Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~Toukojen Tiistai~

13.02.2007 |

Uutta pinoa...

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vain!

Lisäsin itseni listalle, mitä koodia tämä saitti muuten tukee?Olisi kätevää vaikka korostaa keskusteluaiheisiin vastaamista kursiivilla tai boldilla saati väreillä! Nyt tyydyn isoihin kirjaimiin :)

En siis mennyt minäkään luennolle tänään. Olo on toista päivää ihan mahdottoman nuutunaakka ja eilenkin torkahtelin sohvalle jatkuvasti. :/ Nenäkin on vähän tukkoinen ja maha omituinen..

HÄISTÄ vielä, ne ei nyt varsinaisesti ole olleet vielä suunnitteillakaan, mutta vähän ollaan sinne suuntaan silloin tällöin tuumailtu, ja nyt on ihan selvää, että niitä ei tarvitse ajatella hetkeen :D Jostain syystä vain pyörii nyt koko ajan mielessä, että olisi kiva olla rouva ja kaikilla sama sukunimi. :)

RAHA & KELA: tsemppiä! Olen itse takunnut ammatinvaihtoon liittyvistä jutuista (minulla ei siis voi olla ammattitauti, kun sain vaivan opiskellessa jo, en työelämässä, ja tipuin kaikessa väliin) yli 3 vuotta ennen kuin sitten aloitin nämä nykyiset opiskelut täällä pääkaupungissa. Lopulta tein Kelan kanssa niin, että joka kerta vein kaikki laput luukulle, tarkistutin ne ja pakotin ottamaan jokaisesta uudet kopiot. >:) ilkeää, mutta rupesi hommat hoitumaan hiukan ripeämmin. :P

Raha on koko ajan se huolenaihe, vaikka jo heti mietittiin sitä, kun päätimme alkaa vanhemmiksi tilanteestani riippumatta. Olen jo pitkään tottunut tulemaan suht vähällä toimeen, mutta silti asumislisän tippuminen pois ajaa aika ahtaalle.. työttömänä sain yli 200e enemmän kelalta kuin opiskelijana...

3xäippä74: söpöä :D ihan tuli oma lapsuus mieleen, kun juhlittiin tulevia pikkusisaruksia.

HESA: Alan opiskelijana vinkkiä koskien taidemuseoita: Kiasmassa ilmainen yleisöopastus joka pe klo 18. Lauantaisin kannattaa käydä tutustumassa ilmaisella opastuksella Sinebrychoffilla (sijaitsee Bulevardilla) klo 14. Nyt siellä menee pieni naistaitelijoiden näyttely, jonka lapsimaalaukset saivat minut liikuttumaan tosi mukavasti. ;) Museoissa on täällä ilmaiset wc:t *jee*.

Forumissa on BRlelut ihan ylhäällä ja muutenkin liikkeitä vaikka päivän tarpeisiin.

( . ) <-- ihana, alan itsekin käyttää!

Minulla tämä musiikkikriitikko on reagoinut jo joulukonserttia harjoitellessa sopraanojen kiekaisuihin (aina sama kohta) ja kun imuroin ennen joulunviettoon lähtöä Pohjanmaalle, mahassa tuntui säikähtänyt hypähdys ja rymistys, kun sikiö kai kääntyi melusta pois päin. Raukka, taisin imuroida liian harvoin solussa ;) Joidenkin ihmisten ääniin sikiö myös reagoi, toisia se rauhoittuu kuuntelemaan.

muistinkohan nyt kaiken... en varmaan, unohdan varmaan seuraavaksi oman pääni johonkin.. kiitos ainakin linkistä synnytyskommelluksiin! vedet silmissä nauroin ja pelasti se avokinkin työpäivän ;)

sammakkoinen aka toniquack 25+6

Vierailija
22/33 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan tiedä koodeista tai kielistä mitään, mutta hakasuluilla ja b. i tai color=jokuväri käskyillä toimii muotoilut. (Siis [ b ] paksua tekstiä [ / b ] on ilman välilyöntejä hakasulkujen väleissä [b] paksua tekstiä [/b] tai sitten [ color = 20B2AA ] turkoosia tekstiä [ / color ][color=20B2AA] turkoosia tekstiä [/color])

Ihan muillekin tiedoksi, jos haluttaa kokeilla. ;) Värejä löytyy vaikkapa tuolta:

http://www.saunalahti.fi/wpoet/fin/colorhuge.htm

Ja muotoiluja voi kokeilla täällä. Löytyy myös ohjeita, miten tehdään esim sydämiä:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tt.asp?appid=56

-v-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku uusikin oli tullut joukkoon, tervetuloa.

Juu kela on semmonen laitos, että jos itse olet saamapuolella niin vetkuttavat ja juoksuttavat, mutta jos he ovat vajaalla niin kaikki on tapahduttava heti. Ei luulis olevan niin kauheen vaikee valmiiden kaavojen mukaan laskea:( Meillekin tuli tänään kotihoidontukihakemus, kun piipero on kolme heinäkuussa. Mutta eihän me mitään varmaan saada kun mun äippäraha on isompi kuin kotihoidontuki? Mies vielä kurssilla. Se rahoista, alkaa vaan närästää kun niitä asioita miettii.

Minäkin olen yrittänyt tiirailla masuviivaa, mutta hankalaa on. Miten te muut onistutte alamasua katsomaan? Itseäni huvittaa se peilin edessä taivuttelu ja tiirailu ;D

Vauvan tuomaksi tervehdykseksi olisikin kiva " ISOSISKO" -paita, mistä niitä saa?

Tein tänään laskiaispullia kun illalla tulee kaveri kaffelle. En syönyt päivällä kuin yhden, päättäväinen luonne.

Huomenna 4v. kihloissa ja meilläkin häät siirtyy siirtymistään. Ensi kesänä ois tarkotus, mutta raha määrää paljon. Millähän lahjos miestä huomenna?

Synnytystä en hirveesti ole pohtinut, mutta luulen, että mulle riittää suihku ja ilokaasu taas. Ja lisänä kaurapussi, jumppapallo jos löytyy, on mielettömän hyvä istua ja keinutella itseä avautumisvaiheen aikana. Nii ja upeeta jos mies pääsee selän hierojaksi sekä kasvoja pyyhkimään kylmällä.

Jaaha kohta perhe kotiutuu..

rv 25+4

Vierailija
24/33 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti jotakin vaikka ruuan laittoon pitäisi jo alkaa...lapset nukkuvat vielä kun kerhoreissu venyi vähän pitkäksi.

SYNNYTYSTOIVEITA tässä esitelty... No jos asioihin voisi vaikuttaa, niin ensimmäinen toive olisi ehtiä sairaalaan. Meillä synnytykset edenneet todella nopeasti ja nyt on oikeasti pelko siitä että ehditäänkö sairaalaan asti kun matkaa kuitenkin 60km...

Toinen toive olisi (jos sairaalaan ehditään) kipulääkitys, yksi luomu synnytys takana ja se riittäisi kyllä mulle. Meillä synnytykset olleet nopeita ja rajuja ja lapsetkin ihan hyvänkokoisia syntyessään, joten joku puudutus mulle, kiitos ;)

Esikoista odottaessa mietin kaikkia synnytysjakkaroita ym mitä olis kiva kokeilla ja esikoisesta sairaalaan mennessä kätilökin sanoi että voidaan kokeilla rauhassa eri asentoja mikä tuntuis omalta...no ei siinä loppupeleissä mitään asentoja ehditty kokeilemaan. Ihan perinteisesti selällään jalat koukussa on molemmat syntyneet, joten tämän kolmannenkaan kohdalla tuskin muuhun ehditään.

ISOSISARIEN VAUVALAHJOISTA vielä...Itsellä on tuolla pojalle odottamassa pikku-traktori-kirja ja tytölle baletti-kirja, jotka olen suunnitellut siihen säästää...mietin kanssa että jos isosisko ja isovelipaidat tms. ja vauvalle kanssa joku oma paita ...mutta jotenkin kaipaisin vielä jotain jotain...en tiedä mitä..jotain missä olis jotain ideaa, mikä liittyisi juuri siihen että ovat saaneet uuden pikkusisaren...hmmm.. keksiikö kukaan mitään?

Ei kai tuo keitto itsekseen valmistu, joten kai sitä on lopeteltava...

Ida-Antonia rv.tasan 28... wau...ajatella miten aika menee :))

Vierailija
25/33 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama paikka ainakin on mistä noita paitoja saa, mutta monessa on ne vakio-mallit joiden teksteihin ei voi itse vaikuttaa.

itse olen tytölle tilannut täältä " isin tyttö" paidan :) Ja laatu ollut hyvä, koot reiluja. Tuolta itse tilaan ainakin jos paitoihin, myssyihin tms. päädyn. Saa ihan uniikit kun valitsee oman tekstin.

Tuolta tuo Unique-shoppi -tuotteet ja sen alla on lasten vaatteet.

http://hoitajatnet.shoppi.fi/

onhan noita shoppeja paljon muitakin, mm.tää vauvan sivuilla oleva oma-shoppi. Linkki etusivulla.

Vierailija
26/33 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnipapuselle: mä kyllä sain 3 päivässä vaippatilauksen! siksi kehusinkin sitä sulle.. Aika hassua ettet vieläkään oo saanu, mä oon kyl samanlainen kun oon tottunu että äkkiä saan postin kautta.

Tänne ei kuulu kummempia paitsi että nukkumisen tarve on taas lisääntynyt! Nukun parin tunnin päikkäreitä pojan kanssa ja täydet yöunet kans.. Saa nähdä onko Hb taas laskussa, vaikka oon kyllä uskollisesti syöny rautaa joka päivä.

Eipä tässä kummempaa, meen nyt naapuriin katselemaan mamma-vaatteita, hän lupas mulle lainaan housut ja hameen sekä tukivyön.

t:minnis80 rv 24+6

Vierailija
27/33 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kälyllä la toukokuussa ja uteliaisuudesta tulin lukemaan.

Ihaa (ja muut selkäsärystä kärsivät): mulla alkoi pahimmat säryt n. rv24. Lantion löystymiseen (SI-nivelen löystyminen) auttoi Panacod ja iskias kipuun naprapaatti (sain myös hyvät kotihoitoohjeet). Naprapaatti käsitteli myös lantion löystymisestä jumittuneita lihaksia ja sekin auttoi hetkellisesti. Onneks noi selkäsäryt hellitti n. rv 32-33 ja nyt niitä ei ole ellei pitkään seiso tai kävele.

Toisilla auttaa myös tavallinen hieronta, kannattaa ainakin jotain kokeilla.

-m- rv36+6

Vierailija
28/33 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin vielä laittaan 3 nettiosoitetta niihin isoveli/sisko t-paitoihin ... löytyy eri variaatioita äideille ja iseille yms.

eli tietty tämä http://ecommerce.bhventures.fi/105/category/2207/

Vauva-lehden ja MEidän perhe -lehden nettikauppas siis.

Sitten Mannerheimin lastensuojeluliiton sivu www.mll.fi sieltä löytyy mummi ja vaari t-paitoja yms.

ja sitten sellanen kuin www.lahjakas.fi

Hyvää illanjatkoa...täällä oon sikana juonut vettä ja juossut sitten vessassa mutta alkaa se sokerirasituksen ällötys pikku hiljaa kaikkoamaan. Ihanaa että se on ohi!!! :D

Tsemppiä!

Ja olis kiva kuulla niistä jotka ovat hukkuneet takavasemmalle! Ilmoittautukaahan miten teillä menee!!!???

Toivoopi Mama2006 rv 25+5

Vierailija
29/33 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnikselle;

Laitoin sinne tänään meiliä ja maksu oli mennyt vasta 9. päivä perille, sehän oli pe, joten eihän ne ole vielä voineetkaan ehtiä :) Mia ilmoitti, että laittaa huomenna postiin, kun muutama hamppuimu oli tullut vasta nyt varastoon.

Kaikki hyvin siis :) Mä olen vain " vähän" hätänen ;)

OP

ps. Ihaalle tervetuloa joukkoon!! :)

Vierailija
30/33 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut yhtä-äkkiä niin paljon töitä, ettei ole kun ehtinyt lukemaan pinoja. Yksityisyrittäjänä ei tiedä koskaan seuraavasta työpäivästä.

Minulla edelleen sokereita mittaillaan se viisi kertaa päivässä,raskauden loppuun saakka.Alkaa olla sormet kipeinä.Puuron ja murojen jälkeen (jotka mun herkkuja) arvot käy tosi ylhäällä, hitsi :(

Vatsa alkaa olla kiitettävän iso.Lonkat kipuilee nukkuessa kovasti, sitä herää öisin kääntyilemään.Selkä väsähtää äkkiä seisoessa, näitä tavallisia raskausoireita ;) Onneksi ei pahempia supistuksia tms. vielä ole ollut. Kovin pinkeän kovana vatsa vain on iltaisin.

Synnytyksestä:Mulla on kamala pelko,olen pelkopolilla käynyt. Edellinen 21h tulokseton avautumisvaihe päätyi sektioon.Vauva oli iso ja nyt mua syynätään sitäkin enemmän, onneksi.Haluaisin alle 4kg vauvan.Mulla on edessä suunniteltu sektio, mutta jos menisikin vedet ja olisin esim. 8cm auki synnärille mennessä kokeltaisiin alatiesynnytystä.Meillä sukurasitteena avautumisvaiheen keskeytyminen.Koskaan kukaan suvun lähinaisista päässyt ponnistusvaiheeseen asti!

Maya rv 24 ja tyttö 4v.

Vierailija
31/33 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen kirjoitettu mutta onnistuin laittaan väärään pinoon dementikko kun olen.

heidiS23 - 12.02.

Ehdin sitten ittekkin koneelle jälleen, oli aikomoista menoa viime viikolla vaikka pakkasta olikin paljon.

Omaan napaan ei mitään uutta viime maanantaina oli kivuliaita supistuksia mutta onneksi menivät ohi ja sain lääkäriajan neuvolaan jo tiistai aamuksi ja siellä kaikki oli hyvin,lepoa vaan suosittelivat ettei uusiutuisi.Kela päätti että mun äityisloma alkaa 24.4.Odottelen tässä äitiyspakkausta saas nähä kauanko kestaa paketin tuleminen.

Isäntä oli eilen illalla tilannut yhdistelmät ja turvakaukalon vauvalle kun olimme kattoneet valikoiman valmiiksi ja yhdistelmät ovat brio wave ja turvakaukalo oli carena toivottavasti ovat hyvät ,tilasimme ne hobby hallista kun yhdistelmän väri oli sopiva.

Onko muita jota väsyttää aika paljon? mulla oli alku pahoinvoinnin jälkeen sellainen virkeys jakso ja nyt taas on alkanut väsyyn helpommin välillä on tuiskikoneen täyttä ja pyykkikoneen täyttö ja molempien päälle laitto jo väsyttävää vai onkohan musta alkanut tuleen laiska :).

Masuun ei kuulu mitään uutta paitsi että postkut ja nyrkin iskut ovat jo aika voimakkaita ,kattelin yhtenä iltana kun maha oikein pomppi potkujen tahdissa heh,oli se vaan huvittavan näköistä.

Mutta kaippa tässsä taas pitää mennä tekeen jotakin.

heidiS23 rv 24+4

Ja sitten tän päivän kuulumisia:

Soittelin tänään ultra aikaa vikolle rv 28 mutta kaikki ajat olivat täynnä mutta rv 29 sain ajan,mulla on myös neuvolassa lääkäri aika ja varmastikkin vauvan koon arviointi loppuvaiheessa sairaalassa kun mullakin voi olla sektio niin kuin piti olla neidistäkin hih mutta neiti päättikin tulla maailmaan 2h ennen leikkausaikaa normaalisti.

Synnytyksestä:kaikki kivunlievitykset mitä vaan ehtii saamaan niin tänne kiitos :) oli sen verran kivulias synnytys toi edellinen kun kuulemma muuta ei voitu antaa kuin kohdun suun puudutus.

Mut taas poistun syömään ,tällä menolla mä oon ylipainoisen ylipainoinen ennen synnytystä heh.

HeidiS23 rv 24+5

Vierailija
32/33 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vielä nopeasti koitan kirjotella,lukasin pinon läpi mutten mitään laittanut paperille joten saa nähä millon muisti katkee:/

Paljon oli juttua...

eka SYNNYTYSGALLUPPIIN;juu olen miettinyt ja PALJON tulevaa! vaikka välillä yritän olla ajattelematta kun ei voi tietää miten tulee menemään....oon vaan kamalasti miettinyt just tuota et mitäs jos vauva on perätilassa ja päätös jää mulle synnyttääkkö vai leikata? apua mua pelottaa ajatuskin leikkauksesta,mut pelottaa ajatus perätilasynnytyksestä:( toivottavasti ei tule tuollanen eteen sillä enhä mä tiiä mitä tekis. toivon täs vaan et asiat menee niiku menee...ja yritän lohdutella itteäni et eikai se leikkauskaan paha ole. vauva kuitenkin on etusijalla ja sen parhaaks toimitaan ja mennään:D

mut toivomuksena tietysti olis samanlainen synnytys kun esikoisenkin;)

eli aika nopea ja spinaalipuudutus just sopivaan aikaan joka kesti koko synnytyksen/ponnistuksen ajan:) ja muutama tikki(pieni eppari) vaikka nuo tikit ja epparin voin jättää väliin,jos vain ilman onnistuu!

ei vaan uskalla ajatella et menis toinenkin synnytys niin " helposti" ja jäis hyvät muistot...vaikka onhan se mahdollista;)

ÄÄNIIN REAGOIMISESTAKIN jotain oli...mä oon kans huomannut saman et esim. poika kiljasee mun lähellä,mahan lähellä niin ihan niiku vauva herää:D alkaa potkimaan tai potkasee aivan niiku säikähtääkseen tai herätäkseen ääneen! tää asukas on kyllä paljon aktiivisempi potkija kun veljensä...ei viimeks tuntunut näin lujaa potkut varsinkaan tässä vaiheessa. ja välillä on aivan mahdoton katsella mahaa kun se aivan heiluu ja pomppii muodottomana:D

Nyt tuo ukko jo meni sänkyyn...taidan mennä nopeasti syömään ja yrittää kömpiä miehen viereen,jos ehtis vielä hetken jutella. ehkä se taas mulle mököttää kun tässä koneella aikaani vietän enkä sen seurassa:( oltiin kylässä melkein koko ilta niin ei paljon olla kahdestaan ehitty jutella....joten menoksi ja kone kiinni!! HYVÄÄ vointia kaikille masuille ja mammoille!!!!!!!!!!!!!!

toymama 25+3

Vierailija
33/33 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä ettei siellä sentään ruuhkaa tms ollu vaippalassa:) Mitä hamppuimuja muuten päädyit sitten ottamaan?

Nyt on saatu poika nukkumaan ja itse mussuttelen jäätelöä (jätskiauto kävi tänään!). Pitäis varmaan kohta itekin mennä nukkumaan kunhan malttaa..