Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en kelpaa enkä riitä. Mitä noille tunteille voi tehdä?

Vierailija
26.09.2024 |

Tein mitä vain niin perusolemukseni tai minä olen huono, kelpaamaton ja riittämätön. 

Tämä vie usein itsetuhoisiin ajatuksiin ja yksinäisyyteen. 

Tiedä mitä voin tehdä. En vain pidä itsestäni.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Hyväksy itsesi keskeneräisenä

2. Ala muuttaa itsessäsi yhtä asiaa kerrallaan. Valitse ensin sellainen asia, jonka muuttaminen tuntuu helpoimmalta

3. Älä pety pettymyksistä. Tutkimusten mukaan jokainen ihminen joutuu niitä kokemaan. Syy miksi tuntuu ettei kukaa muu koe niitä, on se, että meidän kulttuurissa ei oikein uskalleta puhua niistä ääneen.

4. Nauti elämästäsi. Tee joka päivä jotain, josta sinulle tulee hyvä mieli.

Vierailija
22/29 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos / kun ne kelpaamattomuuden ja riittämättömyyden tunteet pitävät paikkansa, miksi niille pitäisi tehdä mitään? Hyväksy asia ja opettele elämään niiden kanssa.

En ole Ap, mutta minä luulen, että jokainen olisi onnellisempi hyväksymällä itsensä, oli todellisuus mitä hyvänsä. Sen voi hyväksyä, ettei ulkomaailmalle tietyissä asioissa kelpaa, mutta itselleen voi silti kelvata ja itselleen voi riittää.

Kaikki luontaisia erakkoja lukuunottamatta kuitenkin tarvitsevat sosiaalisia suhteita. Jos kukaan ei halua olla omassa seurassa, ei itseä voi ikinä hyväksyä. 

Olen vähän eri mieltä. Muille ihmisille kelpaammattomuutta voi surra, vaikka hyväksyisi itsensä. Ja mahdollisesti muillekin ihmisille kelpaisi paremmin, mikäli kelpaisi ensin itselleen. Tämä on tavallaan julma kierre - torjunnat syventää kelpaamattomuuden tunteita, joka romauttaa itsetunnon ja tekee ihmisestä sellaisen, jonka kanssa on vaikea kenenkään viihtyä. Kierre pitäisi saada katkeamaan. Vaikka terapeutin avulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteet tulee ja menee, eikä niihin tarvitse jäädä kiinni. 

Itseäni helpotti, kun ymmärsin, että minä olen arvokas ihminen eikä arvoni määräydy sen mukaan miltä minusta tuntuu tai kuinka minua kohdellaan.

Minusta on maksettu kalliit lunnaat ja olen kiitollinen. 

Vierailija
24/29 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kaikki ruikuttajat ja valittajat ja ulisijat; perustakaa on keskustelupalsta missä voitte rääkyä surkeuttanne ja antaa vertaisutkea toinen toisillenne. Teitä ei normaalit ihmiset vaanJAKSA!!!!!!

Vierailija
25/29 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te kaikki ruikuttajat ja valittajat ja ulisijat; perustakaa on keskustelupalsta missä voitte rääkyä surkeuttanne ja antaa vertaisutkea toinen toisillenne. Teitä ei normaalit ihmiset vaanJAKSA!!!!!!

Normaaleiden ihmisten puolesta voin sanoa, että sinä et siihen joukkoon kuulu ja sinun pitäisi ehkä perustaa yksinäsi oma palsta. 

Vierailija
26/29 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti riittämättömyyden ja kelpaamattomuuden tunteesi ovat joltakulta toiselta "perittyjä". On ikävän yleistä, että esimerkiksi joku perheenjäsen tai lapsuudenkaveri näkee sinussa jotain sellaista, jota toivoisi itselleen ja kadehtii sinua siksi. Toisaalta jotakuta on ehkä ärsyttänyt se, ettet ole juuri sellainen kuin hän on kuvitellut/olettanut/halunnut. Kateus ja toteutumattomat haavekuvat saavat monet käyttäytymään lapsellisesti ja vierittämään kaiken "syyn" toisen niskoille, vaikka tosiasiallinen syy on heidän omat käsittelemättömät tunteensa ja mielikuvansa. Jos tunnistat tässä jotain omasta elämästäsi, niin muista, että kenelläkään ei ole oikeutta tuhota sinua siksi, ettei osaa käsitellä tunteitaan muulla tapaa. Sinä riität ja olet arvokas omana itsenäsi eikä sinun tehtäväsi ole olla elämäänsä pettyneiden ihmisten jäteämpäri. Palauta häpeä ja kelpaamattomuuden tunteet heille, joille ne kuuluvat. He ovat niistä vastuussa, et sinä.

Vierailija
27/29 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö kelvata ja riittää ja kenelle erityisesti sinun pitäisi kelvata ja riittää? Olet se, mikä olet ja ilman ihmettä, et voi muuttua toiseksi. On turha vatvoa asiaa, jolle ei voi mitään.

Esim jollekulle miehelle, jotta saisi puolison ja lapsia. Muille naisille/miehille, että saisi ystäviä. 

No nyt meni helpoksi. Sopivia miehiä, joilla on sama tahto on vaikka kuinka paljon. Jäätkö odottamaan, vai muutatko pienemmille paikkakunnille, jossa olet jo naispulan takia rakastettava ilmestyt? Menoksi vain. Ole edes kerran elämässä rohkea. Voitto odottaa.

Vierailija
28/29 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö kelvata ja riittää ja kenelle erityisesti sinun pitäisi kelvata ja riittää? Olet se, mikä olet ja ilman ihmettä, et voi muuttua toiseksi. On turha vatvoa asiaa, jolle ei voi mitään.

Esim jollekulle miehelle, jotta saisi puolison ja lapsia. Muille naisille/miehille, että saisi ystäviä. 

No nyt meni helpoksi. Sopivia miehiä, joilla on sama tahto on vaikka kuinka paljon. Jäätkö odottamaan, vai muutatko pienemmille paikkakunnille, jossa olet jo naispulan takia rakastettava ilmestyt? Menoksi vain. Ole edes kerran elämässä rohkea. Voitto odottaa.

Olen etsinyt kumppania 18 vuotiaasta asti viimeiset 25 vuotta. Olen myös asunut useissa eri kaupungeissa ja maissa. Ei ole löytynyt. 

Vierailija
29/29 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene maksullisiin naisiin ja sen jälkeen ryyppää pari päivää niin elämä näyttää valoisammalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän