Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada rohkeutta pukeutumiseen?

Vierailija
28.09.2024 |

Olen sellainen seinätapettiin sulautuva ihminen, joka kammoksuu huomiota. Olen aina pukeutunut nuorenakin säkkeihin ja sama mustaharmaa tunikalinja jatkuu nykyään vanhempanakin.

Ongelma on, että minulle on kautta rantain alettu vihjailla töissä, että pitäisi alkaa pukeutua siistimmin businesstyylin. En missään tapauksessa voi kuvitella alkaa käyttäväni jakkuja, ne ovat joillekin ns hienommille ihmisille. Joku löysä ja siisti mekko ehkä vielä kävisi.

Minulla on ilmeisesti sillä huono itsetunto, että koen, etten ole sellainen ihminen, joka voisi käyttää hienoja vaatteita. Saako kukaan tästä kiinni? Että koen olevani nolo huijari, jos on hienot vaatteet. En tietenkään myöskään meikkaa tai tee kampauksia tms, niistä tulee sama tunne. 

Periaatteessa haaveilen siitä, että uskaltaisin pukeutua näyttävästi ja hienosti. Miten siihen oikein rohkaistuu? Ilman että on tunne, että esittää parempaa kuin on ja teeskentelee hienoa? 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vaihtaa parempiin materiaaleihin? Jos siis nyt pukeudut mustaan trikootunikaan niin osta ensi kerralla musta neulemekko. 

Vierailija
2/5 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile vaihtaa parempiin materiaaleihin? Jos siis nyt pukeudut mustaan trikootunikaan niin osta ensi kerralla musta neulemekko. 

Tämä oli erinomainen vinkki, kiitos! En ole tullut tuota ajatelleeksi. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suotta asennoidu vaatteisiin kuin "alamainen". Eivät ne tee paremmaksi tai hienommaksi ihmiseksi ketään, mutta ovat kyllä tilannekohtaisesti muuten joskus tärkeäkin osa koodia. Olet varmasti hyvä henkilönä sellaisena kuin olet. Jos työnantaja on antanut ymmärtää, että sinun olisi hyvä miettiä ja muuttaa pukeutumistasi, tee niin. Ei siinä, että pukeudut töissä ja muutenkin paremmin ole mitään väärää tai ristiriitaista kenenkään mielestä. Omat ennakkokäsityksesi ja tottumuksesi vain jumittavat.

Vierailija
4/5 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaisin sieltä helpoimmasta päästä, esim. vaaleaa väriä, hillittyä kuviointia, mukavia siistejä vaatteita, joissa itse viihtyy. Pienin askelin. Pieniä muutoksia kampaukseen. 

Vierailija
5/5 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä "löysin" värit vasta vanhemmalla iällä. Nuorena pukeuduin mustiin ja harmaisiin vaatteisiin.

Nyt keski-ikäisenä käytän esim pinkkejä ja vihreitä hameita/housuja. Löytyy myös keltainen takki. Tykkään väreistä. 😊N45 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän