Onko normaalia, että pulssin kovuus sekä levossa, että rasituksessa vaihtelee???
Eli mulla on yleensä päivällä hereillä 80, kun on lievää rasitusta ollut, illalla nukkumaan käydessä 60-70 vielä pitkään makuulla..
Kuitenkin välillä mulla vaihtelee tuo. Yhtäkkiä on päiviä jolloin pulssi on vain 60-70, vaikka olen rasituksessa ja eilen illalla maatessa pulssi laski jopa 50. Ihan pelottavaa. Onkohan mulla jotaa häikkää sydämessä. Eihän pulssin kuuluisi noin paljoa vaihdella.
Kommentit (8)
Mulla vaihtelee leposyke 50-90 välillä päivän aikana. Varmaan osin psyykkisistä syistä kun on kaiken maailman ahdistusta.
Mutta eihän matala syke voi olla psyykkistä.
Ap
Juuri noin se sydän toimii. Syke vaihtelee sen mukaan että istutko, oletko ollut kauan makuulla, oletko hermostunut vai tyyni, vuorokaudenaika, jne. Minullakin on aamulla herätessä leposyke viidenkympin paikkeilla, ja päivällä töiden jälkeen pötkötellessä voi olla yli 80.
Minulla on leposyke 49, jännittävässä tilanteessa syke on 80 ja kuntoillessa 160. Ihan normaalia nuo aloittajan lukemat, jos muuten tunnet itsesi terveeksi, eikä ole esimerkiksi painavaa tunnetta rinnassa.
Tuo matala leposyke, noin 50 on hyvä asia. Ei huolta.
Jaahas ja sama luulosairauksista kärsivä taas linjoilla. Spämmännyt näitä samoja aloituksia vaikka kuinka pitkään eikä todellakaan usko kun sanotaan että vika on vain ja ainoastaan päässä. Sairaalloinen ruumiintoimintojen tarkkailu päällä koko hereilläoloajan.
Tuo menee ihan normaalin vaihtelun piikkiin.