Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän päälle 60v vanhemmat sellaisia ettei ne lähde enää mihinkään uusiin paikkoihin tai reissuihin mukaan?

Vierailija
27.09.2024 |

Mieetin onko ihan normaalia, ettei vain mitään alkavaa masennusta. Kun vanhempani olivat vielä tuossa 50-55v niin lähtivät aina mukaan vaikka kiertelemään kirpputoreja, kahviloihin, joskus käytiin matkalla toisessa kaupungissa. Oli innostusta lähteä uusiin paikkoihin. Nyt kun kysyy mukaan jonnekin, niin jäävät vain mieluummin kotiin :-( Mitään sairauksia ei myöskään ole ja eikai 60v vielä nyt mikään kovin vanha ole ?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täytän pian 60 v ja on täysin normaalia ettei humputtelu kaupungilla enää kiinnosta. Alan jo sairastella niin sekin asettaa esteitä. Ymmärrät sen itse kun tulet tähän ikään. Koti on paras paikka.

Vierailija
2/66 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuon ikäiset ja vanhemmatkin ovat innokkaita lähtemään reissuun. Eri asia tietysti, jos on raskas työ tai terveysongelmia.

Vierailija
4/66 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole normaalia, mutta antakaa anteeksi. Olen se 65-vuotias äiti joka on matkustanut aina paljon. Kirpputoreja ja shoppailua en harrasta, mutta sen sijaan viihdyn taidemuseoissa, kirkoissa ja hautausmailla. Vuosi sitten kävin Auschwitzissa. Se jäi viimeiseksi matkakseni. Sairastuin parantumattomaan syöpään ja nyt olen niin voimakkaasti immuuniputteinen ja väsynyt etten enää jaksa lähteä minnekään.

Vierailija
5/66 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan juhlitaan ja reissataan, kun terveys ja ns. maailmanparantajat sallii.

Vierailija
6/66 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eivät ole, päinvastoin. Koko ajan ovat liikenteessä ja jossain reissussa. Kuntosalilla ja kielikurssillakin käyvät. Olimme juuri yhdessä Haloo Helsingin-konsertissa. Odottavat kovasti eläkepäiviä että pääsevät muuttamaan Malagaan. 

Vierailija
7/66 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki kiinnostava on toistaiseksi nähty. Voihan ne tuosta vielä piristyä. 

Vierailija
8/66 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Isä 68v on niin kiireinen ettei ole kotona juuri koskaan. Nyt on Lapissa metsällä. Äiti on vielä työelämässä, vuoden päästä eläkkeellä. Muutti just kaupunkiin että on helpompi päästä kaikenlaisiin kulttuurimenoihin, matkustelee myös. Samanlaisia on sisaruksensa ja myös mun kuusikymppiset työkaverit on ihan menevää porukkaa.

Mutta toki jos on sairauksia niin ei välttämättä enää jaksa. Terveet kuusikymppiset yleensä kuitenkin jaksaa. 

Vierailija
9/66 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkasin pari vuotta sitten käymästä oikein missään ja yhteydenpito vuosikymmeniä vanhoihin tuttuihin harveni myös. Kotiplantaasilla on hyvä puuhastella yksikseen. M57

Vierailija
10/66 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käyn ja tulen käymään. Viimeistään nyt on elettävä. 

Vierailija
11/66 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole normaalia! 

Mä vasta muutin ulkomaille 62v:nä ja opiskelin maan kielen kun lomilla selvisi muutamilla fraaseilla mutta asuessa ei. 

Mulla on yli 80-90+v ystäviä ja sukulaisia jotka reissaavat paljon

Vierailija
12/66 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole normaalia, mutta antakaa anteeksi. Olen se 65-vuotias äiti joka on matkustanut aina paljon. Kirpputoreja ja shoppailua en harrasta, mutta sen sijaan viihdyn taidemuseoissa, kirkoissa ja hautausmailla. Vuosi sitten kävin Auschwitzissa. Se jäi viimeiseksi matkakseni. Sairastuin parantumattomaan syöpään ja nyt olen niin voimakkaasti immuuniputteinen ja väsynyt etten enää jaksa lähteä minnekään.

Sitä suuremmalla syyllä kannattaisi nauttia ja tehdä niin kauan kuin voi. Iän myötä todennäköisyydet sairauksille kasvaa eikä koskaan voi tietää mikä reissu on se viimeinen. Ja tämä koskee kyllä nuorempiakin, sitku-elämä ei kannata. Olen ollut puolisen vuotta töissä syöpäosastolla ja tämä elämän rajallisuus on kyllä käynyt hyvin selväksi. Ja miten nopeasti kaikki voi tapahtua. 

Vierailija
13/66 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän kanssa käytiin Pattayalla kun hän oli 70,  ensin ihmetteli mitä nämä nuoret naiset hänestä haluavat, minä meinasin että ne haluaa sun kanssa hotellille, oli vähän ihmeissään, mutta mun avustuksella pääsi sinne, ihastui kyllä paikkaan.

Vierailija
14/66 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulainen tykkää käydä ihan eri paikoissa kuin itse valitsisin. Ihmisillä on eri mieltymykset selvästi. Ja iäkäs ei välttämättä Koronan ajan jälkeen matkusta, ehkä epäilevät joutuuko niissä karanteeniin tms. Osa on nuorena jo mennyt jos oli rahaa ja automatkoja. Toista se on meillä joilla ei ollut rahaa eikä seuraa, jäi matkat. Ja voi olla kotihiiri.

Vierailija
15/66 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ihan Porvoostaa ap. een.avaus:))))  Ei riemulla rajaa, kun hevosella ajaa.

Vierailija
16/66 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 63-v. ja tätä kirjoittaessani istun juuri lentokoneessa matkalla USA:aan. 1,5 viikon päästä Espanjaan. Vierivä kivi ei sammaloidu!

Vierailija
17/66 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat kondiksessa ja rahaa löytyy niin kyllä sitä käy teatterissa, nk ulkona syömässä, ulkomailla eritoten. 

Vierailija
18/66 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaat ei tarkoita että rannalla löhötään tai uima-altaalla. Itse tykkään kaupunki lomista missä on nähtävää, kulinaarisia nautintoja jne

Vierailija
19/66 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 63-v. ja tätä kirjoittaessani istun juuri lentokoneessa matkalla USA:aan. 1,5 viikon päästä Espanjaan. Vierivä kivi ei sammaloidu!

Etpä kauaa Usassa oo

Vierailija
20/66 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat oikein villintyneet nyt matkustelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi