajattelemaan että miksi kysyin sitä? Minulla ei olisi ollut mitään syytä edes epäillä tuollaista jos hän olisi kuunnellut yhtä toivettani ja osoittanut rakkauttaan minulle. Mutta sen(kin) hän jätti tekemättä, koska hänen ylpeyttään on loukattu. Hänelle se oli helppoa, ja kun tuon ymmärsin ettei hän kärsi rakkaudenpuutteesta, minun rakkauteni kuoli. Luulen että hän on ns hiljainen narsisti, vaik
Sinä tunsit, pidit sitä totena, ulotit totuuden koskemaan muita, annoit periksi egollesi, hävisit. En lukenut pidemmälle
Vierailija kirjoitti:
En enää. En tiedä hänestä, en usko. Rakkauden tunnustukset loppuivat häneltä 2022. Minulta ne loppuivat aiemmin, koska tunsin että hän sanoo sitä vain velvollisuudesta, ei aidosta tunteesta. Hänelle ei ollut näköjään mikään ongelma lopettaa niiden lausumista, joten taisin olla oikeassa ettei hän ole minua koskaan rakastanut kuten minä häntä. Kun olemme keskustelleet tästä, hän syyttää minua että loukkasin kun epäilin hänen rakkaudentunnustustaan velvollisuudeksi, eikä ole ikinä missään vaiheessa suhdettamme osannut ajatella, tai suostunut ajattelemaan että miksi kysyin sitä? Minulla ei olisi ollut mitään syytä edes epäillä tuollaista jos hän olisi kuunnellut yhtä toivettani ja osoittanut rakkauttaan minulle. Mutta sen(kin) hän jätti tekemättä, koska hänen ylpeyttään on loukattu. Hänelle se oli helppoa, ja kun tuon ymmärsin ettei hän kärsi rakkaudenpuutteesta, minun rakkauteni kuoli. Luulen että hän on ns hiljainen narsisti, vaik
Narsistin ominaisuuksiin kuuluu, ettei hän kuuntele puolisoa, ellette juttele hänen asioista. Narsisti näyttää hapanta naamaa, kun kerrot jonkun mielipiteen. Sun mielipiteistä ei ikinä nouse keskustelua vaikka se olisi kuinka mielenkiintoinen asia. Jos saman asian kertoo vaimosi miespuolinen työkaveri, asia saa ihan uuden merkityksen. Vaimosi saattaa kotona kertoa sinulle kuinka hienon ajatuksen tai idean työkaveri kertoi.
Vaimoni myös petti, aluksi en uskonut narsismia,mutta kun lopulta uskoin, samalla kuoli rakkaus. Tajusin, ettei sitä henkilöä ole koskaan ollut olemassa jota rakastin, se oli kulissi, jota hän ylläpitää.
Vaimosi todennäköisesti pettää myös sinua jos on narsisti. He tarvitsevat kokoajan hyväksyntää ja huomiota. Jos hän ei sitä sinulta saa tarpeeksi, hän pettää. Voit olla vaimosi luoman kulissin uhri, etkä näe sitä. Kun hän on saanut sinut valtaansa, et uskalla haastaa häntä loppuun asti, koska riidat ei ikinä lopu ja ei voi koskaan voittaa häntä riidoissa.
Mä rakastin täysillä, mutta se kuoli myös lopulta, koska tajusin olleeni vain palvelija ja kaiken mahdollistaja.
Ensin avaajan pitää määritellä, mitä rakkaus on. Ilman määrittelyä se on vain joko hupakon romanttista höpötystä, taikka narsissin [sic] itsekkäitä vaatimuksia verhottuna häiverakkaudeksi. /M67v
Vierailija kirjoitti:
Ensin avaajan pitää määritellä, mitä rakkaus on. Ilman määrittelyä se on vain joko hupakon romanttista höpötystä, taikka narsissin [sic] itsekkäitä vaatimuksia verhottuna häiverakkaudeksi. /M67v
Panen tähän yhden version "rakkaudesta" joka on parisuhteen edellytys, jota ilman parisuhde joko karitutuu tai katkeroituu:
Parisuhteessa on "rakkautta" täsmälleen niin kauan, kun kumpikin antaa kumppanilleen riittävästi kaikkea sellaista mitä kumppani haluaa/tarvitsee. Tai toisinpäin: Parisuhteessa on "rakkautta" täsmälleen niin kauan, kun kumpikin kokee saavansa kumppaniltaan riittävästi kaikkea sellaista mitä haluaa/tarvitsee. /M67v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En enää. En tiedä hänestä,...
Sinun pitäisi osata trollailla että minua jaksaisi kiinnostaa kommentoida tämän enempää. Sinun parisuhteessa menee varmaan loistavasti?
Yhdessä jo pieni ikuisuus, rakkaudesta.