Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kodittoman kissan adoptointi on niin vaikeaa?

Vierailija
25.09.2024 |

Miksi kodittoman kissan adoptointi on vaikeampaa kuin rotukissan ostaminen? Osaisiko joku kertoa. Mikäli kyseessä on nuori kissa/pentu, niin niitä pitäisi adoptoida kaksi, eivät luovuta vain yhtä. En ymmärrä. Jos ja kun kyseessä on koditon kissa, eikö olisi parempi että sillä olisi huolehtiva ja rakastava koti, kuin ei kotia lainkaan? Tietenkin ymmärrän, että kaveri olisi kiva, ja jotkut yksilöt kaipaavat enemmän seuraa, mutta ei kissa niin laumaeläin ole että lajitoveri olisi ihan pakko olla jos muuten saa huomiota/ulkoilua/seuraa. Kyllähän niitä rotukissoja myydään yksittäin niin miksei näitä kodittomia?

Tämä sama koskee Rodos-kissoja, joita otetaan kadulta kiinni kodittomina, toiset näistä huonokuntoisina. Mitä ihmettä tapahtuu kun yhtäkkiä niille ei tavallinen koti kelpaakaan vaan vaatimustaso on huikea. 

Minulla ja miehelläni on kissoista sekä koirista kokemusta. Tulemme hyvin toimeen ja meillä on perheessä yksi kouluikäinen lapsi. Teen myös aika paljon etänä töitä, joten kissa ei joutuisi olemaan pitkiä aikoja yksin. Mielelläni tarjoaisin yhdelle kodittomalle kissalle kodin, etenkin kun puhutaan meneillään olevasta kissakriisistä. Mutta helpompi on hankkia rotukissa. Sen sentään saa. Pitäisikö esyjen ja kaikenmaailman Rodoskissojen alkaa katsoa itseään peiliin. Eihän tässä ole enää mitään järkeä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa olet. Harvempi haluaa ottaa kahta kissaa. Kissa pärjää mainiosti ilman toista kissaa ja jos talossa on muita eläimiä, niin loistavasti!

Vierailija
2/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä ap.Minulla on noin 30v kokemusta kissoista ( enemmänkin jos lapsuusvuodet otetaan huomioon),mutta ilmeisesti en kelpaa kissan"omistajaksi".Toki asun yksiössä,mutta luulisi senkin olevan parempi,kuin eläinsuojeluyhdistyksen tila.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä eläinsuojelu majoja pyörittää naiset, jotka ei millään muulla tavalla pääse pätemään missään, niin yrittävät sitten noin kyykyttää. Kissojen hyvinvoinnista siinä ei ole kyse.

Vierailija
4/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä sain kissan yksiöön, mutta oli jo aikuinen kissa. Hyvin tullaan toimeen ja nukutaan vierekkäin. Varmaan eroa yhdistyksissä, Hesy on tarkin?

Vierailija
5/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa ja tosiaan parempihan se koti aina on kissalle kuin pieni häkki. Toisaalta pennut taitaa olla aika haluttuja ja kai ne sitten menee noilla ehdoilla. Meillä asuu yksi adoptoitu kissa, joka tuli pentuna. Ei ollut mitään ongelmia saada vain yksi. Taitaa käytännöt vaihdella.

Vierailija
6/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kaks ja listi toinen😄 oman kissan saa tappaa ilman että kukaan asialle mitään voi. esyhän siinä silloin syyllinen on kun ei suostu yhtä kissaa luovuttamaan..

Vierailija
7/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota kaks ja listi toinen😄 oman kissan saa tappaa ilman että kukaan asialle mitään voi. esyhän siinä silloin syyllinen on kun ei suostu yhtä kissaa luovuttamaan..

Tao jos et tappaa pysty niin anna eteenpäin.

Vierailija
8/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä sain kissan yksiöön, mutta oli jo aikuinen kissa. Hyvin tullaan toimeen ja nukutaan vierekkäin. Varmaan eroa yhdistyksissä, Hesy on tarkin?

Hesy pitää kuulemma  jopa vuosia joitain kissoja. Mahtako olla puhtat jauhot pussissia kaikin tavoin. Kuulemma rahaa sataa sinne. Voisi enemmän ottaa  vastaan  suojelua tarvitsevia kissoja kun antaisi välillä poiskin niitä

Vierailija
9/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fistä saa kissoja   myös kohtuu hinnalla. Minäkin olen muutaman ottanut

Vierailija
10/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin saada kissaa eläinsuojeluyhdistykseltä toisen kissan kaveriksi kun alkuperäinen kaveri kuoli 17-vuotiaana, mutta eivät edes viitsineet vastata viesteihin. 40 neliön kaksio, teen etätöitä enkä matkustele, kissa saisi ulkoilla valjaissa. En tiedä miksi ei muka kelpaisi. Päädyin sitten ostamaan pennun torista ja esyn kissat joista olisin ollut kiinnostunut odottelee edelleen omaa kotia.

Vierailija
11/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kissaa sen vuoksi että et koskaan tiedä milloin saat käskyn olla toimistolla joka ikisen minuutin. Ja sen vuoksi että saavat leikkiä keskenään koska ihmiset ovat patalaiskoja leikittäjiä ja leikki kuuluu kissan elämään. Sitten vingutaan että miksi kissa tekee näin ja noin. Tottakai tekee kun ei ole tarpeeksi tekemistä. Ja kaikki kissa ihmiset eivät todellakaan ole  naisia. Meillä mies joka arvostaa satakertaisesti enemmän kissoja kuin ihmisiä!

Vierailija
12/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä yritin saada kissaa eläinsuojeluyhdistykseltä toisen kissan kaveriksi kun alkuperäinen kaveri kuoli 17-vuotiaana, mutta eivät edes viitsineet vastata viesteihin. 40 neliön kaksio, teen etätöitä enkä matkustele, kissa saisi ulkoilla valjaissa. En tiedä miksi ei muka kelpaisi. Päädyin sitten ostamaan pennun torista ja esyn kissat joista olisin ollut kiinnostunut odottelee edelleen omaa kotia.

luultavasti et ymmärtänyt antaa salasanojasi ja käyttäjätunnuksiasi sometileille, listaa somekavereistasi, palkkakuitteja, tilin saldotietoja, luottotietoja ja rikosrekisteriä sekä kattavaa sukututkimusta ja pankilta valmista velkapäätöstä.

eli: kyllä: joskus tuntuu, että vähän liian vaikeaksi on tehty kodittomien eläinten adoptointi. Ja olen sitä mieltä, että pitää antaa vain hyvään, eläinrakkaaseen kotiin, jossa eläimen hoito varmasti onnistuu, tai osataan hakea apua, jos ei jotain hoitotoimenpidettä osata itse tehdä, mutta silti liiallinen seulonta ainoastaan aiheuttaa liiallisia kuluja eikä ole eläimellekään hyödyksi. Itse en enää edes viitsi tukea rahallisesti suomalaisia eläinsuojeluyhdistyksiä, kun tuntuu, että siellä oikeasti tuhlataan rahaa turhiin asioihin. Me asumme maalla, joten vähintään joka kolmas kylmän raitilla vastaantuleva tuttu tietää mihin tönöön on kissa tehnyt pennut ja pennuille tarvitaan kotia. Siellä siis saa kissanpentuja ihan noin vain, kun on pieni kylä ja "kaikki" tuntee toisensa: näin tiedetään myös kelle ei pidä antaa.

Vierailija
13/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun päivystää ( ainakin siltä tuntuu) toimittajia niin voisivat tehdä jutun tästä.Onhan se nyt naurettavaa,että puhutaan kissakriisistä ja ne kissat ei liiku normaaleille hyvän kodin tarjoaville ihmisille.

Vierailija
14/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiskoovat itelleen tuloja näillä kissoilla, ne löytöeläin talot vaan. Saavat lahjoitusvaroja. Jos antaisivat  kaikki kissat pois, loppuis rahan tulo kato siihen. Ryöstöä! Haluaavat nostaa hinnatkin pilviin että saisivat lomailuun rahaa itselleen. Eivät p-n vertaa välitä oikeesti eläimen parhaasta!!! Työllistäävät itse itsensä, rahaa virtaa, kissat jää sinne, sit lopetus piikki mielummin kuin ilmaseksi jollekin kotiin. Tämän olen nähnyt.

Vierailija
15/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa tarkasti mihin sitoudut jos otat kissan eläinsuojeluyhdistyksestä. Niissä on kovemmat ehdot kuin lapsen saamisella. Yhdessä paikassa sitoutuu jopa siihen, että yhdistyksen edustajat voivat käydä milloin vain katsomassa mitä kissalle kuuluu. Kaikki eläinlääkärikäynnit pitää raportoida heille. Hieman liioitellen: Omistat kissan mutta he omistavat sinut.

Vierailija
16/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesy pitää kuulemma  jopa vuosia joitain kissoja. Mahtako olla puhtat jauhot pussissia kaikin tavoin. Kuulemma rahaa sataa sinne. Voisi enemmän ottaa  vastaan  suojelua tarvitsevia kissoja kun antaisi välillä poiskin niitä

Onhan se kiva jakaa lahjoitusrahaa henkilökunnan palkkoihin. Muista löytöeläintaloista en ole tuota  kuullut, tai havainnut .Seuraan  näitä asioita jonkun verran Useimmat talot  toimivat vapaaehtoistyöntekijöiden voimalla

Vierailija
17/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kiskoovat itelleen tuloja näillä kissoilla, ne löytöeläin talot vaan. Saavat lahjoitusvaroja. Jos antaisivat  kaikki kissat pois, loppuis rahan tulo kato siihen. Ryöstöä! Haluaavat nostaa hinnatkin pilviin että saisivat lomailuun rahaa itselleen. Eivät p-n vertaa välitä oikeesti eläimen parhaasta!!! Työllistäävät itse itsensä, rahaa virtaa, kissat jää sinne, sit lopetus piikki mielummin kuin ilmaseksi jollekin kotiin. Tämän olen nähnyt.

Ei se nyt ihan niin ole.😡😡😡  Kissojen  hoito maksaa usein jopa tuhansia jonkun kissan osalta, monisairaita  populaatiokissoja suuri osa. Hammassyöpymiä, silmäsairaita ym.

Lähes kaikki  löytöeläintalot toimivat  VAPAAEHTOISELLA  työvoimalla.  Hesy taitaa olla poikkeus palkkatyövoimasta

Minäkin olen näitä taloja nähnyt

Vierailija
18/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ymmärrän eläinsuojien pointin, mutta ihan överiä se on ollut jo pitkään. Muistan, kun aikanaan minulla oli kaneja, ollut vuosikausia ja poikkeuksellisen hyvällä hoidolla peruskotikaniin verraten, ja tilanne oli se, että niitä oli jo jonkun aikaa ollut vain kaksi, ja toinen menehtyi vanhaa ikäänsä. Ajattelin silloin jossain harhassa, että tarjoan kodin yhdelle tällaiselle kodittomalle iäkkäämmälle kanille ja sopivakin löytyi. Ei kelvannut, koska en asunut 20km etäisyydellä mikä oli heidän vaatimuksensa, jotta voivat tuoda sen uuteen kotiin ja tehdä TARKASTUSKÄYNTEJÄ. Tähän oli lista perään, mistä kaikista hoitotoimenpiteistä heille pitäisi toimittaa dokumentit ensimmäisen vuoden aikana. Just joo, tästä on jo 20v aikaa ja kasvattajalta rotukani maksoi tuolloin 50 euroa, jos halusi "hyvän" yksilön, jonka sukuhistoria näyttelytuloksineen tiedossa...

Vierailija
19/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinut voisi tappaa ylimääräisenä

Vierailija
20/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsopa tarkasti mihin sitoudut jos otat kissan eläinsuojeluyhdistyksestä. Niissä on kovemmat ehdot kuin lapsen saamisella. Yhdessä paikassa sitoutuu jopa siihen, että yhdistyksen edustajat voivat käydä milloin vain katsomassa mitä kissalle kuuluu. Kaikki eläinlääkärikäynnit pitää raportoida heille. Hieman liioitellen: Omistat kissan mutta he omistavat sinut.

Paitsi lain edesä ne sopimukset eivät pidä. Kissa  rinnastetaan kaupassa esineeseen. Ihan sama kuin ostaisit ämpärin. Kenelläkään ei ole  oikeutta  kytätä mihin sitä käytät.

Ihan on oikeusistuimessa todettu  asia