Eikö muut todellakaan käytä tohveleita, pyjamia ja aamutakkeja?
Minulla on ihania tohveleita, silkkisiä ja muita, silkkipyjamia oloasuina ja pehmoisia aamutakkeja vaikka kuinka monia.
Kun tulen kotiin, käyn kuumassa kylvyssä ja sujahdan Balmuirin silkkipyjamaan, vedän pehmeät tohvelit jalkaan ja kääriydyn aamutakkiin. Sitten sohvalle löhöilemään kirjan tai klassikkofilmin pariin, kuppi teetä tai lasi viiniä. Ihanaa!
Kommentit (15)
Tulee Brittimeininki mieleen moisesta.
Ihan hauska idea, erityisesti jos elämä ei olisi niin hektistä sekä asuisin omakotitalossa tai muussa idyllisemmässä asunnossa, niin varmaan käyttäisin aamuisin.
Tärkeää, että ovat Balmuirin.
Aamutakki voisi olla kashmiria, mielellään suoraan Nepalista lennätettyä.
En omista mitään noista, joten en myöskään käytä. Olen kuumaverinen, aina ennemmin hiki kuin kylmä,8 en tarvitse noita.
Minulla. Aamutakki on joku pehmeä mikä lie merkki, ainakin 20 vuotta vanha. Tossuja on monia erilaisia. Viimeiset ostin Tokmannilta 5 eurolla. Yöpaitoja on monta erilaista. Vanhimmat löytyy mökiltä ja käytin niitä n. 15 vuotiaana eli 30 vuotta sitten. Pukeudun töihin hyvinkin tyylikkäästi, mutta kotiasut ei kiinnosta paljoakaan. Kunhan on puhdas, ehjä, lämmin ja mukava päällä.
Olen vilukissa, joten tohvelit on villaiset töppöset. Pyjama tietysti on ja sen päällä pitkä neule, koska siis vilukissa. Silkki on ihanaa, mutta ei pidä lämpimänä. Tyynyliina kyllä on silkkinen, ettei hiukset mene takkuun ja vaikka menisi vähän kosteilla hiuksilla nukkumaan silkki ei jää märäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin aamutakin 30 vuotta sitten. Siellä se on edelleen kaapissa.
Minulla on erikseen mukavat kotivaatteett, joten ei sille ole ollut mitään tarvetta, ei edes sairaana ollessa.
Sama täällä. Siistit ja mukavat kotivaatteet niin en oikein tiedä missä vaiheessa noita käyttäisin kun en jaksa koko ajan olla vaatteita vaihtamassa. Nukkuessa en käytä yövaatteita, kiertyvät epämukavasti ympärille ja kuuma tulee.
Jos sulla ei ole yövaatteita, niin puetko sä heti herätessäsi suoraan päivävaatteet päälle? Itse käytän aamutakkia juuri tuossa vaiheessa, kun menen pesemään hampaita tai juon aamukahvia ja mitä nyt teenkin ennenkuin puen päälleni. Jalkaan laitan tohvelit, sillä minusta on ikävä kävellä kylmillä lattioilla paljasjaloin, ja villasukat on ikävän liukkaat.
Kuinka ihmeen vetoisia ja kylmiä teidän kodit on kun tarvii sisällä pyntätä noin kovin?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ihmeen vetoisia ja kylmiä teidän kodit on kun tarvii sisällä pyntätä noin kovin?
Minulla on aina ollut huono ääreisverenkierto. Palelen todella helpolla, jos asteita ei ole yli 24. En myöskään saa unta ellei ole lämmin. Joudun talvella käyttämään sukkia ja sen lisäksi villasukkia jaloissa ja minulla on kaksi peittoakin päällekkäin.
Pitkä hihainen pyjama aina, oikein raivostun kun käsivarret palelevat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla juuttikankaasta tehty nuttu..pistelee ihanasti..jaloissa kumkvatit..on niin ihana maata perunasäkin päällä ja imeskellä vanhoja hiiliä..
Kumkvatit? Miten sun jalat menee niihin 😀
Mulla on froteinen kylpytakki, käytän sitä joskus harvoin suihkun jälkeen. Pyjamat mä olen korvannut puuvillaisilla oloasuilla ja tohvelit villasukilla.