Ahdistaa, kun olen eron jälkeenkin osittain taloudellisesti riippuvainen exästä
Saimme kyllä erossa sovittua lapsen 50/50-huoltajuuden ja elatusmaksut. Mutta esim. lapsen lomamatkailun kustannukset ovat täysin exän harteilla, samoin valtaosa harrastuskuluista. Ja jos tulee joku lapsen odottamaton meno, niin yleensä olen joutunut pyytämään rahaa tuohon ja hän on kyllä antanut. Miten voisin päästä tästä eroon? Olen keskituloisessa työssä, mutta silti on tiukkaa PK-seudulla.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA
Sinun pitäisi ottaa lääkkeet ja lopettaa spämmäämästä ketjuja.
Jos se toinen huoltaja ei koe asiaa ongelmana niin älä sinä tee siitä sellaista. Lapsen paras varmasti molemmilla ykkösprioriteetti.
Itse olen siinä asemassa että maksan lähihuoltajana kaikki lasten kulut plus elatusta lasten toiselle vanhemmalle (meilläkin 50/50). Se on lasten etu. Muuten heidän elintasonsa olisi aivan toinen siellä toisen vanhemman luona.
Ei se lapsi ole sinun omaisuutta eli lasta siinä elätetään, ei sinua. Pää pois sieltä (omasta) perseestä nyt.
Lapsen lomamatkailun? Kenen kanssa lapsi lomailee? Jos exän eli isänsä/äitinsä, homma menee just oikein.
Miten kalliisti te asutte lapsen kanssa? Kyllä keskituloisen pitäisi kuitenkin kaksi pystyä elättämään. Vai oletko yksin ottanut vastuulle yhdessä otetun asuntolainan tms?
Jännää, että mun ex-miestä ei yhtään ahdista, että maksan kaikki lastemme isommat kulut ja hän vielä ehdottelee lapsillemme kaikkea kallista tekemistä/harrastusta, jotka hän olettaa minun automaattisesti maksavan.
AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA