Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiseen ihmiseen haluat tutustua?

Vierailija
25.09.2024 |

Olen miettinyt pitkään sitä, ettei minulla ole ns halua tutustua ihmisiin. En ole missään harrastuksissa tai työelämässä tavannut tyyppiä, josta olisin kaverillisesti ollut innostunut ja halunnut tutustua. Toki aina ihmisiä tavatessa ja uusien henkilöiden seurassa olen perusystävällinen ja kyselen asioita, eli yritän tutustua. Mitään viettiä viedä tuttavuutta siltä small talk jutustelulta (onpa hyvä sää, ai mitäs sä teit työksesi, kivat vaatteet) pidemmälle minulla ei ole. Ei edes, vaikka uusi kolleega asuisi suht lähellä, olisi samanikäinen ja omaisi vielä samoja harrastuksia ja kiinnostuksenkohteita kuin minä. Aikuisiällä en siis ole uusia kavereita oikein saanut, vaan ne nykyiset muutamat kaverini ovat jo vuosien takaa ja tavataan harvakseltaan. Ehkä heidän käsityksen mukaan me ollaan vain hyviä tuttuja, vaikka itse luokittelen heidät kaveriksi. Lähivuosina tapasin mielelläni hyvän ystäväni uuden seurustelukumppanin ja sekin ehkä vain siitä syystä, että kaverin luona tavatessa tuo kumppani sattuikin olemaan siellä kotona. Myöhemmin käytiin porukalla muutaman kerran kolmisin istumassa iltaa, ja vaikka juttu luisti minun mittapuulla erinomaisesti, en tuon kaverin kumppanin kanssa jakanut kuitenkaan mitään puhelinnumeroita tai sellaista. Olenko minä nyt todella erilainen? Millaiseen ihmiseen sinä haluat tutustua?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet valitettavan tavallinen.

Itse huomasin 12-vuotiaana, että on ongelma, että en ole kiinnostunut ihmisistä. Se tulee sanelemaan elämäni, koska ihmiset määrittävät sen, millainen oma elämäsi on. Olen siitä lähtien panostanut siihen, että ymmärtäisin arvostaa ihmisiä ja olla heistä kiinnostunut. Pidän heikkoutenani sitä, että minun, kuten sinun ap, on vaikea nähdä ihmisten kiinnostavaa ominaislaatua. Ongelma on nimenomaan minussa, ei heissä. 

Kikka on eläytyminen. Kun he kertovat itsestään, todella kuuntelen ja eläydyn. Harva on sielunkumppani, mutta usea kohtaaminen on arvokas. Sitä arvoa haluan vaalia.

Eivät kaikki meistä luonnostaan rakasta ihmisiä tai halua heidän seuraansa. Meitä vetäytyviä, omassa rauhassaan viihtyviä introverttejä on paljon. Silti en usko, että täydellinen eristäytyminen on oikea tie.

Vierailija
2/14 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstavirtahepo kiinnostaisi, reikää tosin joutuisi etsimään laardin keskeltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina työkavereina ollut huipputyyppejä, joihin olis kiva tutustua paremmin. Valitettavasti ite käyn töissä pitkän matkan takaa, ni ei tuu vietettyä vapaa-aikaa yhdessä. Ehkä pikkujouluissa pitää repäistä :D Ja jännä juttu myös, aina ne millään tavalla potentiaaliset kumppaniehdokkaat on löytyneet myös töistä (siis ei oo ollut mitään treffejä tms, mutta kiinnostusta tutustua). Töissä ihmisistä näkee sen puolen, miten ihmiset kohtelevat muita ja käyttäytyvät stressitilanteissa. Joillakin pakka leviää, ja joillakin pysyy langat käsissä. Noi on asioita, mitkä kertovat itselleni paljon ihmisestä :) Harmi vaan ettei vielä oo ollut rohkeutta alkaa ketään työkaveria pokaamaan. Ehkä nw pikkujoulut olis hyvä siihenkin 😂

N32, introvertti

Vierailija
4/14 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina työkavereina ollut huipputyyppejä, joihin olis kiva tutustua paremmin. Valitettavasti ite käyn töissä pitkän matkan takaa, ni ei tuu vietettyä vapaa-aikaa yhdessä. Ehkä pikkujouluissa pitää repäistä :D Ja jännä juttu myös, aina ne millään tavalla potentiaaliset kumppaniehdokkaat on löytyneet myös töistä (siis ei oo ollut mitään treffejä tms, mutta kiinnostusta tutustua). Töissä ihmisistä näkee sen puolen, miten ihmiset kohtelevat muita ja käyttäytyvät stressitilanteissa. Joillakin pakka leviää, ja joillakin pysyy langat käsissä. Noi on asioita, mitkä kertovat itselleni paljon ihmisestä :) Harmi vaan ettei vielä oo ollut rohkeutta alkaa ketään työkaveria pokaamaan. Ehkä nw pikkujoulut olis hyvä siihenkin 😂

N32, introvertti

Jos tuntuu että haluat tutustua paremmin, käytä se tunne hyväksesi ja mene pokkana juttelemaan! Sulla on tuossa hyvä sauma.

Vierailija
5/14 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N32, introvertti

Jos tuntuu että haluat tutustua paremmin, käytä se tunne hyväksesi ja mene pokkana juttelemaan! Sulla on tuossa h

Mm, pidän mielessä :) Tosin tiedän jo nyt et käyttäydyn kiltisti, enkä tee elettäkään näyttääkseni kiinnostusta keneenkään, koska en halua mitään kiusallista töihin. Nää fantasiat riittää toistaiseksi mulle 😂N32

Vierailija
6/14 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaista on millainen tunne siitä ihmisestä tulee - ollaanko samalla taajuudella vai ei. Yleensä tämän asian huomaa ihmisestä nopeasti. Lisäksi tutustumishalukkuuteeni vaikuttaa se, kuinka paljon kyseisellä ihmisellä on tarvetta minulle. Jos hänellä on vilkas sosiaalinen elämä jo valmiiksi, ei minua kiinnosta mennä joukon jatkoksi. Haluan siis ennen kaikkea merkityksellisiä, syvempiä ihmissuhteita, millään pintapuolisella kaverisuhteella en tee yhtään mitään.

Vierailija
7/14 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa ei-vassari

Vierailija
8/14 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiseen/ihmisiin jotka ovat älykkäitä -haastavaa sillä heitä on erittäin vaikea löytää.  Sellaisia joiden kanssa voi oikeasti keskustella, joilla on jotain täysjärkistä sanottavaa ja mielipiteitä.  

Jonka/joiden kanssa voi väitellä  ilman että toinen raivostuu ja alkaa epäasialliseksi- erittäin vaikea löytää.

Joiden kanssa on oikeasti hauskaa, jotka osaavat oikean sarkasmin taidon,  jotka kestävät rankempaakin huumoris joka EI tarkoita alapäänvitsejä. 

Ihmisiin/ihmiseen joka pitää samoista asioista kuin minä, on paljon yhteistä.  Pystyy ymmärtämään toinen toisiaan puolesta sanasta tai vaikka pelkästä katseesta. Sellainen ystävä minulla jo onkin, ja olemme olleet ystäviä 16-vuotiaasta.  Tällainen ystävä on todella suuri aarre.

Kaiken kaikkkiaan valtaosa ihmisistä on melkoisen yhdentekeviä harmaata massaa joiden kanssa  en jaksa aikaa viettää enemmän kuin on pakko.  Sen takia olen sinkku.

Vierailija
9/14 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortodoksiin, joka harjoittaisi hesykasmia. 

Vierailija
10/14 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tutustua tolokun ihmisiin, sellaisiin joilla on tervettä järkeä ja käsien taitoa tehdä jotain niillä. Olen tutustunut kahteen taiteilijaan viimeisen vuosikymmenen aikana, meistä tuli ystäviä pian. Tavallisista ihmisistä tykkään myös, tuttavia on muurari, puuseppä, pörssimakleri, hammaslääkäripariskunta, sähkömies ja kotirouvia ja eläkeläisiä kuuluu tuttavapiiriin. Joitakin tapaa harvemmin, joitakin useammin mutta yhteydenpito on vuosia säilynyt. 

Vierailija
11/14 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tutustua naispuoliseen versioon itsestäni. Sopivasti hulluun hippiin. Pakanaan. Käytäisiin kalassa, ja poimittaisiin yöllä sieniä syvällä metsässä otsalampun valossa. Ja juoksulenkin jälkeen käytäisiin järvessä uimassa marraskuussa. Ja käytäisiin kaljakävelyllä, puhuttaisiin syvällisiä ja naurettaisiin kohtalolle.

Vierailija
12/14 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ystävystyä tai rakastua, joten yksin joudun kulkemaan aina hautaan asti.

Vierailija
13/14 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua tutustua ihmisiin pakottamalla. Jos joku herättää sellaisen tunteen, että hänen seurassaan on mukava olla ja ajatusmaailma natsaa, niin mikä ettei. Mitään turhaa small talk-jorinaa ja järjestettyjä kaverisuhteita en kaipaa. 

N37

Vierailija
14/14 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Louis Therouxn ja Barack Obaman kaltaisiin ihmisiin, sellaisiin, jotka ovat älykkäitä ja osaavat käydä fiksuja keskusteluja.