On se kumma ettei hallitus kaadu!
Kommentit (77)
Tämä hallitus ei kaadu ja seuraavassa hallituksessakaan ei tulla vasureita näkemään. Suomella ei vaan ole enää varaa vasemmistolaiseen politiikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Nazima Razmyar tahtoi selväsanaisesti Hesarin artikkelissa nykyisen hallituksen kaatuvan jopa väkivalloin.
Minä tahtoisin kaataa nasiman, mutta tuskimpa sekään toive toteutuu...
Vierailija kirjoitti:
Puutarhatonttu Orpo joustaa ja kumartelee äärioikeiston suuntaan joka käänteessä, selkärangattomin otus pääministeriksi Suomen historiassa. Karisma tasan pyöreä nolla, ja persunperkeleet pyörittelee kyseistä tappia miren lystää. Siksi.
Karismalla ei valtion taloutta hoideta. Tai siis, onhan se myönnettävä että ed joidenkin mielestä karismaattinen pm hoiti kyllä konkurssiin.
Voi voi ap, ihanko oikeasti sitä joutuu työnhakuun lähtemään? Jos ei hallitus kaadu eikä lotossakaan natsaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen yli 40 enkä muista että Suomessa olisi hallitus kaatunut, vaikka huonoja siellä on ollut vaikka kuinka. Olisiko viimeksi ollut hyvä hallitus silloin kun Niinistö oli valtiovarainministeri. Vai kultaako aika muistot.
Sipilän hallitus kaatui 2019, sitä ennen Sorsan hallitus 1982.
Kysyitkö sitä kymmeneltä kaveriltasi?
Mistä sen 90% sait..? Jos niin moni sitä haluaisi, se olisi jo kaatunut. Mutta ilmeisesti kaikki ovat salaa samaa mieltä hallituksen kanssa, koska se ei kaadu. Siellä on nytkin etuuskunnassa lässytetty jo tunteja ihan tyhjän takia.
Odottakaahan kun Tytti ryhtyy toimeen, niinhän hän julisti.
Minun mielestä 99 % haluaa, että hallitus kaatuu ja tämä on totta, koska osasin kirjoittaa sen tänne palstalle.
Vierailija kirjoitti:
kansan enemmistön mandaadilla mennään
Itse asiassa ei mennä, vähemmistön äänillä hallitaan
Vierailija kirjoitti:
Tämä hallitus ei kaadu ja seuraavassa hallituksessakaan ei tulla vasureita näkemään. Suomella ei vaan ole enää varaa vasemmistolaiseen politiikkaan.
Varat vaan jaettaisiin eri tavalla. Otettaisiin varmaan ensin Orpolta ja Purralta löysät pois, sitten muilta ministereiltä ja rikkailta.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä 99 % haluaa, että hallitus kaatuu ja tämä on totta, koska osasin kirjoittaa sen tänne palstalle.
Mutta minun mielestäni 99,99% haluaa, että hallitus kaatuu. Ja tämä on muuten tosi, osasinhan kirjoittaa sen tänne palstalle ihan itse.
Kun raapustat numeron lippuun, se sinetöi monen ihmisen kohtalon vuosiksi. Osa kituu jollakin tavalla köyhänä tai vanhana. Ellei systeemi parane. Mieti siis ennen kuin kosket taikakynään ja lappuun. Raha tulee pankkijärjesyelmästä, valuutta ja osa pelkää että hänen työstä muut saa jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kaadu, koska siellä olevat puolueet ovat yksimielisiä kaikesta eikä heidän tarvitse välittää mistään mitään.
Me voimme ensi kerralla äänestää toisin, mutta ei ole mitään takeita siitä, ettäkö esim. SDP voittaessaan ei sitten kuitenkin jotain tästä nykyisestä 💩:sta ottaisi hallitukseensa mukaan. Todennäköisesti vähintään RKP:n.
Kepu ei lähde enää vihervasemmistohallituksen pönkkäpuolueeksi ja kynnysmatoksi.
Lähtee jos prosentit eivät muuta vaihtoehtoa jätä. Kepu on yrittänyt nyt kaikkea: vasemmistohallitusta, oikeistohallitusta, oppositiota. Mikään ei auta. Kannatus matelee. Kepulla on vain yksi vaihtoehto jäljellä: mennä vasemmistohallitukseen ja oikeasti AUTTAA hädässä olevia ja potkia menemään lopultakin tämä iänikuinen nälkäkuuri ja rankaisulinja. Eli kepun on palattava alkiolaisille juurilleen. Muutoin kansa ei palaa heidän taakseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole kumma koska kaikki haluaa leikkauksia lisää. Miksi sitä hyvää hallitusta pitäisi kaataa koska se ajattelee maan parasta.
Kummasti ei kosketa kansanedustajien övereihin palkkoihin ja kulukorvauksiin missä ole edes paikallaolovelvoitetta, ei kosketa sopeutumsirahoihin, ei kansanedustajan eläkkeeseen. Ammattiliiton kiinteistöjä ei saada verolle, koska siitä voidaan sitten joka vaaleissa vöyhöttää. YELiä ei saada korjattua ja Sointu Borgi jatkaa maksamista 300k palkkaan vähemmä eläkettä kuin perus duunari, kun taas joku oikea konkreettinen yrittäjä maksaa jonkun taulukon mukaan, että sinun keskipalkka on tämän meidän hatusta vedetyn tiedon mukaan 60.000€ vuoteen, joten maksa siitä 25% ja meitä ei kiinnosta, että maksoit palkkaa viimeiseltä kolmelta vuosineljännekseltä itsellesi 10.000€ palkkaa ja liikevaihtosi oli tuolta ajalta vain 25.000€. Listaamattomien yritysten osingot on huojennettuja ja niille ei saada samaa veroprosenttia ja tietty osa on edelleen verovapaata. Näiden kaikkien sijasta kannattaa nostaa sitä alvia, jotta ostovoima saadaan tuhottua sekä sitä myötä useita konkursseja ja kaikki rahat s-ryhmälle ja keskolle, kun rahat menee pelkkään ruokaan. Alvin myötä tuhotaan myös Suomen kilpailukyky.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole kumma koska kaikki haluaa leikkauksia lisää. Miksi sitä hyvää hallitusta pitäisi kaataa koska se ajattelee maan parasta.
Mistä leikkauksista puhut?
mulla jää palkasta enemmän käteen kuin koskaan.
taidat olla tuilla elävä laiska paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta minun mielestäni 99,99% haluaa, että hallitus kaatuu. Ja tämä on muuten tosi, osasinhan kirjoittaa sen tänne palstalle ihan itse.
Lopeta paskan jankuttaminen pentu.
Ennen hallitus saatiin nurin, kun oppositio vastusti hallituksen esityksiä.
SKDL oli 1982 oppositiossa (ei siis osana hallituskoalitiota), kun puolue äänesti hallitusta vastaan puolustusmäärärahoissa, mikä johti hallituksen enemmistön menettämiseen ja kriisiin. Kalevi Sorsan hallitus menetti enemmistönsä, ja tapahtuma johti hallituspohjan uudelleenjärjestelyihin ja myöhemmin vaaleihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen yli 40 enkä muista että Suomessa olisi hallitus kaatunut, vaikka huonoja siellä on ollut vaikka kuinka. Olisiko viimeksi ollut hyvä hallitus silloin kun Niinistö oli valtiovarainministeri. Vai kultaako aika muistot.
Itse asiassa niitä kaatui ennen useinkin. Loppuun asti istuva hallitus on tuore ilmiö.
Hallitus nauttii eduskunnan luottamusta.