Oikeastiko ihmiset alkaa vasta kassajonossa siirtää rahaa käytyötilille jotta voi maksaa ostokset?
Eikä ton voisi hoitaa aiemmin?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010715663.html
venäjä kun järkkää näitä pankkihyökkäyksiä jatkossakin
Kommentit (22)
Muovinen yhdistelmäkortti ei ole niin vanhanaikainen keksintö kuin mitä jotkut luulevat.
Se on nykyaikaa. Se tulee korvaamaan kolikkojen kaivamisen kukkarosta ja niiden laskemisen.
Hyvä kosto vanhuksille. Kun itse aina maleksivat kassajonossa.
Älä yleistä yhden ihmisen toimintaa kattamaan kaikkia ihmisiä.
Kuka seuraa koko ajan paljonko tilillä on?
Kortti- kingit voi nyt miettiä että käteinen on hyvä juttu :*)
Vierailija kirjoitti:
Kuka seuraa koko ajan paljonko tilillä on?
Minä
Vierailija kirjoitti:
Kuka seuraa koko ajan paljonko tilillä on?
Kyllä mulla ainakin on aina suurin piirtein selvillä tilin saldo, ettei tarvitse kaupassa hämmästellä kun tilillä ei ole rahaa
Venäjä vuoksi lompakossa on myös aina satanen. Ainoa fiksu asia mitä EUssa säädetään on se käteispakko. Suomalaiset kun tyhmänä luopuisivat jo fyysisestä rahastakin
Itsellä tuo Nordea oli pimeänä yhteen soittoon yli vuorokauden, itse toki tiedän suurin piirtein paljon tilillä on rahaa mutta oisko tuossa käynyt laskenta virhe kun ei ole päässyt varmistamaan tilannetta. Tiedä häntä, mutta todella rasittavaa on Nordean meno ollut viime viikkoina
Käytän käteistä niin en joudu vastaavaan tilanteeseen missään.
Nämä iltapaskalehtiin yhteyttä ottavat ihmiset ovat juuri niitä joilla tilien saldot hipovat nollaa jatkuvasti ja joutuvat ongelmiin kun eivät ole osanneet yksinkertaisintakaan varautumista. Koko elämä painetaan läpi silmät ummessa ja luottaen siihen että joku muu auttaa ja hoitaa. Ja ensimmäinen reaktio ongelmatilanteeseen on alkaa märisemään.
Sellaista vain sattuu ja sille ei voi mitään. En minäkään aina muista tarkistaa käyttötilin saldoa ja joudun siirtämään rahaa sille tilille, mutta pyydän viivästystä anteeksi kassalta ja takana jonottavilta. Ei ole hirtetty tähän mennessä. Päinvastoin kuulen mutinaa, että monelle muullekin on käynyt sama juttu.
En muutenkaan käsitä, miten jotakin voi hävettää joutua jättämään ostoksensa niin kuin tuossa jutussa? Kokemus on ollut naiselle niin suunnatonta, että pitää syyttää pankkia ja ihan ketä vain kun ei oma itsevarmuus riitä kohtaamaan tilannetta.
Mulla on useamman pankin kortti, joten yksittäisen pankin tietoliikenneongelma ei yleensä häiritse. En lähde ulkomaillekaan yhden kortin varassa, joten miksi kotimaassa pitäisi olla yhden kortin varassa. Käteistä olisi toki aina hyvä olla lompakossa, mutta jotenkin ei muista ikinä nostaa sitä kassalta tai automaatista.
Joskus olen siirtänyt kun kaupasta tarttunut mukaan suunniteltua enemmän ostettavaa. En pidä käyttötilillä juurikaan rahaa vaan siirrän tarpeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mietin ihan samaa. Ennen katsottiin lompakosta, paljonko siellä on rahaa, koska ei ollut mitään pankkiautomaatteja, joista rahaa hakea. Nyt ihmetellään kassalla, että oho, perheen yhteinen tili on tyhjä, tässä menee nyt jonkun aikaa, kun siirtelen rahoja.
Tuttu kävi vaatekaupassa, jossa oli käyttökatko maksujärjestelmään, käteisellä pystyi edelleen maksamaan ja sai kuitinkin. Myyjä totesi, että jos heillä toteutetaan järjestelmä, jossa käteistä ei hyväksytä, niin he joutuisivat laittamaan kaupan kiinni kesken kauppakeskuksen hulabaloon.
Säälittäviä nämä käteisellä kaupoissa pyörivät ihmiset. Ostaisitte Amazonista niin ei olisi niin vaikeaa elämä
Kätevää, kun samalla kortilla on sekä luotto- että pankkimaksu. Jos toisella ei enää maksuvaraa tai rahat ei riitä, voi siinä vaihtaa toiselle debiltä creditille tai päin vastoin . Tämän mennessä on jommalla kummalla riittänyt maksuvaraa.
Ja nämä S-ryhmän asiakas "kupongit" sovelluksessa !
Kun mättää ostoset kassahihnalle, siinä odotellessa v o i s i jo plärätä sitä kännykän sovellusta ja etsiä se stanan tarjouskuponki siitä kapulasta valmiiksi.
Se kun taitaa olla kuukauden voimassa, niin jos ostaa sen loppukuusta, niin se kuponki on kyllä "jossain tosi kaukana"....
Vierailija kirjoitti:
Sellaista vain sattuu ja sille ei voi mitään. En minäkään aina muista tarkistaa käyttötilin saldoa ja joudun siirtämään rahaa sille tilille, mutta pyydän viivästystä anteeksi kassalta ja takana jonottavilta. Ei ole hirtetty tähän mennessä. Päinvastoin kuulen mutinaa, että monelle muullekin on käynyt sama juttu.
En muutenkaan käsitä, miten jotakin voi hävettää joutua jättämään ostoksensa niin kuin tuossa jutussa? Kokemus on ollut naiselle niin suunnatonta, että pitää syyttää pankkia ja ihan ketä vain kun ei oma itsevarmuus riitä kohtaamaan tilannetta.
Monelle muullekin käynyt sama juttu. No itse en ole koskaan nähnyt missään kassajonossa vastaavaa eikä olisi tullut mieleenkään, että joku alkaa vasta kassalla miettimään, onko rahaa. Elämänhallinta kysymyksiä.
Miten tuolla ihmisellä ei ole toiselle tilille korttia ollenkaan? Eihän tuo varsinaisesti kyllä ole pankin ongelma, jos tilillä ei ole rahaa
Itselläni on samalla kortilla debit ja credit ja toinen pankkitili eri pankissa kortteineen
Mietin ihan samaa. Ennen katsottiin lompakosta, paljonko siellä on rahaa, koska ei ollut mitään pankkiautomaatteja, joista rahaa hakea. Nyt ihmetellään kassalla, että oho, perheen yhteinen tili on tyhjä, tässä menee nyt jonkun aikaa, kun siirtelen rahoja.
Tuttu kävi vaatekaupassa, jossa oli käyttökatko maksujärjestelmään, käteisellä pystyi edelleen maksamaan ja sai kuitinkin. Myyjä totesi, että jos heillä toteutetaan järjestelmä, jossa käteistä ei hyväksytä, niin he joutuisivat laittamaan kaupan kiinni kesken kauppakeskuksen hulabaloon.