Pääministeri Petteri tylyttää kristillisiä, muttei perussuomalaisia
Ministerit Sari ja Päivi pahoittivat mielensä siitä, että Suomi äänesti YK:ssa kansainvälisen oikeuden päätöksen mukaisesti, joten Sari ja Päivi toivat mediassa esiin oman näkemyksensä, joka poikkeaa hallituksen linjasta.
Pian pääministeri Petteri kiirehti ojentamaan Saria ja Päiviä:
Kysymyksestä voi olla eri mieltä, mutta se ei muuta Suomen ja hallituksen linjaa asiaan.
Ministeri Ville teki kaikessa hiljaisuudessa hallituksen linjasta poikkeavan päätöksen, eikä ilmoittanut siitä edes Suomen ulkopolitiikkaa johtavalle presidentille.
Pian pääministeri Petteri kiirehti selittämään asiaa parhain päin, mutta ei ole edelleenkään vaatinut Villeä pyörtämään päätöstään.
Petteri sanoi vain, että hallituksen linja ei ole muuttunut, vaikka tasavallan presidentti ja takarivin Taavikin näkevät, että linja hallituksen linja todellakin muuttui päinvastaiseksi.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Petteri on opportunisti, joka hyötyy perussuomalaisista Kokoomuksen apupuolueena, muttei välitä, mitä yhteistyö perussuomalaisten kanssa tekee Suomen yhteiskunnalliselle ilmapiirille ja yhtenäisyydelle.
Urbaanille Kokoomukselle ei tainnut olla ihan selvää, mitä sieltä tulee, kun käy huhuilemaan metsiin.
Orpolla on myös pakkomielle hokea että Suomessa ei ole äärioikeistoa. Miksikähän tuotakaan tarvitsisi hokea jos ei itse olisi vähän liiankin lähellä sitä?
No siksi juuri.
Vierailija kirjoitti:
Orpolla on myös pakkomielle hokea että Suomessa ei ole äärioikeistoa. Miksikähän tuotakaan tarvitsisi hokea jos ei itse olisi vähän liiankin lähellä sitä?
No siksi juuri.
Mitä nyt 2020 Orpo itse facebookissa haukkui persut rassenasse-puolueeksi.
Valikoiva muisti on poliitikon paras ystävä.
Poliittista satiiria tarvittaisiin todella, koska tavallinen uutisointi on aivan liian pliisua.
Hallitus on istunut jo yli vuoden ja vasta nyt toimittajat uskaltavat sanoa, että hallitus ei pysty lopettamaan velkaantumista, koska valtionvarainministeriö sanoi sen ensin. Sen olisi kuitenkin voinut sanoa jo ennen vaaleja.
Peteri on munaton ja selkärangaton tossu.
Vierailija kirjoitti:
Orpo ja persuporukka kuuluvat samaan äärifassarijengiin. Kristillisdemonit ovat kirkollisa äärioikeistolaisia.
Kovinpa mukavalta ja tasapainoiselta kuulostat. Onko lääkkeet muistettu ottaa tänään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siksi juuri.
Käsitys koko kuvasta saattaa muuttua poliitikoillakin. Aina ilahduttaa jos kykenevät korjaamaan käsityksiään totuudellisemmiksi.
Petterin lausunnot ovat puhdasta komiikkaa ihan sellaisenaan. Mies kiistää aivan päivänselviä asioita ja on eri mieltä jopa itsensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Peteri on munaton ja selkärangaton tossu.
Mutta samalla vaarallinen opportunisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpo ja persuporukka kuuluvat samaan äärifassarijengiin. Kristillisdemonit ovat kirkollisa äärioikeistolaisia.
Kovinpa mukavalta ja tasapainoiselta kuulostat. Onko lääkkeet muistettu ottaa tänään?
Lääkkeet on teidän jauhajien vakiorepliikki, mutta sillä ei ole enää mitään tehoa, kun käytätte sitä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siksi juuri.
Hallituskauden lopulla Petteri löytää taas "arvopohjan" ja yhtäkkiä persut ovatkin ylittäneet rajan, Petteri hajottaa hallituksen saatuaan tavoitteensa jo läpi ja voi näytellä sivistysporvaria niille kannattajille joille sellainen vielä menee läpi.
Vierailija kirjoitti:
No siksi juuri.
Ei ole äärioikeistoa ja petteri perustaa rasismipajoja. Menee "pikkusen" nuo jutut ristiin. Varmaan kaljan logiikalla niissä ei ole mitään ristiriitaa.
Palstan jauhajilla on suunnilleen kolme tyypillistä vastausta: valehtelu, lääkkeet ja solvaukset.
Vierailija kirjoitti:
Jos kiinnostaa lukea Pihan pamfletti vuodelta 2021, se on tässä:
https://kirsipiha.fi/wp-content/uploads/2021/07/Kirsi-Piha-_-Kenen-Koko…
Olipa hyvä kirjoitus. Eli kokkareiden persusiipi on jo tuolloin ollut olemassa ja nythän se vasta onkin.
Kukapa muu kuin pikkuWille jo tuolloin iski kapuloita rattaisiin, persusiiven edustajana tietenkin.
Kokoomuksen persusiipi on edelleen halla-aholaisuuteen kallellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siksi juuri.
Hallituskauden lopulla Petteri löytää taas "arvopohjan" ja yhtäkkiä persut ovatkin ylittäneet rajan, Petteri hajottaa hallituksen saatuaan tavoitteensa jo läpi ja voi näytellä sivistysporvaria niille kannattajille joille sellainen vielä menee läpi.
Kuulostaa todennäköiseltä skenaariolta. Siihenkin auttaisi poliittinen satiiri, joka iskostaisi Petteristä todellisuutta vastaavan kuvan ihmisten muistiin.
Julkisten tietojen mukaan Samperi-mies tiesi ja siunasi Tavion päätöksen jo kesäkuussa - siksi Lapanen ei pidä meteliä tästä päätöksestä+boltsit ovat Lakutädin saksen terien välissä.
Kv-oikeuden kunnioittaminen Yk:ssa taas pitäisi olla itsestään selvä ulkopoliittinen linja kaikille, mutta uskonnollisuus ja ra#smi tuottavat haasteita Koodeelle ja persuille.
koska persut edustaa kansaa puhtaimmillaan
Vierailija kirjoitti:
Satonen on taatusti toinen niistä Pihan mainitsemista ministereistä. Kuka toinen?
Nyt olet hakoteillä. Satosta ei kiinnosta kuin itsekäs rahan kähminen omiin taskuihin.
Niin että Suomen linja on sitten kokoomuksen linja - siitäs saitte ps ja kd!