Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvola painostaa alkoholistimummon kanssa tekemisiin

Vierailija
27.09.2024 |

Meillä on enää yksi isovanhemmista elossa, ja hän on ikävä kyllä alkoholisti. Äitini, joka lipittää viiniä lipittämästä päästyään, ihan kotosalla, ja on usein humalassa, myös tavatessaan muita ihmisiä. Emme siis voi olla hänen kanssaan tekemisissä, koska en halua pienten lasteni joutuvan näkemään sitä kun mummo kännissä sammaltaa ja puhuu outoja. Neuvola kuitenkin painostaa joka kerta olemaan tekemisissä isovanhempien (sen ainoan siis) kanssa ja hyvin syyllistävään sävyyn puhuu minulle, että kyllä lapsella pitää olla elämässään isovanhemmat. No en niitä kolmea voi tähän eläviksi taikoa. Ja se yksi ainoa, elämämme on oikeasti paljon parempaa ja turvallisempaa ilman alkoholistin sekoiluja. Neuvola ei suostu tätä ymmärtämään vaan joka kerta sama ahdistava syyllistävä painostus että kyllä teidän pitää sen mummon kanssa viettää aikaa, se on lapsille tärkeää. Olimme viimeksi viikko sitten neuvolassa kuuntelemassa tätä painostusta ja meinasin oikeasti suuttua ja hermostua ja karjaista, että millä tavalla lapselle olisi tärkeää altistua kännisten sekoilulle. Hillitsin itseni, koska neuvolassa ei kannata suuttua, siitä saa vain lisää ongelmia. Te neuvolan näkökulmaa ymmärtävät, selittäkää minulle miksi neuvola painostaa minua tässä asiassa ja vielä hyvin syyllistävään sävyyn.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät he sinua määrää. Ei lasta alkoholistin läheisyyteen.

Vierailija
62/63 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et voi aivan ystävällisesti ja rauhallisesti , että kyseinen isovanhempi on alkoholisti eikä hänen kanssaan ole hyvä olla tekemisissä.

No eikös tuosta sitten päästä siihen huolenaiheeseen, ettei ole tukiverkkoja? Neuvolan ratkaisu saattaa sitten olla, että järjestetään sosiaalitantat sohvalle istumaan ja äidin passattavaksi kahvittelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda terkkaa.

Siellä on välillä eri terkka, jokainen heistä painostaa samaan syyllistävään sävyyn. Muissa asioissa ovat olleet kaikki ihan ok, mutta tämä yksi aihe on jotenkin ihan käsittämättömän vaikea heidän kanssaan. Ja huom en itse koskaan ota siellä asiaa puheeksi vaan pyrin välttämään aihetta, mutta jokainen heistä on suoraan alkanut utelemaan ja oikein jankkaamalla kyselemään. Tullut joskus mieleen onko meidän kohdalla heillä joku merkintä aiheesta että joka käynnillä pitää isovanhemmista kysyä ja kannustaa tiiviisiin tekemisiin eli painostaa. Ap

Valehtele, että olet tekemisissä äitisi kanssa.

Ei kannata puhua neuvolassa totta, jos se saa tuntemaan itsensä huonoksi. Itsekin sanoin jokaisen kolmen lapsen kohdalla, että imetän. En imettänyt, mutta en tarvinnut mitään painostusta.