Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämässä on tarvinnut mennä jotain pieleen jos ei ole pystynyt hankkimaan ja maksamaan asuntoa velattomaksi

Vierailija
27.09.2024 |

Saati ei ole yhtään säästöjä.

Mikä sinun elämässä meni pieleen?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan siitä, onko asunnon ostaminen ollut henkilön tavoitteena vai ei. Elämässä voi mennä pieleen monia muitakin asioita. Jopa kaikkein tärkeimmät asiat voivat mennä pieleen.

Vierailija
22/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava tietää.

42v, talo ja lainat maksettu.

2 vuotta vanha velaton auto ja käyttötilillä yli 40k€.

Hyvä. Paljon noihin on mennyt rahaa? Joku 2k kuukaudessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole halunnut mitään asuntoa tai taloa vaivoikseni. Halvempaa asumista ja saan olla vapaa muuttamaan mihin huvittaa koska vain.

Vierailija
24/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mulla on yhä vieläkin asuntolainaa. Osaatko sanoa, miksi? Mikä meni ns. persiilleen? Olen neuvoton tämän kysymyksen edessä. Toisekseen, en ole ikinä käsittänyt, minkä takia asuntolaina on tärkeää maksaa pois? 

Että näitä nyt mietin.

Vierailija
25/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materialistin näkemys. Mutta suorita sä elämääs just niinku haluat, älä muista murehdi

Vierailija
26/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä elämässä tarvitsee joskus selitellä itselleen

Ja eritellä mielessään, miksi kuviot on pielessä.

Vierailija
27/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap se on varsinainen neropatti. Katsos kun kaikkien elämä ei ole sateenkaaria piereviä yksisarvisia. Elämässä tulee vastoinkäymisiä eikä elämä mene kuten haluaisi. 

Vierailija
28/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki tavoittele omistusasuntoa Suomesta. Ammatti ja harrastukset voi viedä paljon ulkomaille, jopa asumaan.

Vierailija
29/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava tietää.

Upeeta, olet parempi ihminen?

Vierailija
30/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se elämä paljoa antanut, sateenkaari päättyi nakkikioskille.

Vierailija
31/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet, jos asuntosi todetaan liki arvottomaksi? Asunnon ostaminen ei kannata, ellei asu muuttovoittoisella alueella. Suomen isoimmissa kaupungeissa voi saada ihan hyvät voitot asunnon myymällä, muualla hyvä jos saat omasi takaisin.

Vierailija
32/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo vielä päässy töihin

Vierailija
33/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä on tarvinnut mennä jotain pieleen, jos on jämähtänyt sinne Jämijärvelle 10k asuntoonsa ja pitää sitä jonain saavutuksena ja itseisarvona.

Vierailija
34/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on velattomassa asunnossa? Mieluummin pidempi laina-aika ja ehdin kuolla ennen kuin asunto on velaton. Voin käyttää säästyneet rahat esim. itseeni.

Vierailija
35/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti ! Eihän kaikki mieti edes rahaa. Varastetulla tavaralla rikadtuneet joutuu helvettiin Ilmestyskirjan mukaan. Ja jos on synagogaa niin Mooseksen lain mukaan älä varasta käsky rikottu lainrikkojat. Ei mitään auta ympärileikkaus. 

Vierailija
36/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että valmistuin 17-vuotiaana ensimmäiseen ammattiini vuonna 1992. Se pilasi koko työurani, vaikka olen hankkinut useamman ammatin lisää ja ollut vuosia yrittäjänäkin, olen aina ollut pa. Neljä kertaa olen ollut pitkäaikaistyötön. Ysäri meni kokonaan niin että tein kaikkia provikkajuttuja kuten puhelinmyyntiä, ovelta ovelle myyntiä firmoille, taloustutkimuksen kyselyjä, keikkahommia konsulenttina kaupoissa, siivousta...

Sitten 2000 vuonna aloin yrittäjäksi paremman elannon toivossa, mutta huonostihan siinä kävi. Kauppa ei käynyt tarpeeksi vaikka mitä teki, ja velkaa oli liikaa. Sitä makselen vielä näin viisikymppisenä pankille vuosia.

Kaikki olisi mennyt hyvin jos olisin valmistunut vasta ysärin loppupuolella kun oli jo nousukausi, en olisi varmaan ollut päivääkää työttömänä ja olisi nyt omaisuutta tai edes säästöjä.

Nuorille ohjeeksi tähän lamaan, älä lopeta opiskelua, jos valmistut, hae heti johonkin uuteen kouluun, ihan mihin tahansa, kunhan et päästä itseäsi kortistoon.

Vierailija
37/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä iässä tämä pitää olla suoritettuna? Olen kolmekymppinen ja elämässä ei ole tähän mennessä mennyt muuta pieleen kuin uravalinta. Jos olisin jatkanut aiemmassa ammatissa, niin olisin toki saanut lainan ja voinut ostaa asunnon, mutta olisin palanut loppuun ja varmaan joutunut työkyvyttömäksi parin vuoden sisällä. Nyt olen opiskellut uutta alaa ja elänyt hyvin niukasti viimeiset neljä vuotta, eikä näytä siltä että säästöt olisivat karttumassa ihan lähiaikoina.

Vierailija
38/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulupudokkuus, yksinhuoltajuus ja sosiaalinen kömpelyys.

Sain siis ensimmäisen peruskoulun jälkeisen tutkinnon tehtyä vasta kolmekymppisenä ja ikätoverit oli tuossa vaiheessa jo uransa huipulla ja maksaneet vuosikausia jo asuntolainaakin pois.

Minä sain ensimmäisen ja ainoan tutkintoni suoritettua vasta 38 vuotiaana. Duunari perheestä, jossa opiskelua pidettiin ajanhukkana joten päädyin alisuorittamaan koulussa, haahuilemaan elämässä kriittiset 17-20 väliset ikävuodet ja viimein päättymään " väliaikaisesti " matalapalkka hommiin, kunnes keksisin, mitä haluan isona tehdä, Matala palkka-alalta on myös ainoa tutkintoni. 

Nyt ikää 44, eikä tästä elämä kauheasti muuksi enää muutu. 

Vierailija
39/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukava tietää.

Upeeta, olet parempi ihminen?

Olen mielestäni onnistunut elämässäni.

Tietenkin olen parempi kuin moni kusiköyhäpaskatyötönluuseri.

Vierailija
40/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on laitettu tässä laatikkoon. Eihän kaikki ole samanlaisia. Tai pysty samoihin asioihin. On eri suuntauksia ja toiveitakin, elämälle. Ja mihin pääsee. Se että systeemi on vanha käsityksineen, keskiajalta, kaipaisi uudistusta. Että kaikille on kotia ja elämälle mahdollisuus. Ei kaikki ole uhoavia maalaismiehiä.