Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras kinkkukiusaus resepti hakusessa, ilmianna omasi!

Vierailija
25.09.2024 |

Tähän alle reseptiä, kiitos suuresti.

Hyvä ruoka, parempi mieli ja terveempi keho.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet alusta saakka itse. Eli pilkot sipulit, perunat-ei pakasteita. Kinkku laadukasta, esim. Snellmannin kinkkua-ei jauhoisia pizzasuikaleita.

Kuohukermaa, ei liruja vesiruokakermoja. Reilusti suolaa, ripaus pippuria. Miedolla lämmöllä pitkä kypsytys, lopussa kansi tai folio.

Oikein jos tekee vielä huolellisemmin niin kuullottelet perunat ja sipulit vaikka jättiwokkipannulla ennen uunivuokaan laittamista. 

Vierailija
2/40 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tollainen kinkun kiusaaminen ole vähän lapsellista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet alusta saakka itse. Eli pilkot sipulit, perunat-ei pakasteita. Kinkku laadukasta, esim. Snellmannin kinkkua-ei jauhoisia pizzasuikaleita.

Kuohukermaa, ei liruja vesiruokakermoja. Reilusti suolaa, ripaus pippuria. Miedolla lämmöllä pitkä kypsytys, lopussa kansi tai folio.

Oikein jos tekee vielä huolellisemmin niin kuullottelet perunat ja sipulit vaikka jättiwokkipannulla ennen uunivuokaan laittamista. 

Tämä, muita ohjeita et tarvitse.

Vierailija
4/40 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein on laadukas kinkku, ei mitään mössösuikaletta. 

Vierailija
5/40 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoita, sipulia, savukinkkua, kuohukermaa, suolaa ja mustapippuria. Ei muuta.

Vierailija
6/40 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin teen itse alusta lähtien. 

Nyrkinkokoisia muusiperunoita 12-15 kpl

300-500 g hyvälaatuista kinkkua

5 dl kermaa

suolaa, valkopippuria

Eli kuori ja pilko perunat suikaleiksi, samoin silppua kinkku rouheeksi. Sekoita kermaan suola ja valkopippuri, maista! Väh. 1 tl kumpaakin osviitaksi. Sekoita kerroksittain voideltuun vuokaan ja paista 180-200 asteisessa uunissa 45-60 min.

Vierailija
7/40 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tollainen kinkun kiusaaminen ole vähän lapsellista?

Eikäkö pyydystän sen kiusaamaan minua ja hermostoani. Uh ah nam nam

Vierailija
8/40 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea peruna, oikea kinkku, oikea kerma, sipuli, suola, mustapippuri, uunissa ainakin 1,5 tuntia, että perunat on pehmeän kypsät ja makua tullut. Raaka peruna maistuu pahalta. 

Vierailija
9/40 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunoita, sipulia, savukinkkua, kuohukermaa, suolaa ja mustapippuria. Ei muuta.

Oletteko siirtyneet kaikki kuohukermaan? Olen tähän asti käyttänyt 15% ruokakermaa, on se vähän ohentunut ja maku vaisumpi kyllä. Tuorejuustoa mietin kerman kanssa sinne sekaan. Mitä mieltä olette, toimisiko tämä tässäkin ruuassa?

Vierailija
10/40 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko siirtyneet kaikki kuohukermaan? Olen tähän asti käyttänyt 15% ruokakermaa, on se vähän ohentunut ja maku vaisumpi kyllä. Tuorejuustoa mietin kerman kanssa sinne sekaan. Mitä mieltä olette, toimisiko tämä tässäkin ruuassa?

Tuorejuusto on liikaa. Käyttäkää oikeita raaka-aineita esim kuohukerma niin tulee kunnon maku eikä tarvi mitään makujuustoja tai makukasvirasvahöttöjä. 

Vierailija
11/40 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile korvata kerma kauramaidolla ja kinkku kasviproteiinisuikaleilla. Saatat yllättyä! 

Vierailija
12/40 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä perunat ensin kuorineen. Jäähdytä, kuori ja pilko. Laita vuokaan kinkku, perunat, sipuli ja kerma, jossa persiljaa, mustapippuria ja suolaa. Paista pitkään vaikka folion alla.

Vierailija
13/40 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 dl kermaa

suolaa, valkopippuria

Eli kuori ja pilko perunat suikaleiksi, samoin silppua kinkku rouheeksi. Sekoita kermaan suola ja valkopippuri, maista! Väh. 1 tl kumpaakin osviitaksi. Sekoita kerroksittain voideltuun vuokaan ja paista 180-200 asteisessa uunissa 45-60 min.

No ei missään nimessä muusiperunoita, mössöksi menee. Kiinteitä perunoita, muuten hyvä ohje.

Vierailija
14/40 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savukinkusta tulee ihan hirveän makuinen! Tai no, tietty jos tykkää savun mausta. Itse laittaisin miedompaa, esim. palvikinkkua.

Vierailija
15/40 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa juuri siltä, miten itse teen ja hyvää tulee. Saatan paistaa leikkaamiani kinkkusuikaleita sipulin kanssa. Ja kerralla kannattaa tätä ruokaa tehdä niin iso satsi samalla vaivalla, että riittää seuraavaksikin päiväksi.

Vierailija
16/40 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaisia perunoita ja parin kilon joulukinkku vasuun ja pariksi tunniksi uuniin. Uunista ulos, vasu pois!

Vierailija
17/40 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranruokaa

Vierailija
18/40 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile korvata kerma kauramaidolla ja kinkku kasviproteiinisuikaleilla. Saatat yllättyä! 

Mutta et positiivisesti.

Vierailija
19/40 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä viitsi omaa reseptiäni teille idareille tänne laittaa haukuttavaksi.

Vierailija
20/40 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 dl kermaa

suolaa, valkopippuria

No ei missään nimessä muusiperunoita, mössöksi menee. Kiinteitä perunoita, muuten hyvä ohje.

Ei mene mössöksi, tämä resepti on ollut käytössäni jo 30 vuotta. Normaalisti laitan van Goghia mutta jos sitä ei ole, niin ostan rosamundaa tai mikähän laji senkin on nykyään korvannut. Se punakuorinen uuniperuna kuitenkin. Ei siis mössäänny ja on makua paremmin kuin mauttomissa lajikkeissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme