Selvitys: Entistä suurempi osa Kelan tuista menee vieraskielisille Espoon aikuissosiaalityön päällikkö: "Todella hurjasti yliedustettuna"
Kommentit (439)
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/maailma/art-2000010666876.html
Sellaista päivää ei elämässäni tule, että äänestäisin vasemmistoa
Ohhoh Hesarilla tuollainen kirjoitus - jo on aikoihin eletty...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, muistan vielä takavuosien mantran, että ri kastaja saa rahaa täsmälleen saman verran kuin kaikki muutkin.
Joko asioista puhutaan oikeilla nimillä?
Tuo uutinen ei tarkoita sitä, että ulkomaalaistaustainen saisi samasta asiasta isomman tuen kuin kantis.
Mutta jos kantis on työttömänä, hänen tulee hakea väh. neljää työpaikkaa kuukaudessa. Jos ei ole koulutusta, joka työllistää, ohjataan koulutukseen jne. Ohjataanko näitä taustoiltaan erilaisia varsinkaan naisia aktiivisesti minnekään? En siis tiedä, mutta olen käsityksessä, että suurin osa on ainakin tietyissä ryhmissä on kotona. Että ihan aidosti kysyn, jos joku tietää, että mitä toimia tehdään heidän työllistämisekseen?
Hyvinvointivaltiota ja veroja ei ole tarkoitettu tähän.
Firiseuksista tehkää kuin he opettaa mutta älkää tehkö kuin he tekevät.
Äänestäjillä peiliin katsomisen paikka. Ei mulla muuta.
Lasiovet muuten ne jotka sähköllä toimii ei mene kiinni tai jää auki sähkökatkoilla. Eikä kassat toimi. Käteistä on oltava jokaisella kuin se perus ruokavara 2-3 vrk. Tämä on huomautus tässä välissä.
En ihmettele. Olen seurannut kahden vieraskielisen työnhakua, niin ei toivoakaan töistä. He ovat valmiita tekemään mitä tahansa.
20 kilon riisi säkkejä somalin asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
WWF luonnonsuojelijat myy hylkeen lihapihvejä Lappeenrannan ravintolassa. Toinen Oulun kauppahallissa. Hylkeet pelastuu.
Myös hylkeitä metsästetään kannanhoidollisin perustein.
Vierailija kirjoitti:
Äänestäjillä peiliin katsomisen paikka. Ei mulla muuta.
Mitä kuvittelet äänestämisen tekevän? Nyt on persut hallituksessa ja paskaa vaan tulee eikä yksikään maahmu ole vielä lähetetty pois
Somalit ei voi olla hoitotyössä liian heikkoja nostamaan potilaita. Niillä on nykyään rastilassa omat ravintolat ja nettibaariin ne ei ole päästänyt valkoisia koskaan. Et puhutaanko rasismista ne ei ota töihin valkoisia.
Mitä aidosti tehdään romanien työllistymiseksi avoimille työmarkkinoille, julkisrahoitteisia suojatyöpaikkoja ei lasketa? Mersut sun muut on heillä alla.
Tietäjät, kertokaa minulle, miten tuo tehdään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisät ovat hiluja siihen verrattuna, että Suomi joutuu ottamaan VELKAA 12-15 MILJARDIA euroajoka vuosi kun on liikaa eläkeläisiä, liikaa lapsettomia ja liian vähän TULEVIA VERONMAKSAJIA ELI LAPSIA. Aika yksinkertainen saa olla, jos tuota kuviota ei tajua.
EI LIITY AIHEESEEN!
JA TASAN TARKKAAN LIITTYY. Suomalaisten lukumäärä vähenee jatkuvasti. Fakta on, että korkea verotus ei saa tänne huipputekijöitä, kun ne huomaa, millainen ansa meidän verotus on ja saavat enemmän rahaa muualta. Saadaan max.jotain sairaanhoitajia, joille elintaso nousee. Verotuloja ei tule mistään, jos lapsia ei saada. Kieli köyhtyy ja siitä saa syyttää vain itseään.
Lasren lukumäärän väheneminen on kaikkein pahinta, koska ensin lopetetaan neuvolat, sitten päiväkodit ja sitten koulut. Niitä on vaikea aloittaa uudest
Minkä maalainen sitten olet?
"Somalit ei voi olla hoitotyössä liian heikkoja nostamaan potilaita." Amerikkaan no. tuotiin mustia orjiksi, koska olivat fyysiseltä kantokyvyltään inkkareita parempia orjuutettavia.
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele. Olen seurannut kahden vieraskielisen työnhakua, niin ei toivoakaan töistä. He ovat valmiita tekemään mitä tahansa.
Turha alapeukuttaa , koska tuo on fakta. Ja ne pari somali perhettä, jotka ovat tulleet tutuiksi koulusta ja harrastuksista, vanhemmat ovat töissä. Ja lapset myös, ne jotka eivät enää ole opiskelemassa. Nuorimmat ovat vielä yliopistossa. Tämä on faktaa. Pieni otos, mutta faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, muistan vielä takavuosien mantran, että ri kastaja saa rahaa täsmälleen saman verran kuin kaikki muutkin.
Joko asioista puhutaan oikeilla nimillä?
Tuo uutinen ei tarkoita sitä, että ulkomaalaistaustainen saisi samasta asiasta isomman tuen kuin kantis.
Mutta jos kantis on työttömänä, hänen tulee hakea väh. neljää työpaikkaa kuukaudessa. Jos ei ole koulutusta, joka työllistää, ohjataan koulutukseen jne. Ohjataanko näitä taustoiltaan erilaisia varsinkaan naisia aktiivisesti minnekään? En siis tiedä, mutta olen käsityksessä, että suurin osa on ainakin tietyissä ryhmissä on kotona. Että ihan aidosti kysyn, jos joku tietää, että mitä toimia tehdään heidän työllistämisekseen?
Heille on ihan samat lait ja säännöt kuin kantasuomalaisillekin. Ja kotoutumisjutut kuten kielikurssit siihen päälle jos sille on tarvetta. Yleensä työllistymisen esteenä on juuri kielitaito.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että edes oikeistohallitus näkisi, miten tämä maa oikeasti makaa tällä hetkellä. Mutta kun Orpokin karjuu tosiaan tänne lisää noita ulkomaalais ia. En jummarra.
Käskyt tulevat muualta.
258. Mutua tuo on. Länsiväylän uutinen kertoo, miten asiat faktuaalisesti ovat ja kehittyvät. Ulkkarit nostavat pian puolet tukirahoista pk-seudulla. Ei se näin pitänyt mennä!
Jossain vaiheessa kantiksilla tulee mitta täyteen, se on selvää.
Viron kansalaisilla on paljonkin vääriä tietoja maistraatissa.