Apua. Päätä särkee. Tarvin buranaa. Kaikki apteekit kiinni eikä oo kotona. Mistä saan?
Kommentit (24)
Ei ole migreeni, jos pystyt katsomaan puhelimen näyttöä.
Naapurit? Sukulainen puhelimella kiinni? Ensiavustakin kehtaa, mutta sanovatko tiskillä vaan nuivasti. Kehtaa kysyä ihmisiltä jos on noin paha tilanne.
Päivystys auttaa kyllä. Varmasti antavat buranaa jos pyydät.
Sellaista migreenipotilasta ei ole olemassakaan, jolla ei ole kotona särkylääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se migreenikin tuntuu kaikilla erilaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päänsärky on eri asia kuin migreeni. Silloin ei kuule puhelimen, tietokoneen tai muiden laitteiden valoja katsella.
Vierailija kirjoitti:
Et vissiin tiedä kuinka monimuotoinen migreeni sairautena on ja miten sen kanssa voi olla tai ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Päivystys auttaa kyllä. Varmasti antavat buranaa jos pyydät.
Niinpä. Musta vaan tuntuu ettei kaikki pääse sinne saakka, ehkä jotkut. Silloin naapuri olisi helpompi tai joku alueen asukas, joka antaa omista.
Päänsäry ei ole tulehdustila, ota parasetamolia mieluimmin.
Eikö yliopiston apteekit oo auki? Ainakin Hesassa on 24 h auki?
Vierailija kirjoitti:
Sellaista migreenipotilasta ei ole olemassakaan, jolla ei ole kotona särkylääkkeitä.
Minulle on käynyt näin. Raskauden vuoksi en saanut syödä kuin panadolia migreeniin. Onneksi raskauksieni aikana jostain syystä migreenejä ei ole tullut, koska panadol on siihen täysin hyödytön lääke. Resepti oikeisiin lääkkeisiin oli uusimatta synnytyksen jälkeen ja mies oli syönyt flunssassa kaikki buranat. Ja tietenkin juuri silloin alkoi migreeni. Elämäni hirvein yö, kun piti selvitä apteekin aukeamiseen asti
Käy soittamassa naapurin ovikelloa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vissiin tiedä kuinka monimuotoinen migreeni sairautena on ja miten sen kanssa voi olla tai ei voi.
Todellakin tiedän. Ap:lla ei ole mikään vakava kohtaus, muuten hän ei voisi edes palstailla. Sinä et taida tietää, mitä lamaannuttava migreeni on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päänsärky on eri asia kuin migreeni. Silloin ei kuule puhelimen, tietokoneen tai muiden laitteiden valoja katsella.
Mitä ihmettä nyt taas? Mulla on kuule ihan diagnosoitu migreeni ja kyllä mä kuule tietokoneen ja puhelimen näyttöä kuule katselen kuule. Teillä pelleillä se ei paljon aivotoiminta pakota :D
Kysy joltain tutulta ja soita päivystykseen, jos et pärjää säryn kanssa. Tarkista myös kaikki laukut, jos tapaat pitää särkylääkettä mukana. Maanantaina voisit tilata ajan lääkäriin ja pyytää kunnon migreenilääkkeet. Suosittelen myös jatkossa pitämään särkylääkettä "varakätkössä". Jos esim. lääkekaapin lääkkeet loppuu, niin sinulla on kuitenkin varalla sitä jossain.
Tsemppiä yöhön.
Mut joo ap päivystykseen voit aina mennä, sieltä saat lääkkeet ja färkkilän tipan jos kohtaus pääsee niin pahaksi ettei muu auta.
t. diagnosoitu migreeni joka pystyy kyllä puhelinta selaamaan mutta päivystyksestäkin on kokemusta
Migreeni on monimuotoinen sairaus. Pahemmassa kohtauksessa voin vain nukkua ja istua pöntöllä ämpäri sylissä. Lievemmässä kohtauksessa olen voinut jatkaa töissä. Joskus migreenissä särky pahenee maatessa, joten on pakko pysytellä seisaalla ja kävellä. Minulla on 40 vuoden kokemus migreenistä, joten tiedän migreenin ja päänsäryn eron. On turha vähätellä muiden kokemuksia.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Eikö yliopiston apteekit oo auki? Ainakin Hesassa on 24 h auki?
Luuletko tosiaan, että Yliopiston apteekkeja on kaikissa kaupungeissa ja kunnissa? Sivistän sinua: ei todellakaan ole.
Naapuri.