Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ystävä pettää luottamuksesi ja paljastuu ettei ollutkaan ystävä

Vierailija
21.09.2024 |

Kuinka reagoit tai toimit? Millaisissa tilanteissa sinut on petetty ja miten totuus (pitkäaikaisesta) ennen läheisestä ystävästä ja luotetusta ihmisestä on paljastunut? Oletko kyennyt kokemusteni jälkeen enää luottamaan ihmisiin tai luomaan uusia ystävyyssuhteita? 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

'kokemusteni' =kokemustesi 

Vierailija
2/6 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa,ettei täällä ole ketään,jota ystävä ei olisi pettänyt tai satuttanut. Ovatko kaikki palstalaiset niin onnekkaita,ettei kukaan ole loukannut? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs "ystävä" veti maton jalkojeni alta. Tutustuttiin opiskeluaikana ja oltiin se nelisen vuotta tiiviisti yhdessä, porukassa oli muitakin. Vierailtiin jopa toistemme lapsuudenkodeissa toisella puolella Suomea lomilla ja tehtiin muutamia lomamatkoja yhdessä, arkisen ajanvieton ja keskustelujen lisänä. Sillä viikolla kun valmistuimme opinnoista, niin sanottu ystäväni naureskeli vähän pilkallisesti ja sanoi ettei voisi kuvitella meidän enää jatkossa olevan missään tekemisissä. Olin puulla päähän lyöty ja olen vieläkin. Olin siis joku seuraneiti paremman puutteessa. Harmittaa kun jaoin niin arkoja asioita. Lopetin samantien kaiken yhteydenpidon ja nuolin haavani. Oli jonkin aikaa vaikea luottaa uusiin tuttavuuksiin, mutta ajattelen että tuo kokemus oli kuitenkin ehkä aika harvinaista laatua. 

Vierailija
4/6 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavaa on tapahtunut elämän varrella niin paljon, että olen tavallaan jo tilanteeseen turtunut. Hyväksikäyttöä, mustamaalaamista, ilkeilyä... you name it.  Olen yksinkertaisesti lakannut pitämästä yhteyttä petollisiksi osoittautuneisiin "ystäviin". Tällä hetkellä jäljellä on enää kourallinen kavereita, mutta en enää suuresti hämmästyisi, vaikka nämä loputkin kaikkoaisivat. Luottamus ihmisiin on kieltämättä kaiken kokemani jälkeen kortilla, mutta pärjään suhteellisen hyvin niin kauan kuin onnistun säilyttämään ns. turvallisen hajuraon toisiin. Syvällisempiin suhteisiin en enää kykene heittäytymään.

Vierailija
5/6 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneenkään ei kannata luottaa kun  kumminkin luottamuksella kertomia asioita käyttävät jossain vaiheessa oman egonsa nostamiseen ja toisen tallaamiseen osoittaen olevansa yläpuolellasi.

Vittumitä porukkaa.

Vierailija
6/6 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näistä vastauksista,kuvasivat omaakin kokemustani täydellisesti. Surullista tässä on se, että ihminen,johon luotin ja joka oli jopa lapseni kummi (vaikka mitään kummimaista yhteydenpitoa ei hänen puoleltaan koskaan saatukaan ilman nöyryyttävää pyytelyä)  on uskovainen-teki erään aivan törkeän teon yli vuosikymmenen 'ystävyyden' jälkeen ja satutti paitsi minua,myös lastani. Hyi v..u miten sairaita ihmisiä täällä onkaan;esiintyvät julkisesti hyvinä, mutta ovat täynnä valhetta ja hyväksikäyttöä. Juu, tämä 'ystävä' mm. käytti minun sanomiani asioita esim kirjassaan,jota ei olisi koskaan,yllätys yllätys, saanut aikaiseksi edes tehdä ilman kannustustani. Tehnyt aivan käsittämättömän määrän pas..aa vuosien ajan,mutta koska ' antakaa anteeksi 77 kertaa', luotin, että hlö on kuitenkin pohjimmiltaan aidosti Jeesuksen oma. No, eipä taida olla,onpahan pelkkä huomiohuo .ra. Lisää kokemuksia,jos niitä löytyy, kiitos. Avautuvatpa naiivit silmäni näkemään,millainen maailma todellisuudessa on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi