Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alakuloinen olo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin elämässä

Vierailija
25.09.2024 |

Mitä ihmettä tämä on? Pidemmän aikaa ollut sellainen olo, ettei oikein mistään enää saa mielihyvää, eikä mikään tee sillein iloiseksi. Mieli on koko ajan tasaisesti maassa.

On työ, jonka palkalla tulee hyvin toimeen, on harrastuksia, opiskelen kiinnostavaa alaa korkeakoulussa, on mukava asuinympäristö, on hyvä parisuhde, olen fyysisesti terve. Eli kaiken pitäisi olla ihan mallillaan. Silti mieli tuntuu alakuloiselta. En ymmärrä, mikä minun mielen mielestä on vialla.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkään on jatkunut? Minulla tulee vähän samanlaista oloa usein syksyllä ja talvella.

Vierailija
22/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjyydestä minä huudan sinua Herra.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä mitään ole vialla vaan voi olla normaaliakin. Alakuloisuus kuuluu elämään.

Vierailija
24/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet , kilpirauhasen vajaatoiminta, anemia, masennus ?

Mulla on varmaan noi kaikki.

Vierailija
25/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri ja hiilarit minimiin.

Vierailija
26/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian tasainen elämä tekee vetämättömäksi. Etsi jostain sydämentykytyksiä.

Vierailija
27/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä sanotaan elämäksi

Vierailija
28/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dopamiiniriippuvuus. Vaivaa suurta osaa väestöstä kun tuijotetaan liikaa ruutua jne. kaikki on vähän liian nopeaa ja kaikki on tavallaan hyvin, mutta mikään ei enää tunnu miltään. Tai olet kadottanut yhteyden itseesi, sisimpääsi. Sitä ei korvaa maalliset asiat vaan ne ovat lähinnä harhautusta. 

Vierailija
29/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu, sulla on kaikki hyvin ja täydellistä. Sitähän halusit aloituksellasi kertoa?

Vierailija
30/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla tuota on välillä, sitten taas välillä ei. Se on elämää. Toki voit juosta lääkäriin hakemaan saikkua ja eläkepaperit ja jotain kivoja pillereitä. Mutta näin se vaan ihmisen elämä menee. Mene metsään lenkille ja ota eväät mukaan.

Vierailija
31/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mieltänyt tämän siihen, että mulla vaan on tylsä elämä. En ole varsinaisesti kiinnostunut mistään enkä halua puuhailla mitään. Olen vain olemassa ja teen asiat, joita minulta odotetaan.

Vierailija
32/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samanlainen olo. Kaikki on ulkoisesti hyvin, mutta tuntuu alakuloisesti. Yksi syy voi olla kuollut parisuhde, mikä on vain kämppissuhde nykyään. En sitten tiedä, olisiko sinkkuna elämässä enemmän sisältöä, ehkä ei. En tiedä mikä auttaisi tähän.

Vierailija
33/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Työ)uupumus? Kuulostaa siltä että teet aika paljon, kun on työ, opiskelu ja harrastukset. Ehditkö myös lepäämään ja vain olemaan?

Vierailija
34/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on aika merkityksetön olo ja usein sellainen fiilis että ei vaan jaksa vaikka näennäisesti asiat onkin hyvin.

Vierailija
35/37 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun ihminen ei tunne todellista olemustaan, todellista itseään, on hänellä sisäisen tyhjyyden kokemus aina vaanimassa siinä taustalla, oli hän aineellisessa ja sosiaalisessa mielessä kuinka menestynyt tahansa.

Vierailija
36/37 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaa vaikka mielikuvituksessasi lapsuuteen ja nuoruuteen. Muistele, mistä olit kiinnostunut, mikä oli mukavaa, mitä halusit tehdä ja harrastaa, mitä suunnittelit tekeväsi sitten "isona". Joskus niistä löytyy asioita, joita voisit elvyttää.

Jos koet elämäsi olevan pelkkää suorittamista, esittämistä, näyttämistä, hakeudu itseäsi eniten viehättävien harrastusten, tekemisten ja elämäntavan pariin. Ne "ravitsevat" eniten.

Vierailija
37/37 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiasi olisi huonosti (esim. olisit koditon), kukaan ei ihmettelisi huonoa oloasi. Nyt sinulla on koti, mutta olet onneton. Miltä sinusta tuntuisi, jos sinulla ei olisi kotia, mutta sinulla olisi varma tieto, että saat sellaisen vaikka viikon päästä? Olisitko onnellinen? Tod. näk. olisit. Miksi? Eihän sinulla edelleenkään ole kotia. Tästä voi päätellä, ettei koti eikä sen puute aiheuta pahaa oloa. Mikä sitten on pahan olosi syy? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi