Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein itselleni ison satsin halpaa ruokaa

Vierailija
27.09.2024 |

Maustamattomia broilerin suikaleita kaksi pakettia yhteensä 500g ja -30% alessa hinnaksi tuli 3,50€. Paistoin pannulla, maustoin ja laitoin sekaan 200g pussillisen herne-maissi-paprika-sekoitusta. En tiedä tuon pussin hintaa koska sain sen seurakunnan ruokajakelusta, mutta eihän nuo pussit paljon kaupassa maksa. Lisäksi keitin riisiä reilu kaksi desiä ja laitoin sitten tuonne broilerin sekaan. Lisänä pari palaa leipää jossa päälle oivariinia ja juustoa. Leipäkin oli seurakunnalta.

Ei tullut paljon hintaa ruoalle ja syön tuosta ainakin viisi kertaa. Syötävä on ja halvalla pitää yrittää selvitä. Onneksi seurakunnasta saa välillä apua. 

Onneksi tämä on vain väliaikaista ja valmistun uuteen ammattiin muutaman kuukauden päästä. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastin juuri pihasta rosmariinipurkin. Sain ruokajaosta ylijääneen raakun kesällä. On edelleen hengissä, pitäisi kai vaihtaa parempaan ruukkuun. Siitä saa yrttiä ruokaan. Oreganoa kasvaa kasvihuoneessa joka kolossa, leviää ihan villinä. On kuivattu pari purkkia, pizzantuoksua tiedossa. Oreganoninkin sain joskus monta vuotta sitten. Oli timjamikin, mutta se päätti kuivua pois kokonaan.

Valkosipulia kasvatan kasvimaalla. Noiden yrttien ja valkosipulin kanssa saa jo hyvin välimerellistä tuoksua ja makua ruokiin.

Vierailija
22/29 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minä keitän kaalikeiton  kanasta kaali maksaa 0.99 kg 2kg kaalinkin laitan naapurin kanssa puokkiin tulee maistuva n. 4l keitto tosi halvalla.

Pitääkin ostaa kaalia joku päivä. Siitä saa myös hyviä ruokia.

Ap

Jopa tuollaista Ap:n ruokaa parantaisi vielä lisää pieni määrä ohueksi suikaloitua kaalia. Se jotenkin sopii moniin ruokiin, eikä vain perinteisiin kaaliruokiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei :) olen ulosotossa töissä eikä minua juurikaan kiinnosta sinun ruokasi. Saan vähän alle 7000 e per kk kiusaamalla yli 500000 Suomalaista. Syö soppaa ja maksa velkasi ulosottoon!!!

Vierailija
24/29 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei :) olen ulosotossa töissä eikä minua juurikaan kiinnosta sinun ruokasi. Saan vähän alle 7000 e per kk kiusaamalla yli 500000 Suomalaista. Syö soppaa ja maksa velkasi ulosottoon!!!

Mitkä velat ulosottoon?

Ap

Vierailija
25/29 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso satsi puoli kiloa kanaa?

Isoon satsiin menee lihaa 2,5 - 3 kg. Ja vuokakin on 4 litraa.

Vierailija
26/29 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minä keitän kaalikeiton  kanasta kaali maksaa 0.99 kg 2kg kaalinkin laitan naapurin kanssa puokkiin tulee maistuva n. 4l keitto tosi halvalla.

Pitääkin ostaa kaalia joku päivä. Siitä saa myös hyviä ruokia.

Ap

Jopa tuollaista Ap:n ruokaa parantaisi vielä lisää pieni määrä ohueksi suikaloitua kaalia. Se jotenkin sopii moniin ruokiin, eikä vain perinteisiin kaaliruokiin.

Vahvistan tämän. Tein possuwokkia teini-ikäisille lapsilleni (4kpl!), suikaloin halpoja kasviksia reilusti yli kilon, keräkaalia, paprikaa ja kesäkurpitsaa, kaalia saman verran kuin muita kasviksia yhteensä. Tarjouskassleria, ja sopiva valikoima mausteita, valkosipulia, fariinisokeria ja soijaa, pari-kolme dl vettä ja saostin maissitärkkelyksellä. Söivät ensin päivällä isot annokset ja vielä iltapalaksi jääkaapista jämät. Ihan halpisriisiä lisäkkeenä.

Kiinankaali olisi voinut olla vielä parempaa, mut sitä ei ole ollut tarjouksessa.

Vierailija
27/29 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso satsi yhdelle ihmiselle.

Ap

Vierailija
28/29 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkö syöt tuon määrän?

Vierailija
29/29 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi kertaa on se mitä tuosta syön. Enkä missään väittänyt, että syön tuosta viisi päivää vaan viisi ateriaa. Syön yhden lämpimän ruoan päivässä, mutta eihän se silti poista sitä tosiasiaa, että tuo ruoka on halpaa. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi