Miksi nykyään, ihmiset laittaa, pilkun joka paikkaan?
Seuratkaapa tätä, pilkkujen laittoa niin, alkaa pikku hiljaa witutttaan.
Kommentit (36)
En oo pilkun viilaaja. Mulla enemmän ärsyttää sana niinku. Joskus en edes kuuntele mitä ihminen puhuu kun mä vaan lasken ne niinku sanat mielessäni.
Jos pilkku on oikeassa paikassa, niin sen ei pitäisi ärsyttää. Mikäli, sitä käytetään väärin niin, silloin se ärsyttää.
Ehkä ihmiset ovat alkaneet lukea James Joycea, pilkuttamisen mestaria.
Minusta taas se on ok. Suomen kieli on sujuvampaa ja runollisempaa jos ei kirjoita joka pilkkua täsmälleen oikein kuten byrokraatti.
Parempi liian paljon pilkkuja kuin liian vähän pilkkuja.
Se on vain yksi ihminen täällä, joka ei osaa kirjoittaa.
Ilmeisest, kaikki, ovat, pilkun, viilaajia, tällä, palstalla.
Opettele itse ensin pilkun käyttö avauksessasi!
Parempi kuin jokin aika sitten ollut trendi jättää kokonaan käyttämättä. Oli kappaleen pituisia lauseita ilman mitään välimerkkejä.
Pilkkujen käyttöön opetetaan koulussa. Niitä kuuluu laittaa, no, tiettyihin paikkoihin.
Miksi nykyään ihmiset laittaa n-kirjaimen vituttaa sanan perään?
Paha sanoa, en tiedä, enkä osaa vastata, niin.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti, lauseiden lukeminen helpottuu, mikäli lauseessa on enemmän pisteitä, kuin pilkkuja, varsinkin, kun sivulauseiden sivulauseilla saa helposti, tai huomaamatta, todella epäselviä lauserakenteita, siitä huolimatta, että pilkut ja pisteet olisivat oikeilla paikoillaan.
En ole huomannut perusteetonta pilkun käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Opettele itse ensin pilkun käyttö avauksessasi!
Hölmö, sehän tässä pointti olikin, että pilut on päin perrsettä.
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut perusteetonta pilkun käyttöä.
En minäkään. Yleensä ne kyllä puuttuu kokonaan kuin olisi liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti, lauseiden lukeminen helpottuu, mikäli lauseessa on enemmän pisteitä, kuin pilkkuja, varsinkin, kun sivulauseiden sivulauseilla saa helposti, tai huomaamatta, todella epäselviä lauserakenteita, siitä huolimatta, että pilkut ja pisteet olisivat oikeilla paikoillaan.
Tuossahan on ongelmana liian pitkät lauseet, ei pilkut.
En seuraa, ei ärsytä, revi siitä.🖕