Saliväki! Miten suuri synti on, jos ei lämmittele ennen treeniä,
Kommentit (11)
No hartiat kannattaa nyt ainakin lämmitellä, muuten pasahtaa helposti rikki. Itse lämmittelen hartiat ja jalkapäivinä jalat.
ei siellä tarvi mitään tunnin lämppäreitä vetäistä.
Vierailija kirjoitti:
No hartiat kannattaa nyt ainakin lämmitellä, muuten pasahtaa helposti rikki. Itse lämmittelen hartiat ja jalkapäivinä jalat.
Ok. Tänään en lämmitellyt. Onneksi ei käynyt mitään. Täytyy pitäytyä kardiossa ennen treeniä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Tänään en lämmitellyt. Onneksi ei käynyt mitään. Täytyy pitäytyä kardiossa ennen treeniä. Ap
Kardio ei pahemmin niitä hartioita lämmitä. Ennemmin kannattaisi tehdä esim keppijumppaa, kuminauhajumppaa ja kevyiden käsipainojen kanssa liikkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, mulla harrastuksen alussa sattui aika pahasti hartiaan kun en tajunnut lämmitellä. Nykyisin lämmittelen hartiat kunnolla, menee sellainen 10min :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kardio ei pahemmin niitä hartioita lämmitä. Ennemmin kannattaisi tehdä esim keppijumppaa, kuminauhajumppaa ja kevyiden käsipainojen kanssa liikkeitä.
Soutu tai crosstrainer?
Ei vaikuta tavalliseen kuntoilijaan. Olen 20v käynyt salilla ja lämmittely on jumppakepillä pyörittelyä ja ekaan sarjaan vähän kevyemmät painot. Jos oikeasti nostaa isoja rautoja niin sillon ymmärrän lämmittelyt ja venyttelyt muttei tavis tarvi kuin ehkä sen 2min soutulaitetta jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soutu tai crosstrainer?
Nämä ovat tottakai parempia kuin esim matto tai pyörä, mutta näissäkin olkapäiden ja yläselän liike jää yksipuoliseksi. Kun tarkoitus olisi nimenomaan varmistaa liikkuvuus, rangan kierto, ja valmistella lihakset työhön.
Ei kannata lämmitellä. Siitä ei ole muuta hyötyä kuin riski loukkaantua vähenee. Säästät elämäsi aikana valtavasti aikaa, kun et lämmittele ja loukkaantumisen riski ei kauheasti pienene vaikka lämmittelisit. Vähän sama periaate kuin vakuutuksista.
On paljon mukavampaa tehdä salitreeniä, kun on lämmittelyllä, venyttelyllä ja asentojen sekä ryhdin tarkastamisella herkistänyt kehon.
Riippuu, mitä lämmittely sinulle tarkoittaa ja miten treenaat. En minä koskaan ihmeemmin lämmittele, enkä kyllä kävele salillekaan. Mutta avaavat liikkeet teen aina ennen isoja painoja.