Kansaneläke katkaistaan EU-lta salaa
Hallitus ei aio mainita mitään EU:ssa kansaneläkkeen lakkauttamisesta EU:n alueella vaan se tehdään salaa eikä listata sosiaaliturva-asetuksen liitteisiin. Kansaneläke vain pokkana poistetaan päivityksen yhteydessä liitteistä. Myöhemmin vasta sitten ilmoitetaan, että kansaneläke onkin vähimmäisetuus. Näin on kirjattu lakiesitykseen. Siten turhat spekuloinnitkin siitä, onko kansaneläke ylipäätään laillisesti ja takautuvasti muutettavissa vähimmäisetuudeksi jää kokonaan EU-oikeudellisesti käsittelemättä ja listaamatta EU-käytäntöjen piiriin. Pitää varmaan sitten kansaneläkeläisten itse ilmoittaa asiasta EU-tasolle. Tällaisesta kierosta menettelystä saattaa koitua Suomelle sanktioita.
Lainaus lakitekstistä:
Vähimmäisetuutta koskevassa sosiaaliturva-asetuksen 58 artiklassa ei edellytetä sen soveltamisalaan kuuluvien etuuksien listaamista sosiaaliturva-asetuksen liitteisiin. Kansallisen lainsäädännön tarkastelun ja muutosten takia sosiaaliturva-asetuksen liitteiden seuraavan ajantasaistamisen yhteydessä liitemääräyksiä tulee päivittää siten, että kansaneläkettä koskevat erityissäännöt poistetaan liitteistä. Ehdotetun muutoksen voimaantultua Suomen tulee ilmoittaa Euroopan komissiolle vuosittain annettavassa ilmoituksessa, että kansaneläke on sosiaaliturva-asetuksen 58 artiklan mukainen vähimmäisetuus.
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/HallituksenEsitys/Sivut/HE_128+2024.aspx
Mitä mieltä olette menettelystä.
Kommentit (7931)
Vierailija kirjoitti:
Kysyn uudestaan, tämän innovaation esittely vaatii materiaalia, jota ostajamailla ei ole. Olemmeko me se materiaali?
Kyllä. Juuri tuli jostain infoa, että terveystietoja voi käyttää muuhun kuin alkuperäoseen tarkoitukseen. Niitä käytetään tutkimuksissa.
Minä arvioin, että EU- on tässä hankkeessa jotenkin mukana. En tiedä onko Suomi suoraan sanonut EU:lle saunakeskusteluissa, että aikoo muuttaa eläkkeet perusturvaksi vai yrittääkö Suomi salaa muuttaa ne. EU on tässä mukana, joko yhdessä salaillen tai Suomi yksin tehden aikamme suurimman vedätyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on myyty kokeiluun. Tuolla yrityksellä on konttorit ympäri Eurooppaa. Tästä tulee Suomen jälkeen koko Euroopan kattava systeemi.
Kaikki jolla Kelankortti on osallisia.
Ja kukakohan ostaa kokeilun, jonka materiaali on saatu Kansaneläkelain täydellisellä muuttamisella ilmoittamatta EU:n liitteisiin mitään. Ei kuulkaa ole ostajia jonossa.
Ehkei Suomi pyytänyt edes rahaa tietojen jakamisesta. Todennäköisesti vielä maksoi EU:lle että saa heikentää ihmisten asemaa. Tässä taustalla on isompi suhmurointi. Kaikki on hiljaa, kukaan ei sano mitään.
EU ei ikinä vaaranna olemassaoloaan yhden typerän kansallisen vienti-innovaatiounelman takia. EU-vastaisten pitää keksiä parempi teoria, mutta salaliitosta Suomen sisällä puhuminen ei ole kaukaa haettu. Epäily sisäpiirikaupasta pörssiyhtiössä on herännyt näiden esiin tulleiden tietojen valossa. Keitäs ne omistajat oikein on?
Jos tästä eteenpäin mennään, niin tästä tulee Euroopan laajuinen yhtenäinen Sosiaaliturva järjestelmä. Jokainen on systeemissä, niin ettei kukaan saa sosiaalietuutta kuin yhdessä valtiossa. Ja tiedostot liikkuu EU:ssa saman järjestelmän sisällä reaaliaikaisesti. Tähän on matkaa. Mutta ensin tämä testataan Suomessa ja sitten viedään muualle.
Tämä on minun näkemys. Kaikki antaa osviittaa yrityksestä, että se laajentaa Eurooppaan. Joo olen EU vastainen todellakin, kun olen Invalidi ja kohta Suomi katkaisee perusteetta eläkeoikeuteni. EU:ta ei ole minulle enää. En pääse edes Suomeen takaisin.
Miettikääpä tuon firman toimintaa. Suomessa tehnyt jo töitä trafi, verotoimisto, Te ja Ely keskukset. Ja seuraavaksi Kela.
Aika johdonmukaista etenemistä..
Vierailija kirjoitti:
Jos tästä eteenpäin mennään, niin tästä tulee Euroopan laajuinen yhtenäinen Sosiaaliturva järjestelmä. Jokainen on systeemissä, niin ettei kukaan saa sosiaalietuutta kuin yhdessä valtiossa. Ja tiedostot liikkuu EU:ssa saman järjestelmän sisällä reaaliaikaisesti. Tähän on matkaa. Mutta ensin tämä testataan Suomessa ja sitten viedään muualle.
Tämä on täysin EU:n tavoitteiden ja arvojen vastainen. EU pyrkii lisäämään liikkuvuutta ja kansalaisten yksilövapauksia ja yhtenäisyyttä. Perussuomalaiset eivät tätä halua ja se näkyy lainsäädännössämme nyt kun oikeusministeri ja sisäministerikin ovat Perussuomalaisia, ei niin viimesen päälle avarasti ajattelevia yksilöitä. Nämä höystettynä Kokoomuksen prinsessoilla ja Ankkalammen prinsseillä. Nauttikaamme!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on myyty kokeiluun. Tuolla yrityksellä on konttorit ympäri Eurooppaa. Tästä tulee Suomen jälkeen koko Euroopan kattava systeemi.
Kaikki jolla Kelankortti on osallisia.
Ja kukakohan ostaa kokeilun, jonka materiaali on saatu Kansaneläkelain täydellisellä muuttamisella ilmoittamatta EU:n liitteisiin mitään. Ei kuulkaa ole ostajia jonossa.
Ehkei Suomi pyytänyt edes rahaa tietojen jakamisesta. Todennäköisesti vielä maksoi EU:lle että saa heikentää ihmisten asemaa. Tässä taustalla on isompi suhmurointi. Kaikki on hiljaa, kukaan ei sano mitään.
EU ei ikinä vaaranna olemassaoloaan yhden typerän kansallisen vienti-innovaatiounelman takia. EU-vastaisten pitää keksiä parempi teoria, mutta salaliitosta Suom
Mistä sisäpiiri kaupasta?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on minun näkemys. Kaikki antaa osviittaa yrityksestä, että se laajentaa Eurooppaan. Joo olen EU vastainen todellakin, kun olen Invalidi ja kohta Suomi katkaisee perusteetta eläkeoikeuteni. EU:ta ei ole minulle enää. En pääse edes Suomeen takaisin.
Minulle EU on mahdollisuus ja suuri onni eläkeläisenä. Suomi vie sen minulta.
Pidemmällä yhtenäinen sosiasliturva järjestelmä voi lisätäkkin mahdollisuuksia liikkua. Jos joka maassa olisi samanlainen sosiaaliturva, ei olisi estettä miksi pitäisi asua yhdessä maassa.
Suomi r***ksi minun EU:n. Vei vapaan liikkuvuuden. Se ei ole EU- joka minulle myytiin.
Minä en halua herätä sellaisessa EU:ssa jossa ensimmäiseksi aamulla ahdistaa, kun valtio tekee EU:n vastaisia mielivaltaisia päätöksiä. Ei mitään inhimillisyyttä. Ahistaa niin vts ei pysty syömään. Tällaisessa EU:ssa en halua olla. Suomi polkee vammaisten oikeudet, eläkeläisten oikeudet, ihmisoikeudet, EU: n lait ja asetukset.
16000 ihmistä ulkomailla jää 1.2.2025 kokonaan ilman kansaneläkettä. 776€/kk. Sama ryhmä myös ilman hoitoa. Samalla viedään liikkumisvapaus Suomessa olevilta ja oikeus valita asuinpaikka EU-alueella. Kansaneläkkeen muutos Perusturvaksi salataan ihmisiltä tietokone avusteisesti jollain ohjelmalla. Suomi on todella keksinyt oman kauhu versionsa EU:sta.
Ei EU- valtio voi toimia näin. No mutta Suomi voi. Riittää, kun ihmisoikeuslausekkeiden perään laitetaan teksti, budjettivaje niin se ohittaa kaikki lait.
Salassahan Kansaneläkelaki tehtiin ja salausta jatketaan EU:tasolle ilmoittamatta Sosiaaliturva-asetuksen liitteisiin. Olitko itse tietoinen suhmuroinnista ja ostit sitten osakkeita. Ei noista ulkopuoliset ole tienneet eivätkä edes eläkeläiset itse. Ei ollut julkista tietoa noista yrityksen hulppeista mahdollisuuksita, jotka Suomi sille tarjoaa.
https://sijoitusblogi.fi/sanasto/sisapiirikauppa/
Sisäpiirikauppa: Ymmärrä riskit ja säännöt tehokkaasti
Sisäpiirikauppa on yksi rahoitusmarkkinoiden monimutkaisimmista ja säädellyimmistä alueista. Se viittaa kaupankäyntiin, jossa käytetään hyväksi sisäpiiritietoa, eli tietoa, joka ei ole julkisesti saatavilla ja joka voi vaikuttaa merkittävästi osakkeen tai muun arvopaperin hintaan. Tällainen kaupankäynti on monissa maissa, mukaan lukien Suomi, tiukasti säädeltyä, ja sen rikkomisesta voi seurata vakavia seuraamuksia. Tässä artikkelissa tarkastelemme sisäpiirikaupan riskejä ja sääntöjä, jotta voit ymmärtää tämän tärkeän aiheen paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Minä arvioin, että EU- on tässä hankkeessa jotenkin mukana. En tiedä onko Suomi suoraan sanonut EU:lle saunakeskusteluissa, että aikoo muuttaa eläkkeet perusturvaksi vai yrittääkö Suomi salaa muuttaa ne. EU on tässä mukana, joko yhdessä salaillen tai Suomi yksin tehden aikamme suurimman vedätyksen.
Ei työeläkkeitä olla muuttamassa perusturvaksi. Ei kannata olla huolissaan. Tämä koskee vain kansaneläkettä ja takuueläkettä. Ne on keskimäärin pieniä summia, koska ihmisillä on kuitenkin työeläkettä kertynyt! Keskimääräinen Kelan eläkkeen osuus on eläkkeensaajilla vain 135 euroa. Eli eli puhutaan keskimäärin tosipienestä summista.
https://www.etk.fi/suomen-elakejarjestelma/elakkeensaajien-tulotaso/kes…
Vierailija kirjoitti:
Salassahan Kansaneläkelaki tehtiin ja salausta jatketaan EU:tasolle ilmoittamatta Sosiaaliturva-asetuksen liitteisiin. Olitko itse tietoinen suhmuroinnista ja ostit sitten osakkeita. Ei noista ulkopuoliset ole tienneet eivätkä edes eläkeläiset itse. Ei ollut julkista tietoa noista yrityksen hulppeista mahdollisuuksita, jotka Suomi sille tarjoaa.
Sisäpiirikauppa on yksi rahoitusmarkkinoiden monimutkaisimmista ja säädellyimmistä alueista. Se viittaa kaupankäyntiin, jossa käytetään hyväksi sisäpiiritietoa, eli tietoa, joka ei ole julkisesti saatavilla ja joka voi vaikuttaa merkittävästi osakkeen tai muun arvopaperin hintaan. Tällainen kaupankäynti on monissa maissa, mukaan lukien Suomi, tiukasti säädeltyä, ja sen rikkomisesta voi seurata vakavia seuraamuksia. Tässä artikkelissa tarkaste
Minä olen invalidi eläkeläinen ja Kelan sivuilta luin että tämä yritys alkaa tehdä Kelan digi hommia. Ja ihmettelen ääneen kun sama firma tehnyt niin monelle julkishallinnon lautokselle kotisivuja. Lopeta nyt minun sen invalidin haukkuminen taas. Hyökkäät ku hai puskista kimppuun
AlaP taas vauhdissaan. Joko löysit lailliset perusteet eläkeoikeuden katkaisulle? Onko vaikeassa paikassa piilossa?
Aika vaikea uskoa että kansainvälisen yrityksen sisäpiiri eksyisi tähän vauva palstan keskusteluun. Huh huh on paksua ajatuksenjuoksua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisäpiirikauppa on yksi rahoitusmarkkinoiden monimutkaisimmista ja säädellyimmistä alueista. Se viittaa kaupankäyntiin, jossa käytetään hyväksi sisäpiiritietoa, eli tietoa, joka ei ole julkisesti saatavilla ja joka voi vaikuttaa merkittävästi osakkeen tai muun arvopaperin hintaan. Tällainen kaupankäynti on monissa maissa, mukaan lukien Suomi, tiukasti säädeltyä, ja sen rikkomisesta voi seurata
Niin, tässä on vahva tarkoitus hyökätä sisäpiirikauppojen kimppuun, ei suinkaan uhrejen kimppuun. Taisi tulla väärinkäsitys, mutta hyvin kävi lopulta kun tuli itsellekin palautettua mieleen sisäpiirikauppojen salat. Olisi hyvä jos tuo firma menettäisi arvonsa. Heidän taitavat työntekijät löytävät varmasti uutta työtä ulkomailta. Suomessa kaikki pannaan työntekijöiden niskoille, en suosittele jäämään.
Vierailija kirjoitti:
Pidemmällä yhtenäinen sosiasliturva järjestelmä voi lisätäkkin mahdollisuuksia liikkua. Jos joka maassa olisi samanlainen sosiaaliturva, ei olisi estettä miksi pitäisi asua yhdessä maassa.
Kyllä, mutta ei sitä kansalaisten liikkumisvapauksia rajoittamalla hoideta, vaan lisäämällä kaikkien yhdenvertaisia kansalaisoikeuksia. Tämmöistä vastuuta ei voi antaa Suomelle, silloin se menee ihan pieleen kuten nyt näemme.