Lue keskustelun säännöt.
Silja line vai viking line?
Kommentit (44)
Muistan kun Grace oli ollut vasta 3kk vesillä ja kylpylässä maali varisi höyrysaunan katosta. Parisänky hytissä oli todella hyvä eikä koko matkan aikana näkynyt yhtään ördääjää.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mieluiten matkustan eläkeristeilyillä, koska silloin on vähän rauhallisempaa. Viikkarilla matkustavat romaanit. Lasten risteilyjä vältän. Halparisteilyt eivät kiinnosta, silloin en matkassa enemmän juntteja.
Siljan omistaa Virolainen yritys ja Viikkarin Ahvenanmaalainen.
Palveluissa/laivoissa ei isoja eroja. Päätä kummalle puolelle lahtea kaadat rahasi.
Itse olen käynyt lapsena vain Siljalla Turun päästä, mutta nyt aikuisena enemmän Viikkarilla Turusta, Grasella tosin, Glorya en ole kerinnyt vielä testaamaan ja muutaman kerran Siljan Baltic Princessillä. Eli Helsingin laivoista ei ole kokemusta muista kun Serenadesta, kun se vielä kulki Turusta.
Sanoisin oman kokemuksen perusteella että Viikkari on purjehtinut Siljan ohi laadussa jos vertaa Gracea vaikka tuohon Baltic Princessiin. Vaikka tuo Siljan laiva on suht uudehko, niin jotenkin se, ainakin omaan silmään ei ole kestänyt aikaa kovin hyvin jos vertaa vaikka Serenadeen tai Europaan.
Eli itse jos saisin päättää, niin Silja toisi Turkuun Balticin tilalle joko Serenaden tai hommaa takaisin Silja Europan ja laittaa sen kulkemaan Turku-Tukholma reittiä jos Silja haluaa kilpailla laadussa Turun päässä.