Mikä avuksi erimielisyyksien unohtamiseen?
Ongelmani on, että jos joku on loukannut tai toiminut väärin itseäni kohtaan, niin en vaan pysty asiaa unohtamaan ja antamaan anteeksi, vaikka se olisi jo käyty läpi ja tehty sovinto. Ne jäävät silti kaihertamaan mieltä ja sitten olen sulkeutunut ja etäinen tätä ihmistä kohtaan. En vaan osaa antaa olla ja jatkaa elämää kuten pitäisi. Miten tällaisesta pääsee eroon? Kohta mulla ei ole yhtään ihmissuhdetta elämässäni tämän ongelman takia.
Kommentit (17)
eroon pääsee sillä,kun ei ole missään tekemisissä, ihmisten kanssa, jotka on loukannu, ei ne muuksi muutu,
parempi yksin, kuin huonossa seurassa
No älä myötäile ja anna anteeksi niin helpolla vaan ilmaise ensin vihasi. Ja katkaise välit täystörppöihin jos sellaisia lähipiirissä.
Vierailija kirjoitti:
No älä myötäile ja anna anteeksi niin helpolla vaan ilmaise ensin vihasi. Ja katkaise välit täystörppöihin jos sellaisia lähipiirissä.
Ei ole kyse mistään täystörpöistä vaan ihan normaaleista ihmissuhteissa tapahtuvista riidoista, erinielisyyksistä, ristiriidoista yms.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse täydellinen ?
Miten tämä nyt mitenkään mihinkään liittyy?
Ap
No sitten vaan pidät etäisyyden, jos se ei toimi, mutta ei ole hyvä antaa vihreää valoa enää toiselle että toinen odottaa sen toimivan - jos suunnitelma on olla erillään. Jos toisen rike on vähäisempi, kuten vahinko, ehkä voi luottaa vähän. Mutta ei ole pakko. Joku on vialla edelleen asiassa, jos kaihertaa.
Ehkä se ihmissuhde ei toimi, toisen puolelta tai sun, yhteen. Joskus voi olla väärinkäsitys, jos odotukset toiselle ovat liian kovat tai toinen käyttäytyy huonosti. Alkoholi? Sopivia ihmisiä voi olla vaikea löytää. Kaikille tulee selviteltävää ihmissuhteissa, jos ei olla "samalla sivulla" ja samoilla aalloilla. Ristiriitoja ja erilaisia näkemyksiä. Ehkä sopivia pitää etsiä.
Tienaa omaa itsetuntoa. Ja harjoittele erimieltä oloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siten että mikäli et itse tee koskaan virheitä, et voi ymmärtää muiden virheitä. Tai sitten et ehkä ota vastuuta omista virheistäsi vaan katselet vaan mitä muut tekee väärin sen sijaan että miettisit joskus miten ärsyttävä itse olet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siten että mikäli et itse tee koskaan virheitä, et voi ymmärtää muiden virheitä. Tai sitten et ehkä ota vastuuta omista virheistäsi vaan katselet vaan mitä muut tekee väärin sen sijaan että miettisit joskus miten ärsyttävä itse olet
Jatkan: Toisinsanottuna, saatat olla piilonarsisti.
Tutustu kiintymyssuhdemalleihin. Voisit olla välttelevästi kiintynyt eli kun sua kohdellaan kaltoin, jätetään huomiotta tai loukataan, on sinun helpompi torjua toinen ihminen (sun kohdalla siis päätät, että et anna anteeksi ja unohda ja etäännyt). Ei pääse loukkaamaan enää uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
eroon pääsee sillä,kun ei ole missään tekemisissä, ihmisten kanssa, jotka on loukannu, ei ne muuksi muutu,
parempi yksin, kuin huonossa seurassa
Tämä ei ole mahdollista esim työelämässä. Siellä on oltava ihmisten kanssa tekemisissä eikä voi vaan vetäytyä ylhäiseen yksinäisyyteen, kun pitäisi toimia tiimissä.
Tiedän, että saan nyt vastauksia tyyliin, että se riittää kun hoitaa vain työnsä jne. Ja itsekin toivon, että se riittäisi, mutta omassa tiimissä tulee kuitenkin aina sanomista, että se vaikuttaa negatiivisesti ilmapiiriin, kun ei vitsaile mukana ja osallistu höpöttelyihin ym, jolla luodaan yhteishenkeä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jatkan: Toisinsanottuna, saatat olla piilonarsisti.
🙄 hohhoijjaa....
Kaikista ei tarvi tykätä mutta kaikkien kanssa täytyy tulla toimeen
Vierailija kirjoitti:
Tutustu kiintymyssuhdemalleihin. Voisit olla välttelevästi kiintynyt eli kun sua kohdellaan kaltoin, jätetään huomiotta tai loukataan, on sinun helpompi torjua toinen ihminen (sun kohdalla siis päätät, että et anna anteeksi ja unohda ja etäännyt). Ei pääse loukkaamaan enää uudelleen.
Kiitos. Tämä selittää paljon käytöstäni. Ja tiedän olevani välttelevästi kiintynyt, se näkyy monessakin asiassa, mutta en ollut tullut yhdistäneeksi tähän. Tuohan on aivan looginen toimintamalli tässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kaikista ei tarvi tykätä mutta kaikkien kanssa täytyy tulla toimeen
Eikun, kaikista ei tarvitse tykätä, mutta ei myöskään tarvitse olla missään tekemisissä. Itse en kanna vihaa ketään kohtaan, mutta jotkut törpöt vaan ovat minulle pelkkää ilmaa, en siis tunne mitään heitä kohtaan.
Up