Hemoglobiini 148, normaalisti melkein 160, vaikka olen nainen. Syöpä?
Tai muu vakava sairaus. Miksi hemoglobiini on laskenut 15 pykälää alas. Kaiken huipuksi olin syönyt kokeita edeltävinä päivinä verilettuja melkein yksi paketti meni parissa päivässä.
Eli hemoglbiini luultavasti nousi ja voisi olla vielä matalampi. Ehkä vain 120-130 jos en olisi syönyt noita lettuja.
Onkohan tämä lopun alkua? Syöpä tai jotain vakavaa? Menkat ovat loppuneet eli ei ole syy. Ikää jo yli 50.
Kommentit (36)
Sun Hg on täysin normaali ikäisellesi.
Vierailija kirjoitti:
Minä sinuna mittauttaisin ferritiinin eli varastoraudan. Jos rautavarastot ovat kovin matalat, hemppa nousee, kunnes sitten laskee anemian puolelle. Jos ferritiini on alle 30, kyse on pahasta raudanpuutteesta ilman anemiaa, vaikka arvo kuinka olisi viitearvoissa.
Tuntuu, että joka toisella naisella on raudanpuutetta ja pitäisi mitauttaa ferritiinit vauvan perusteella.
Jos haluat kohentaa terveyttäsi ravinnolla, suosittelen sinulle todellista superruokaa, eli herkullista frettipaistia. Raaka-aineen hankinta on mahtava elämys, valmistus on helppoa ja hauskaa ja ruoka itsessään on varsinainen terveyspommi.
Varhaisaamun hiljaisina hetkinä pyörii kaupungin puistoissa omistajiltaan karanneita frettejä ihan vilisemällä. Varustudu pitkävartisella atraimella. Kun ensimmäinen utelias fretti tulee nuuskimaan sinua, on iskun paikka.
Sitten vain kotiin ja nylkypuuhiin. Nylkemisen jälkeen paloitelkaa fretti pienellä lihakirveellä 8-10 osaan. Ja valmistusohje on seuraava:
Kuumenna paistinpannu ja loruta siihen öljyä. Paistele fretin osia niin, että ne saavat kunnon paistopinnan. Lado palaset uunipataan ja ripottele päälle suolaa ja mustapippuria.
Kuori neljä porkkanaa ja leikkaa ne renkaiksi ja kaksi sipulia pieniksi lohkoiksi. Lisää muutama pieni pala palsternakkaa Lisää porkkana-, palsternakka- ja sipulipalat pataan. Kaada lihojen päälle vettä niin että ne peittyvät.
Laita pata 200 asteiseen uuniin ja anna olla siellä noin 2 tuntia, laske lämpöä tämän jälkeen 180 asteeseen ja hauduta kannen alla 1,5-2 tuntia.
Kun liha alkaa irrota luista, lisää runsas desilitra kermaa ja sekoittele. Laita vielä 150 asteeseen ja anna olla noin 45 min.
Tässä saat samaan pakettiin terveysruokaa, liikuntaa ja hauskaa tekemistä. Ja jos sattuu olemaan romantiikkaa ilmassa, yhteinen frettipaistiretki on parasta yhdessäoloa, mitä voi toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Ai että syöpä? Selevä. Mulla oli huhtikuussa 82 ja olin vaan väsynyt, en osannut syöpää ottaa huomioon. Sain pussin verta ja nousi 115 . Ajattelin että tämä on hyvä näin. Ei sit vissiin olekaan. Pitääkö tässä alkaa valitsemaan jotain Eino Leinon värssyä kuolinilmoitukseen?
Minä uskon että Saima Harmajan elämää tai kuolemaa kuvaavista runoista vois löytyä jotain sopivaa. Kupsahti johonki keuhkotautiin että siten on sairastelun kokemusasiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sinuna mittauttaisin ferritiinin eli varastoraudan. Jos rautavarastot ovat kovin matalat, hemppa nousee, kunnes sitten laskee anemian puolelle. Jos ferritiini on alle 30, kyse on pahasta raudanpuutteesta ilman anemiaa, vaikka arvo kuinka olisi viitearvoissa.
Tuntuu, että joka toisella naisella on raudanpuutetta ja pitäisi mitauttaa ferritiinit vauvan perusteella.
Tiedätkö mitä? Joka toisella naisella todellakin voi olla raudanpuute. Se on vain niin pirun huonosti tunnettu ja hoidettu vaiva ja aiheuttaa mm. monia virheellisiä kilpirauhasen vajaatoiminta -diagnooseja. Itse entisenä raudanpuutteisena näen punaista tällaisesta dissaamisesta, kun tiedän, miten paskamaisesta vaivasta on kyse.
Sama
Tuo 148 on jo liian korkea, ts. voi altistaa esim. veritulpille. Itsellä oli myös aiemmin jopa tuon yli, nykyisin 138 mihin olen tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat kohentaa terveyttäsi ravinnolla, suosittelen sinulle todellista superruokaa, eli herkullista frettipaistia. Raaka-aineen hankinta on mahtava elämys, valmistus on helppoa ja hauskaa ja ruoka itsessään on varsinainen terveyspommi.
Varhaisaamun hiljaisina hetkinä pyörii kaupungin puistoissa omistajiltaan karanneita frettejä ihan vilisemällä. Varustudu pitkävartisella atraimella. Kun ensimmäinen utelias fretti tulee nuuskimaan sinua, on iskun paikka.
Sitten vain kotiin ja nylkypuuhiin. Nylkemisen jälkeen paloitelkaa fretti pienellä lihakirveellä 8-10 osaan. Ja valmistusohje on seuraava:
Kuumenna paistinpannu ja loruta siihen öljyä. Paistele fretin osia niin, että ne saavat kunnon paistopinnan. Lado palaset uunipataan ja ripottele päälle suolaa ja mustapippuria.
Kuori neljä porkkanaa ja leikkaa ne renkaiksi ja kaksi sipulia pieniksi lohkoiksi. Lisää muutama pieni pala palsternakkaa Lisää porkkana-, palsternakka- j
Mahtavaa! Tämä kyllä parantaa kaikki vaivat.
Vierailija kirjoitti:
Kuori neljä porkkanaa ja leikkaa ne renkaiksi ja kaksi sipulia pieniksi lohkoiksi. Lisää muutama pieni pala palsternakkaa Lisää porkkana-, palsternakka- j
Ihan parasta!! Vilu ja nilikkukin paranee tällä ohjeella. 👍
Jos naisella hb on yli 160 on jo kiire hoitoon. Hoitamattomana Polycytemia Vera johtaa kuolemaan 18 kk keskimäärin. On hengestäsi kyse. Huomatkaa että laboratorioilla ei ole hälytysrajaa korkealle Hb:lle, alhaiselle on. Sut ois pitänyt kutsua kiireellisiin luuydin kokeisiin jossa tutkitaan miksi luuydin tuottaa liikaa punasoluja. Mut on muitakin syitä kuin verisyöpä. Juosten hoitoon nyt! Rautatabletit pois VÄLITTÖMÄSTI, sitä on usein lisätty monivitamiiniinkin, se voi olla tappavaa. Tulee veritulppa. liian paksua verta.
Lähtö lähestyy. Vissiinkin jos itse kaivaa haudan valmiiksi niin saa alennusta hautaukseen. Kannattaa selvittää, nyt vielä helppo kaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Lähtö lähestyy. Vissiinkin jos itse kaivaa haudan valmiiksi niin saa alennusta hautaukseen. Kannattaa selvittää, nyt vielä helppo kaivaa.
Joo ja jos oikein ripeä niin ehtii nikkaroida itselleen arkunkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos naisella hb on yli 160 on jo kiire hoitoon. Hoitamattomana Polycytemia Vera johtaa kuolemaan 18 kk keskimäärin. On hengestäsi kyse. Huomatkaa että laboratorioilla ei ole hälytysrajaa korkealle Hb:lle, alhaiselle on. Sut ois pitänyt kutsua kiireellisiin luuydin kokeisiin jossa tutkitaan miksi luuydin tuottaa liikaa punasoluja. Mut on muitakin syitä kuin verisyöpä. Juosten hoitoon nyt! Rautatabletit pois VÄLITTÖMÄSTI, sitä on usein lisätty monivitamiiniinkin, se voi olla tappavaa. Tulee veritulppa. liian paksua verta.
Mulla on ollut alakoulusta asti yli 160. Toki jos yllättävä muutos tapahtuu, niin kannattaa reagoida nopeasti. Ei se nyt kaikkia kuitenkaan heti tapa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on jo pitkään ollut hemoglobiini aika korkealla ja viimeisessä tutkimuksessa oli vielä korkeampi. Sairaanhoitaja kysyi, että olenko vähentänyt veden juomista. Olin vähentänyt.
Oletko sinä lisännyt veden juontia?
Tämä on usein syynä hb-vaihteluihin.
Vierailija kirjoitti:
Painu helvettiin pelottelemasta ihmisiä.
Syövässä hemoglobiini laskee alle sataan.
Aina täältä hypokondriadiagnoosin saa :D