Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellastunet lakanat muuttuivat vitivalkoisiksi pyykinpesujauheella, en osta nestemäistä enää

Vierailija
22.09.2024 |

Olen luullut että muualla vika kun kaikki on harmaata, mutta noilla nykyisillä nesteaineilla ei näköjään teekään mitään.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä aine ja mikä annostus + Veden laatu ?.

Itse käyttänyt jo  10 v Omoa ja puhdasta tulee

Laita Vanish veteen yöksi likoamaan, tai valkoisille kloriittiliotus

Turhaa kikkailua kun jauhetta käyttämällä saa puhtaanvalkoista kertapesulla. Noilla nestemäisillä kannata kuin kirjopyykin pesu.

Bio Luvilta löytyy pesujauheena Classic Regular valkoisia ja vaaleita vaatteita varten ja Color Regular tummia ja värikkäitä vaatteita varten. Huuhteluaineeksi Comfort Blue Skies.

Vierailija
22/27 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauheet rikkoo koneen. Sen takia käytän nestemäistä, eikä meillä ole ainoatakaan valkoista lakanaa, ei asuta hotellissa.

Urbaanilegendaa. Minulla ei ole yksikään kone pesujauheen takia hajonnut vaan ihan muista syistä. Nykykoneiden tekninen käyttöikä tulee vastaan kauan ennen mitään "savia".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vanha konsti on myös ripustaa valkoisia liinavaatteita ulos aurinkoon esim. parvekkeelle. Se valkaisee myös mutta ei tosin poista esim. kaikkia tahroja,  kellastumaa kyllä. 

Käytän nestemäistä plus vanish valkoisiin ja kuivatan pihalla auringossa. Vitivalkoista on. Putsaan pesukoneen myös ja käytän niitä kalkinpoistotabuja koneessa silloin tällöin. 

Vierailija
24/27 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vanha konsti on myös ripustaa valkoisia liinavaatteita ulos aurinkoon esim. parvekkeelle. Se valkaisee myös mutta ei tosin poista esim. kaikkia tahroja,  kellastumaa kyllä. 

Käytän nestemäistä plus vanish valkoisiin ja kuivatan pihalla auringossa. Vitivalkoista on. Putsaan pesukoneen myös ja käytän niitä kalkinpoistotabuja koneessa silloin tällöin. 

Minä en viitsi pestä valkoisia erikseen, niitä on niin vähän. Eivät ole kyllä vitivalkoisia. Saisikohan ne jauheella sellaisiksi?

Vierailija
25/27 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se jauhe hinkkaa lian paremmin pois. Mutta kuka vaihtaa lakanat niin harvoin, että ne ovat jo kellastuneet 🤢

Vierailija
26/27 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Itse huomasin, että lika lähtee myös paremmin astioista, kun käyttää jauhemaista tiskijauhetta koneessa niiden nestemäisten sijaan. Myös huomattavasti halvempaa ja riittoisaa. Pitäisiköhän kokeilla tuota pyykinpesujauhetta.

Mun koneessa ei pysty jauhemaista käyttämään, pakko olla nestenappeja. Jää muuten valkoista jauhetta astioihin. Mennyt vedensäästö liiallisuuksiin.

Miten voi tuo olla edes mahdollista? Itsellä nimittäin sellainen pieni pöytäkone mikä käyttää maksimissaan sen 6 litraa vettä.

Enpä tiedä, mutta näin on. Niin on ystävällänikin. Molemmilla alle pari vuotta sitten ostetut tiskarit.

Ja te lykkäätte lakanat sinne. Huhhuh. 

Vierailija
27/27 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä aine ja mikä annostus + Veden laatu ?.

Itse käyttänyt jo  10 v Omoa ja puhdasta tulee

Laita Vanish veteen yöksi likoamaan, tai valkoisille kloriittiliotus

Siis  käytän nestemäistä.  Jauheesta jää savea koneeseen ja pyykkeihin ( zeoliitti )

Tuohan tapahtuu ainoastaan, jos ei puhdista konetta tarpeeksi säännöllisesti.

Niinhän luulisi. Nykyiset koneet  käytävät niin vähän vettä että  huuhtelussa  ei kaikki poistu

Luin jonkun tutkimuksen asiasta, en tallentanut sitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä