Kiva että hallitus pitää huolta varakkaiden perheiden lapsistakin
Verottajan linjaus antaa varakkaille perheille mukavan porsaanreiän
Verottajan uusi linjaus opintolainan takaisinmaksusta antaa varakkaille perheille houkuttelevan keinon siirtää omaisuutta lapsilleen.
Verohallinto linjasi huhtikuussa, että vanhemmat voivat maksaa lapsensa opintolainan ilman veroseuraamuksia.
https://www.hs.fi/visio/art-2000010717664.html
Kommentit (8)
Aina on voinut maksaa toisten laskuja ilman veroseuraamuksia.
Ei se ole keneltäkään pois auttaako lasta opintojen aikana vai maksaako lapsen ottaman lainan.
Ehkä se on hyvä motivaattori opintoihin, että sanoo lapselle, ettei avusta, mutta kun opinnot suorittaa hyvin niin maksaa sitten lainat pois.
Varakkuudesta harvoin kyse, vaan arvoista. Olen itse pienipalkkainen duunari, mutta on minulla varaa avustaa lapsia ja säästöjä on kertynyt ä. Sen sijaan en tyuhkää matkusteluun tai oikeastaan mihinkään.
Elatus on ollut verovapaata aina, myös Marinin hallituksen aikana.
Koskeeko tämä vain varakkaita perheitä? Mikä on tuloraja. Mieitn vaan kun ei olla kovin hyvätuloisia eikä varakkaita niin tuleeko meille veroseuraamuksia kun ollaan lapsen opintolainaa maksettu? Rahaa jää kummasti "yli" kun muutettiin pienempään asuntoon kahdestaa nja ruokaa menee paljno vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Verohallinto ei ole hallituksen talutusnuorassa vaan täysin itsenäinen. Lakeja muutetaan eduskunnassa.
Kateus on kyllä sellainen juttu johon apkin kannattaisi hakea terapiaa jotta päästäisi irti siitä.
Kenelle muulle kuin kateelliselle ja katkeralle tulee mieleen tehdä tuollaisia avauksia? Minusta tuo on vain hienoa ja kaunista vanhemmuutta. Ap on varmaankin niitä jotka ovat täysin epäonnistuneita vanhemmudessaan kaikilla normaaleilla mittareilla. Siksi kateus
Ap kyllä sinäkin voit avustaa lapsiasi verovapaasti
Vierailija kirjoitti:
Ap kyllä sinäkin voit avustaa lapsiasi verovapaasti
Ap on kateellinen vaan.
Verohallinto ei ole hallituksen talutusnuorassa vaan täysin itsenäinen. Lakeja muutetaan eduskunnassa.
Kateus on kyllä sellainen juttu johon apkin kannattaisi hakea terapiaa jotta päästäisi irti siitä.