Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lotan 4-vuotias poika lähti viettämään kesäistä päivää isoisän kanssa. Nyt, kaikkien näiden piinaavien vuosien jälkeen, Lotta pystyy vihdoin

Vierailija
23.09.2024 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/131a546b-22d3-4c14-9df8-c6b5658d5ac4

Voiko joku briiffata mitä kävi? Varmaan hukkui, mutta mikä oli isoisän rooli, jos isoisä oli hyytävä

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut tuota linkitettyä juttua, mutta samasta aiheesta olen lukenut jostain muusta julkaisusta. Jos en sekoita nyt johonkin toiseen tapaukseen, niin poika oli livahtanut rantaan häntä vahtivien aikuisten huomaamatta. 

Vierailija
2/41 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko jollain tunnarit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperheessä hukkui pikkupoikansa 6 vuotiaana. Heille jäi vielä kaksi veljestä jäljelle. Reilu 20 vee ikäisenä toinen ajoi kesäisenä yönä autonsa tieltä ja menehtyi siihen. Olen miettinyt usein, että miten sellaisesta sit enää vanhempana selviää. Tai se ainoa eloon jäänyt.

Vierailija
4/41 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Vierailija
5/41 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut tätä juttua, mutta joskus aiemmin kyseisen henkilön haastattelun. Isoisä oli soittanut pojan kuolemasta, ja ollut hyvin tyyni puhelussa, kertonut että nyt kävi näin.

Muistaakseni kyseisessä jutussa kerrottiin, että nykyään hänen välinsä isäänsä ovat kohteliaat (ei siis poikki).

Vierailija
6/41 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lukenut tuota linkitettyä juttua, mutta samasta aiheesta olen lukenut jostain muusta julkaisusta. Jos en sekoita nyt johonkin toiseen tapaukseen, niin poika oli livahtanut rantaan häntä vahtivien aikuisten huomaamatta. 

Kamalaa kun uskoo ja luottaa elämänsä tärkeimmän henkilön toisen huomaan ja näin käy. Mikä siinä vahtimisessa on niin vaikeaa. Ei mitään sympatioita vahtivastuunsa laiminlyöneille. Kärsikööt joka ikinen sekunti. Niinhän lapsikin kuollessaan kärsi ja samoin kärsii lapsensa menettänyt vanhempi. 

Vierailija
7/41 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa kun uskoo ja luottaa elämänsä tärkeimmän henkilön toisen huomaan ja näin käy. Mikä siinä vahtimisessa on niin vaikeaa. Ei mitään sympatioita vahtivastuunsa laiminlyöneille. Kärsikööt joka ikinen sekunti. Niinhän lapsikin kuollessaan kärsi ja samoin kärsii lapsensa menettänyt vanhempi. 

Lapsia ei pitäisi ottaa hoitoonsa ellei siihen oikeasti pysty. Varsinkin isovanhemmilla on joskus hyvin holtiton tapa hoitaa vahtimisvastuunsa ja lapsi hoidetaan "vasemmalla kädellä". Tällä en viittaa mihinkään tapahtumaan erikseen, vaan siihen, että näin tapahtuu ja olen itsekin joutunut omia vanhempiani ohjeistamaan, ettei uimataidotonta lasta vahdita kirjaa lukien rannalta käsin, vaan veteen on mentävä myös itse. Tämä silloin kun heillä oli pakkomielle viedä lapseni uimaan kun olin itse työmatkalla. 

Vierailija
8/41 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuulliset vanhemmat eivät jätä lapsiaan  iäkkäiden vanhempien hoidettavaksi, koska iän myötä reagointikyky on alentunut, liikkeet hidastuneet jne. Ja vanhuksen vointi ja toimintakyky voi vaidella jopa puolen tunnin sisällä.

Iäkkäiden vanhuksen/isovanhempien hoidossa riski  lapsen  joutua onnettomuuteen tai tapaturman uhriksi kasvaa. 

Usein nuoremmillakin on täysi työ vahtia vilkkaita lapsia ja siksi päiväkodissa hoitajamitoirus, miksi ei sitten isovanhemmilla. 

Vierailija
9/41 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon Lotan poika hukkui kai.

Vierailija
10/41 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuulliset vanhemmat eivät jätä lapsiaan  iäkkäiden vanhempien hoidettavaksi, koska iän myötä reagointikyky on alentunut, liikkeet hidastuneet jne. Ja vanhuksen vointi ja toimintakyky voi vaidella jopa puolen tunnin sisällä.

Iäkkäiden vanhuksen/isovanhempien

Tämä, mutta isovanhemmat kärttävät ja kärttävät lapsia hoidettavakseen ja jopa yökylään ja sitten kun ei suostu, koska tietää etteivät he siihen kykene kuin puheen tasolla, alkaa väninä siitä kun ei saa lapsia hoitoon eikä yökylään ja ollaan niiiiiin laiminlyötyjä ja marttyyreita. 

Vierailija
11/41 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei pitäisi ottaa hoitoonsa ellei siihen oikeasti pysty. Varsinkin isovanhemmilla on joskus hyvin holtiton tapa hoitaa vahtimisvastuunsa ja lapsi hoidetaan "vasemmalla kädellä". Tällä en viittaa mihinkään tapahtumaan erikseen, vaan siihen, että näin tapahtuu ja olen itseki

Ei sellaisille isovanhemmille pidä lasta jättää, jotka ovat holtittomia.

Vierailija
12/41 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta perheestä kuoli 3 nuorena.Poika kuoli autokolarissa.Lääkkeet ja alkoholi vei tyttären hengen.Sitten vielä toinen poika kuoli nuorena.Isä ja äiti eivät saavuttaneet 60 vuoden ikää.

Vierailija
13/41 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä, mutta isovanhemmat kärttävät ja kärttävät lapsia hoidettavakseen ja jopa yökylään ja sitten kun ei suostu, koska tietää etteivät he siihen kykene kuin puheen tasolla, alkaa väninä siitä kun ei saa lapsia hoitoon eikä yökylään ja ollaan niiiiiin laiminlyötyjä ja marttyyreita."

Sitten vänisevät martyyreina. Se ei ole mikään syy vaarantaa lasta. Vanhempien velvollisuus on ensisijaisesti huolehtia lapsen turvallisuudesta.

Vierailija
14/41 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahinkoja sattuu... varmaan pappa syyttää itseään loppuelämän... rangaistusta kylliksi?

Vierailija
15/41 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahinkoja sattuu... varmaan pappa syyttää itseään loppuelämän... rangaistusta kylliksi?

Tällä en viitannut tähän enkä mihinkään tiettyyn tapaukseen, vaan tämäntyyppisiin tapauksiin yleensä. 

Vierailija
16/41 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapseni isovanhemmat olivat hyväkuntoisia kuusikymppisiä kun lapsi syntyi. Eipä olisi tullut mieleenkään antaa lasta heidän hoitoonsa ennen kouluikää. Aivan totaalista piittaamattomuutta lapsen turvallisuudesta ja hyvinvoinnista eikä mitään ohjeita oteta vastaan. Kauhulla seurasin vierestä kun anoppi syötti lapseni serkuille herkkuja omalla lusikallaan. Kaikki oli ennen paremmin ja nykyvanhempia ja nuoria sopii morkata jatkuvasti. 

Vierailija
17/41 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tosiaan, lisään että en tarkoittanut tätä enkä mitään tapausta erityisesti, vaan yleisellä tasolla lapsesta vastuussa olevan hoitovastuuta.

Vierailija
18/41 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavaperheessä hukkui pikkupoikansa 6 vuotiaana. Heille jäi vielä kaksi veljestä jäljelle. Reilu 20 vee ikäisenä toinen ajoi kesäisenä yönä autonsa tieltä ja menehtyi siihen. Olen miettinyt usein, että miten sellaisesta sit enää vanhempana selviää. Tai se ainoa eloon jäänyt.

Nuo autokuolemat on joskus itsareitakin

Vierailija
19/41 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko jollain tunnarit

Mene töihin niin on varaa maksaa sisällöstä eikä yllyttää varastamaan sitä.

Vierailija
20/41 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman lapseni isovanhemmat olivat hyväkuntoisia kuusikymppisiä kun lapsi syntyi. Eipä olisi tullut mieleenkään antaa lasta heidän hoitoonsa ennen kouluikää. Aivan totaalista piittaamattomuutta lapsen turvallisuudesta ja hyvinvoinnista eikä mitään ohjeita oteta vastaan. Kauhulla seurasin vierestä kun anoppi syötti lapseni serkuille herkkuja omalla lusikallaan. Kaikki oli ennen paremmin ja nykyvanhempia ja nuoria sopii morkata jatkuvasti. 

Tämä. Välillä tuntuu että isovanhemmat oikein uhallakin kuin pikkupennut tekevät juuri päinvastoin kuin vanhemmat toivoisivat. Esimerkkinä, että lapselle syötetään karkkia salaa ja muuta vaikka vanhemmat kieltävät. No kun se lapsi niin tykkää. Toki tykkää, joo, mutta se ei tarkoita että karkkia saisi syödä aamusta iltaan. Yhdessä tapauksessa koulun terveydenhoitaja oli puuttunut lapsen ylipainoon ja ohjeistanut annoskokoihin ja välipaloihin liittyviä asioita, niin isovanhempien mielestä terkkarin puheet olivat täyttä pas*aa ja syötettiin juuri päinvastoin kuin ohjeistus oli.