Ulkosuomalaisia paikalla? Kun käytte Suomessa, ostatteko säilykkeitä, mausteita kaupasta ja viette mukananne Suomesta ulkomaille?
Kommentit (36)
No en. Lakua, salmiakkia ja joskus ruisleipää.
Joskus tuliaisina fazerin sinistä.
Maksaa liikaa Suomen ökysäilykkeet
Vierailija kirjoitti:
Ja hillomunkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Joskus ostan kalasäilykkeitä, kuten muikkua ja siikaa. Mausteita ei ole mitään syytä viedä.
Yritin kerran, ottivat pois tarkastuksessa ennen lentoa. Pitäkää haisevat muikkunne.
Laukku täynnä säilyhettä, ei maha kestä ulkolaista ruokkoo!
Kalasäilykkeet voi kuljettaa ruumalaukussa. Ulkomailla tuskin saa muikku- ja siikasäilykettä.
Joskus kauan sitten ostin aromisuolaa. Nyt en ole käynyt pitkään aikaan Suomessa, enkä enää edes kaipaa aromisuolaa. Jos jotain ostan ensi kerralla niin karkkia ja suklaata.
Kardemummaputkilon ostan leivontaa varten Täällä on myynnissä vain jauhettua tai kokonaisia, ne ei oikein toimi pullataikinassa. Kaikkea muuta saa täältäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin ja Auran sinappia.
En mitään. Suomalainen ruoka ei ole koskaan ollut omaan makuuni silloinkaan, kun asuin Suomessa. Kokkailin Välimeren keittiötä, meksikolaista, intialaista...
Asun nykyään taas Suomessa, mutta aiemmin vein jotain tuotteita mitä ei silloisesta asuinmaasta saanut. Esim. hyvää irtoteetä, (kuivattuja) marjoja ja ruishiutaleita.
Tölkkisäilykkeitä ei tule mieleen, harvemmin niitä tulee tomaattimurskaa ja hernekeittoa lukuunottamatta käytettyä muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kardemummaputkilon ostan leivontaa varten Täällä on myynnissä vain jauhettua tai kokonaisia, ne ei oikein toimi pullataikinassa. Kaikkea muuta saa täältäkin.
Olen ostanut niin Saksassa kuin nyt Italiassakin kardemummaa etnisistä kaupoista vuosikymmenien ajan. Mitä oikein tarkoitat, että "täällä" on myynnissä vain JAUHETTUA ja KOKONAISTA? Siinä Suomen putkilossakin on jauhettua.
Ei, en tuo Suomesta koskaan mitään elintarviketta tai muunlaista syötävää.
Ei ollut niin kova ruisleivän himo että sitä ois raahata jaksanut, söin sitten aina kun Suomessa kävin
Enpä juuri. Joskus ostan poroleikkeleitä, kuivattuja sieniä ja marjoja, salmiakkia.
Ruisnappeja ja saaristolaisleipää, savuporoa sekä kuivattuja kanttarelleja olen tuonut mukana kun olen tarjoillut suomalaisen menun. Kanttarelleja oli nyt torillakin täällä, muutamaan vuoteen ei ole näkynyt
Kun mies tulee kuukauden kuluttua niin tuo mulle pandan salmiakki-valkosuklaata ja irtokarkkeja. Kokonaisia mustepippureita pitää ehkä tuoda jos en muuten löydä.
Ostan Suomesta pizzamaustetta mukaan. Tiedän, ettei se ole mikään erikoinen mausteseos, mutta tosi kätevä ja ulkomailla joutuisin tekemään sen itse.
Irttareita, suklaata ja ruisleipää.
Joskus ostan kalasäilykkeitä, kuten muikkua ja siikaa. Mausteita ei ole mitään syytä viedä.