Kohta taas kuukausi kulunut. Vähän on osamaksuja jäljellä 300e ja sitten velaton. Mites teillä?
Kommentit (21)
Ei ole velkoja mihinkään. Tilalaina maksettu 20 vuotta sitten.
Velaton jo muutaman vuoden. Helpottaa elämää kummasti. Ei sillä että rahat riittäisivät nytkään hyvin.
Velaton. En omista myöskään mitään arvokasta. Helppoa. Itselle ja tulevalle perikunnalle
Osamaksuja en ole harrastanut koskaan enkä harrasta. Asunnosta on jonkin verran vielä velkaa ja sen voisin maksaa vaikka saman tien pois, jos haluaisin.
Asuntovelkaa vielä pari vuotta, mutta toisaalta tarvis isomman asunnon. Ei muita velkoja.
Asuntolainaa on joku vajaa 200 000 € mutta ihan siedettävää kun asunnon arvo on kuitenkin 400-500 000 € ja menee tarvittaessa helposti kaupaksi. Korotkin ovat laskussa. Ei muuta velkaa.
Kaikki velat maksettu 30 vuotta sitten.
Asuntolainaa on, mutta varallisuutta tarpeeksi että sen saisi maksettua pois jos huvittais.
Tuottaa vain paremmin verrattuna asuntolainan kuluihin joten en viitsi.
10.000 € asuntolainaa jäljellä. Pari vuotta vielä pitää sitä maksella. Sitten ei ole enää velkaa.
Asuntolainaa jäljellä noin 90 000e.
Siis mitä tuo kuukauden kuluminen asiaan liittyy? Maksatko aina 300 € kuussa ja seuraavan erän jälkeen olet velaton?
Onnittelen! Minulla riittää vielä maksamista.
Asuntolaina tuli maksettua pari v sitten ja nyt on mukavaa ja huoletonta elämää. Uusi autolaina tai kaksikin joudutaan kyllä jossain vaiheessa ottamaan, mutta eipä se ole isokaan haaste. Molemmilla vakaat ja hyvät työpaikat. Pystytään laittamaan yli puolet nettotuloista säästöön, rahastoihin, remppaan ja lomamatkoihin.
Luurista maksan osamaksua vaikka olisinkin pystynyt maksaan kerralla. Mutta kaverini suositteli koska osamaksu korotonta ja kulutonta ja takuu pätee koko maksujakson ajan, muuten olisi päättynyt aiemmin. Velaton rivari ja säästöjä vanhuuden varalle.
Vierailija kirjoitti:
Asuntolaina tuli maksettua pari v sitten ja nyt on mukavaa ja huoletonta elämää. Uusi autolaina tai kaksikin joudutaan kyllä jossain vaiheessa ottamaan, mutta eipä se ole isokaan haaste. Molemmilla vakaat ja hyvät työpaikat. Pystytään laittamaan yli puolet nettotuloista säästöön, rahastoihin, remppaan ja lomamatkoihin.
Miksi ihmeessä ostatte auton lainalla jos pystyy laittaa yli puolet netosta säästöön? Pinet palkat vai?
Minulla ei ole velkaa enkä osta mitään osamaksulla. N65
Minulla on 4000 joustoluottoa. Puskurirahastoa 36000 e. Asunto velaton. Tiistaina putoaa tililleni muutama tonni rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ostatte auton lainalla jos pystyy laittaa yli puolet netosta säästöön? Pinet palkat vai?
Jos ostan 15000 euron auton niin ei mulla tilillä säästössä ole sellaista summaa. Säästöt on lyöty nordnettiin/ sidottu korkeakorkoiselle tilille määräajaksi. Lisäksi saan autolainan tosi edullisesti kun velaton talo on lainan takuuna.
Velaton olen ollut jo yli 10v. Silti rahat ei riitä mihinkään, kun jäin työttömäksi vuosi sitten.