Onko teidän päälle 60v vanhemmat sellaisia ettei ne lähde enää mihinkään uusiin paikkoihin tai reissuihin mukaan?
Mieetin onko ihan normaalia, ettei vain mitään alkavaa masennusta. Kun vanhempani olivat vielä tuossa 50-55v niin lähtivät aina mukaan vaikka kiertelemään kirpputoreja, kahviloihin, joskus käytiin matkalla toisessa kaupungissa. Oli innostusta lähteä uusiin paikkoihin. Nyt kun kysyy mukaan jonnekin, niin jäävät vain mieluummin kotiin :-( Mitään sairauksia ei myöskään ole ja eikai 60v vielä nyt mikään kovin vanha ole ?
Kommentit (66)
Tunnen kymmenittäin nuoria ja nuorehkoja ihmisiä, eivät koskaan käy missään, töissä ja kaupassa, siinä se.
Ap, vanhempasi eivät jaksa maksaa sinun kulujasi enää, ja jos mukana on lapsiasi, niitten marinoita ei jaksa kuunnella. Anna vanhempiesi olla rauhassa. Miksi tuputat omia tarpeitasi heille?
Vierailija kirjoitti:
Minä täytän pian 60 v ja on täysin normaalia ettei humputtelu kaupungilla enää kiinnosta. Alan jo sairastella niin sekin asettaa esteitä. Ymmärrät sen itse kun tulet tähän ikään. Koti on paras paikka.
Höpö höpö..... tiedän monia 70-80 vuotiaita jotka käy kahviloissa, ravintoloissa, matkoilla, vesijumpassa jne.
Vierailija kirjoitti:
Ovat äskettäin eläköityneet. Boomer-tyyliin törsäävät rahojaan kalliilla matkoilla aina muutaman kuukauden välein. Sillä välin jälkikasvunsa edelleen usein kamppailee taloutensa kanssa.
Eli sinun pitäisi saada vanhempiesi rahat? Sellainen loinen olet!
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kymmenittäin nuoria ja nuorehkoja ihmisiä, eivät koskaan käy missään, töissä ja kaupassa, siinä se.
Ai kauheeta miten ankeeta elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä täytän pian 60 v ja on täysin normaalia ettei humputtelu kaupungilla enää kiinnosta. Alan jo sairastella niin sekin asettaa esteitä. Ymmärrät sen itse kun tulet tähän ikään. Koti on paras paikka.
Höpö höpö..... tiedän monia 70-80 vuotiaita jotka käy kahviloissa, ravintoloissa, matkoilla, vesijumpassa jne.
Vesijumppaa, hyi saatana, sinne muitten kusiveteen lillumaan. Ei kiitos.
Mistä sä niiden sairauksista tiedät? Eivät vaan halua huolestuttaa sua krempoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ajatella......olen käynyt uimahallissa vuodesta 1978 ja vielä olen elossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole normaalia, mutta antakaa anteeksi. Olen se 65-vuotias äiti joka on matkustanut aina paljon. Kirpputoreja ja shoppailua en harrasta, mutta sen sijaan viihdyn taidemuseoissa, kirkoissa ja hautausmailla. Vuosi sitten kävin Auschwitzissa. Se jäi viimeiseksi matkakseni. Sairastuin parantumattomaan syöpään ja nyt olen niin voimakkaasti immuuniputteinen ja väsynyt etten enää jaksa lähteä minnekään.
Sitä suuremmalla syyllä kannattaisi nauttia ja tehdä niin kauan kuin voi. Iän myötä todennäköisyydet sairauksille kasvaa eikä koskaan voi tietää mikä reissu on se viimeinen. Ja tämä koskee kyllä nuorempiakin, sitku-elämä ei kannata. Olen ollut puolisen vuotta töissä syöpäosastolla ja tämä elämän rajallisuus on kyllä käynyt hyvin selväksi. Ja miten nopeasti kaikki voi tapahtua.
Kyllä juur
Aloin toteuttamaan haaveitani kun täytin 5 v, en odottanut, että joku kuolee. Outo olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulle ole opetettu että kusella käydään wc:ssä?
on paljon huolestuttavampaa, että roikut isin ja äitin helmoissa edelleen. anna niiden olla rauhassa. vai kinuatko niitä mukaan maksattaaksesi omat menosi heillä? oletko joku vassaripummi? meidän kakaroilla ja niiden lapsilla on kyllä lupa pitää yhteyttä. kerran kuukaudessa saatetaan soitella ja kyläilyäkin tapahtuu pari kertaa vuodessa. niillä on omat kaverit, eikä ne hengaile meidän vanhusten kanssa. joten jätä sinäkin vanhempasi rauhaan, ja tee elämälläsi jotakin. esim. töitä. olet jo vuosien ajan ärsyttänyt vanhempiasi tuolla helmoissa roikkumisella ja nyt on mitta täysi loisimillesi.
Olen itse 60+ ja tämä on elämäni parasta aikaa kun on vapaus mennä ja tulla. Talvisin käyn etelässä, syksyisin pohjoisessa vaeltamassa, keväisin joilla kalareissuilla ja kesäisin mökkeilen sekä vietän myös kaupunkielämää.
Joskus on kiva olla vain kotona, joskus reissata, joskus shoppailla ja aina on kiva harrastaa ja ulkoilla koirien kanssa.
Me 60+ emme ole vanhoja.
Vierailija kirjoitti:
Ovat äskettäin eläköityneet. Boomer-tyyliin törsäävät rahojaan kalliilla matkoilla aina muutaman kuukauden välein. Sillä välin jälkikasvunsa edelleen usein kamppailee taloutensa kanssa.
Miettikää jos olisi tälläisiä ihmisiä, jotka eivät osaa edes keski-ikäisenä ottaa vastuuta omasta elämästään ja päätöksistään. :D pikkasen olisi noloa.
Mun äiti ja isä ovat jatkuvasti jossain. Isä on nyt 70 paremmalla puolella, äiti edelleen työelämässä noin vuoden. Matkustelevat paljon ja saa nähdä, että miten villiintyvät kun äiti pääsee eläkkeelle. Molemmilla on sairauksia, mutta olen itsekin painottanut, että nyt reissaavat ja käyttävät rahansa kuten haluavat. Ei meille aikuisille ihmisille tarvitse mitään jättää.
Isäni on 63 vuotias ja käy edelleen jatkuvasti työmatkoilla ulkomailla.
Yhdedessä äiti ja isä matkustvat lomillaan, milloiin missäkin maailmalla. Äitini on 61 vuotias ja tietenkin edelleen työelämäss.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellinen kertoi oman tarinansa ja sinä vänkkäät vastaan.
Minä, 75 vuotias mies, kävin muutama kuukausi sitten yksin New Yorkissa. Siellä kävelin pitkin kaupunkia ja katselin menoa. Oli pitänyt aina käydä mutta nyt sain vihdoin mentyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinun pitäisi saada vanhempiesi rahat? Sellainen loinen olet!
En minä niin sanonut. Mutta normaaliin perhedynamiikkaan sisältyy se, että vanhemmat välittävät lapsistaan ja edes jonkin verran yrittävät näitä tukea sen sijaan, että yksinomaan tuijottaisivat omaa napaansa. Minäkin teen niin omien lasteni kanssa tulevaisuudessa. Selvästi osui arkaan kohtaan tuo kommenttini, ja aggressiivisesta reaktiostasi päätellen olet itse itsekästä boomer-tyyppiä, joka ei ole valmis kohtaamaan huonot puolensa. Surullista.