Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tuo työnhakuvelvoite jonkun mielestä vaikea täyttää??

Vierailija
25.09.2024 |

Itse ainakin löydän joka päivälle ne neljä paikkaa joihin voisin hakea.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin sinne kerran epähuomiossa jonkun sähköposti spämmin ja läpi meni,joten näköjään ei ole väliä mitä siellä lukee,kunhan on tekstiä ja hakupäivä lukee.

Vierailija
2/27 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se nyt voi mitenkään olla vaikeaa.

Neljä perkeleen hakemusta ja sitä vastaan saat rahaa.

Vartin homma ja fyrkkaa tulee, en edes tiedä kuinka paljon, mutta aivan liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sain oman velvoitteeni täytettyä kun piti hakea vain kahta paikkaa. Syy oli se, ettei täällä ole mitä hakea.

Vierailija
4/27 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut viikottain kymmeniä paikkoja mutta yhdestäkään ei ole ollut mitään hyötyä vaikka kuinka soittelisi perään ja kävisi esittäytymässä niin kuin jotkut noista vuokrafirmoista pyytää. Ehkäpä rakennusala tästä toipuu, nyt ei vaikuta hyvältä. Vaikea suunnitella elämää kun työtä on viikko pari ja sitten monta kuukautta työttömänä. 

Vierailija
5/27 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelisin, että oma nimi kuluu, kun hakisin työpaikkoja, joita en edes halua tai eivät millään tavoin vastaa koulutustani. Minua pidettäisiin joko outona, tyhmänä tai vitsinä. Mikään noista ei tue työllistymistä jatkossa. Eri asia on ns. oman alan työpaikat, joissa on edes teoreettinen mahdollisuus saada työpaikka. 

Näin ollen olisi parempi, jos työvoimaviranomainen sopisi haastattelut minulle sopivaksi katsomiinsa paikkoihin ja menisin sinne näytille. Voisin lähteä siitä, että valinnan teki joku muu, mutta olen tietenkin valmis tulemaan töihin. Saattaisi olla, että joku jopa innostuisi minut palkkaamaan kaupan kassalle, vaikka olen pitkälle kouluttautunut. Tulen ihmisten kanssa toimeen, olen katseen kestävä, siedän tiukkaakin asiakaspalautetta ja teen ihan mielelläni käytännön työtä. Eikä minulla enää ole tieteen puolella urahaaveita, vaan keskityn nykyään ihan muihin asioihin. Joten mielelläni tulen vaikka lehtiä haravoimaan. 

Vierailija
6/27 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut viikottain kymmeniä paikkoja mutta yhdestäkään ei ole ollut mitään hyötyä vaikka kuinka soittelisi perään ja kävisi esittäytymässä niin kuin jotkut noista vuokrafirmoista pyytää. Ehkäpä rakennusala tästä toipuu, nyt ei vaikuta hyvältä. Vaikea suunnitella elämää kun työtä on viikko pari ja sitten monta kuukautta työttömänä. 

Eikö sinulla ole yhtään vanhaa tuttu mestaria, joka voisi sinua vinkata eteenpäin? Yleensä tuon alan parhaat pestit menee mestarien mukana. Vai oletko rajoittunut alueen suhteen?

Vierailija
7/27 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole vaikea täyttää jos löytyy paikkoja joihin haluaa hakea. Valitettavasti nollasopimuksia tai ihan mitä tahansa ei viitsi edes hakea. Joinakin kuukausina löytyy hyvin huonosti mutta olen saanut tehtyä ja välillä löytyy kivoja paikkoja joihin voi laittaa avoimen hakemuksen. Yhdestä paikasta sain jopa kauniin kiitoksen palautteeksi heti, se toi turvaa siitä että hakemus on mennyt perille ja että se on huomattu.

Vierailija
8/27 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mutta töiden löytyminen on vaikeaa.

Vierailija
9/27 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta.

Vierailija
10/27 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Se vaan luo tyhjän tunteen tehdä hakemuksia joita kukaan ei lue,algoritmit sulkee pois kättelyssä. 

Vierailija
11/27 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helppo täyttää, jos asuu yhtään isommalla paikkakunnalla ja on terve, eli voi hakea monenlaisia töitä. Mutta olen tuota miettinyt etten itse saisi pitkää aikaa haettua neljää paikkaa, pienellä paikkakunnalla, kun työkyvyn rajoituksia on paljon. Ottaen huomioon ettei noihin saa jatkuvasti laittaa samoja työpaikkoja,ja että haettavan työn tulee olla sellainen jonka oikeasti ottaisi vastaan jos sen saisi. Eli en voisi hakea vaikka maataloustyöhön, kun ei kroppa sitä kestä. Toki osatyökykyisillä velvollisuuskin on alennettu.

Mutta ei onneksi tällä hetkellä koske minua kun vakityössä olen.

Vierailija
12/27 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se taas onkin ihan eri keskustelu.. Sen takia uskaltaakin hakea laajasti ja esim. hankalien kulkuyhteyksien päässä oleviin paikkoihin, kun ei ole toivoa päästä edes haastatteluun.

Ap

Vierailija
13/27 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole yhtään vanhaa tuttu mestaria, joka voisi sinua vinkata eteenpäin? Yleensä tuon alan parhaat pestit menee mestarien mukana. Vai oletko rajoittunut alueen suhteen?

Yleensä sitä ja tätä, mutta nyt rakennusalalla on tosiaan tilanne, jolloin mestareillakaan ei ole, mihin vinkata. Kukaan ei rakenna, kukaan ei palkkaa ja jos palkkaisikin niin kaikilla on jo takaisinottovelvoite omien irtisanottujen kohdalla. Ei täyä voi mestarien kautta kiertää, koska kyse ei ole yksittäisistä työntekijöistä vaan isoista massoista.

Vierailija
14/27 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikeaa esim 63-vuotiaalle miehelle pikkupaikkakunnalla, jolla eläkkeelle pääsy lähenee.   Lienee lähinnä sotealan työpaikkoja tarjolla ja hänellä ei niihin koulutusta.

Vierailija
15/27 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on helppo täyttää, jos asuu yhtään isommalla paikkakunnalla ja on terve, eli voi hakea monenlaisia töitä. Mutta olen tuota miettinyt etten itse saisi pitkää aikaa haettua neljää paikkaa, pienellä paikkakunnalla, kun työkyvyn rajoituksia on paljon. Ottaen huomioon ettei noihin saa jatkuvasti laittaa samoja työpaikkoja,ja että haettavan työn tulee olla sellainen jonka oikeasti ottaisi vastaan jos sen saisi. Eli en voisi hakea vaikka maataloustyöhön, kun ei kroppa sitä kestä. Toki osatyökykyisillä velvollisuuskin on alennettu.

Mutta ei onneksi tällä hetkellä koske minua kun vakityössä olen.

En asu isolla paikkakunnalla ja todella harvoin on asuinpaikkakunnalla yhtään työpaikkaa johon voisin hakea. En ole myöskään terve enkä voi tehdä fyysistä työtä.

Ap

Vierailija
16/27 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite löydän neljä sataa päivässä.

Ei mitään ongelmia. Palkkatasoissa on ongelmia ja käytän mieluummin vapaa-aikani urheillen terveelliseseti ja niukasti eläen kuin että tuhlaan päiväni työhön jossa riistetään henkilön vapaa-aikaa halvalla ja menettää koko päivän epäterveellisissä työasennoissa.

Pitäisi olla kannustinta työhön. Jos tukia lasketaan, niin ei se minua haittaa. Jätän sitten ihan kokonaan kaiken ostamisen, mutta töihin en mene alle 15e tuntipalkoilla.

Vierailija
17/27 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse eläkeläinen mutta meidän kylällä on työttömiä kun ei ole paikkoja johon hakea, kauempana varmasti (lähin kaupunki 70 km) on mutta autottomana vaikea kulkea, bussit kulkevat koulujen mukaan.

Vierailija
18/27 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rupea yrittäjäksi,asiansa osaava pystyy työllistämään itsensä hyvin.

Vierailija
19/27 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mestaria?-eri

Vierailija
20/27 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rupea yrittäjäksi,asiansa osaava pystyy työllistämään itsensä hyvin.

Yrittäjyys tarvitsee pääomaa eikä kaikilla ole taitoja siihen.-eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi