Te, jotka parisuhteessa ja seksi loppunut
Miten tilanne ajautui siihen ettei seksiä enää ole? Tekikö toinen aloitteita ja toinen kieltäytyi usein/jatkuvasti vai eikö kumpikaan vaan enää tehnyt aloitteita?
Meillä minä, nainen, lopetin aloitteiden teon, kun kyllästyin ettei mies osoita mitään mielenkiintoa, niin taitaa nyt sitten seksi olla loppu tästä parisuhteesta. Pari kuukautta tässä jo odotellut miehen aloitetta....
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty olemaan ihmettelemättä, miten seksi voi loppua miehen taholta hyvässä, normaalissa suhteessa. Jos se oma nainen riisuutuu vieressä, istuu saunassa lauteilla alastomana vieressä, tulee sänkyyn viekkuun nukkumaan alastomana... Hetken voi vastustella(ja näytellä halutonta), mutta sitten kyllä kantti pettää ja luonto vie voiton.
Ei se varmaan lopu hyvässä suhteessa, mutta kuinka usein suhde on hyvä? Tässä kolme tyypillistä syytä, jokainen itsessään todiste huonosta suhteesta:
1) Nainen pihtaa ja säännöstelee ensin vuosia, eli tappaa rakkauden, sitten myöhemmin ihmettelee miksi miestä ei kiinnosta enää.
2) Nainen sättii ja nalkuttaa, vähättelee ja haukkuu miestään.
3) Nainen lihoaa, laiskistuu, eikä viitsi tehdä asialle mitään. On lisäksi semmoinen nainen joka odottaa että mies tekee kaiken seksissä.
Vierailija kirjoitti:
Seksi ja seksi. Miten lapsena pärjättiin kun ei silloin seksiä tehty!
Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen.
1. kirje korinttilaisille 13
Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen.
1. kirje korinttilaisille 13
Aika aikaisessa vaihessa lapset sen masturboinnin aloittavat, ellet sitä tiedä.
Jos puoliso ei halua minua seksuaalisesti, tarkoittaa se myös, ettei hän rakasta. Kyllä romanttisesti rakastamansa ihmistä myös haluaa ja jos ei halua joku on pahasti vialla. Seksi on intiimeintä rakkauden ilmentämistä oman kumppanin kanssa, joten en voi käsittää miten joku voi suhtautua asiaan niin, että "elämässä on paljon muutakin"! No on on, mutta onko se joko tai? Ei ole, koko paketin voi ja pitää saada. Hyvän seksielämän ja kaiken muunkin.
Onneksi usein vaihtamalla paranee. Minäkin vaihdoin ja nyt ollut naimisissa uuden naisen kanssa 18 vuotta eikä kummankaan halu ole vähentynyt. Oma puoliso on ihaninta ja kuuminta ikinä. Naimisissa naidaan, siitähän se nimikin tulee.
M50
Seksi ei ole mikään perusoikeus kaikille. Rakkauden syvin olemus.
Seksi on vaan nautinto ja pitää ymmärtää jos toinen osapuoli sitä ei halua, niin hyvä niin nauttikaa muusta.
Ilmeisesti sinun ja teidän elämään se seksi ei ole tarkoitettu
Nauttinut elämästä jo 57vuotta ilman seksiä!
Kaikki hyvin ja silti on hyvä elämä.
Vierailija kirjoitti:
Seksi ei ole mikään perusoikeus kaikille. Rakkauden syvin olemus.
Seksi on vaan nautinto ja pitää ymmärtää jos toinen osapuoli sitä ei halua, niin hyvä niin nauttikaa muusta.
Ilmeisesti sinun ja teidän elämään se seksi ei ole tarkoitettu
Niin että toinen saa noin vain päättää että meidän elämäämme - sinun ja hänen- ei seksi kuulu kysymättä sinun mielipidettäsi? Niin että koska näin on, niin näin se on tarkoitettu. Kuka on tarkoitanut? Sekö toinen osapuoli joka ei halua?
Ja pitää sitten vaan hiljaa ymmärtää että tuo toinen ei halua, pitää nyt sitten keksiä jotain muuta?
Entä se mitä vaikka nyt minä haluan? Miksi se on vähäpätöisempää? Miksi minä en saa päättää että meidän elämään nyt kyllä seksi todellakin kuuluu?
Onhan se varsin "onnellinen" parisuhde sitten missä toinen sanelee ja toinen alistuu...
Itselläni takana ero suhteesta jossa jostain syystä - en tiedä mistä- mies alkoi ihan hyvän alun jälkeen ikäänkuin vihata minua. Kuitenkin halusi ehdottomasti jatkaa yhdessäoloa, ei vain halunnut olla muuta kuin kämppis ja välttää mahdollisuuksien mukaan mitään yhteistä tekemistä, seksi mukaan lukien.
En osaa sormella osoittaa asiaa mikä siihen vaikutti, oli kai monikin asia. Hän ei tykännyt kun aloin jatko-opiskella ja sainkin paremman työn. hän jotenkin tunsi huonommutta vaikka omassa työssään olisi ollut mahdollista myös kouluttautumalla päästä eteenpäin. Ei halunnut.
Oli monta pientä asiaa, hän vain muuttui kiukkuisemmaksi ja torjuvammaksi koko ajan. Valitti jopa joulu- ja syntympäisälahjoista joita annoin. Vääränlaisia aina jotenkin.
Vaikutti sille että hän tarkoituksella ajoi minua loitommalle, enää ei käyty yhdessä lenkillä, ei missän. Aina erikseen. Ei enää puuttu oikein mistään, ja seksi loppui kokonaan. Jos yritin koskea hän raivostui ja karjui ettei mikään don juan ole. Jälkeenpäin hän syytti että seksihalut tapoin minä, ei tosin kertonut miten. Minä olin kyllä se aktiivisempi osapuoli aina, hän melko passiivinen jos en ottanut ohjia käsiini. Ehkä se oli sitten väärin.
Kun sitten lopulta ilmoitin että haluan erota ja hän saa etsiä itselleen asunnon, asunto jossa asuimme oli minun, syntyi sitten paniikki että miksi kun kaikki on niiiin hyvin?
Ja ei, en heittänyt häntä ulos kylääm yöhön ja lumihankeen, autoin kyllä uuden asunnon haussa. En minä häntä vihannut enkä vihaa, hän kyllä sitten purki katkeruuttaan erinäisiin suuntiin. Koskaan en saanut tietää mikä meni pieleen. Hän ei ollut ihminen joka oliis suostunut puhumaan mistään.
Suhteessa eletään vähemmän haluavan ehdoilla, mieluummin olen yksin ilman seksiä kuin kaksin ilman seksiä,laitoin kierrätykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty olemaan ihmettelemättä, miten seksi voi loppua miehen taholta hyvässä, normaalissa suhteessa. Jos se oma nainen riisuutuu vieressä, istuu saunassa lauteilla alastomana vieressä, tulee sänkyyn viekkuun nukkumaan alastomana... Hetken voi vastustella(ja näytellä halutonta), mutta sitten kyllä kantti pettää ja luonto vie voiton.
Ei se varmaan lopu hyvässä suhteessa, mutta kuinka usein suhde on hyvä? Tässä kolme tyypillistä syytä, jokainen itsessään todiste huonosta suhteesta:
1) Nainen pihtaa ja säännöstelee ensin vuosia, eli tappaa rakkauden, sitten myöhemmin ihmettelee miksi miestä ei kiinnosta enää.
2) Nainen sättii ja nalkuttaa, vähättelee ja haukkuu miestään.
3) Nainen lihoaa, laiskistuu, eikä viitsi tehdä asialle mitään. On lisäksi semmoinen nainen joka odottaa että mies tekee kaiken seksissä.
Harvoin seksistä voikaan kieltäytyä. Meillä on loppunut yhdessä saunomiset myös silloin kun lapsiluku tuli täyteen. Samassa rytäkässä loppui yhdessä suihkussa käynnitkin. Eikä hän ikinä voisi kuvitella nukkuvansa alasti. Myös mahdolliset spontaanit seksit on loppunut kun jos illalla tai aamulla yrität pyytää kainaloon, niin ompahan kiire alkaa nukkumaan tai nousta ylös.
Vaimo myös pihtaa, sättii, lihoo ja laiskistuu. Odottaa myös, että teen kaikki kotityöt hänen puolestaan.
Mitäs miehet tekevät? Paneskelevat omaksi ilkoseen ja eivät välitä naisen nautinnoista yhtään...siihen kyllästyy jokainen nainen ajallaan.
Spermaämpärinä ei jaksa olla, ja rakkaus kuihtuu sen sileän tien.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs miehet tekevät? Paneskelevat omaksi ilkoseen ja eivät välitä naisen nautinnoista yhtään...siihen kyllästyy jokainen nainen ajallaan.
Spermaämpärinä ei jaksa olla, ja rakkaus kuihtuu sen sileän tien.
Ja mitä nainen tekee? On vain hiljaa ja esittää tyytäväistä kun ei osaa asiasta puhua? Miehet ei ole ajatusten lukioita.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on myös mies lopettanut seksin pari vuotta sitten.
Tilanne ei ole minulle ok.
Vierailija kirjoitti:
Suhteessa eletään vähemmän haluavan ehdoilla, mieluummin olen yksin ilman seksiä kuin kaksin ilman seksiä,laitoin kierrätykseen.
Minä nostin kissan pöydälle ja sanoin, että seksiä on jossain, joko kotona tai muualla, vaimo saa päättää. Nyt seksiä on muualla FWB suhteessa. Tapaamme muutenkin kuin vain seksin merkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Vaimoni alkoi käyttäytyä epäystävällisesti, huutaa ja raivota silloin tällöin ihan vaan siksi että olen eri mieltä ja sanoin sen suoraan. Joskus en kuullut kun hän kutsui tai kysyi jotain ja tuli luokseni ja tönäisi voimakkaasti. Kerran kahvit roiskui ympäriinsä aamupalaa tehdessäni kun hän taklasi suutuspäissään. Sanoin asiasta, en hyväksy huutamista enkä huonoa käytöstä. Niin loppui myös halut häntä kohtaan. Nyt ollaan ja elellään vähän aikaa vielä kunnes hän löytää oman asunnon. Olen myös ilman seksiä hänen kanssaan, saan sitä muualtakin ja on montakin uutta mahdollista suhdetta tiedossa. Huono käytös vei halut, siinä se.
Mun mies ei kauheasti halua nykyään. Osittain ehkä kyse on myös kykenemisestä. On kaikenlaista vaivaa ja stressiä. Mutta ei myöskään ole kauhean kiinnostunut muutenkaan. Se oli mulle jonkun aikaa vaikea paikka mutta sitten tajusin että a) miehen haluamattomuus ei määritä mun haluttavuutta eli mun ei tarvitse ottaa sitä henkilökohtaisesti ja b) mun seksuaaliset tarpeet ei ole miehen vastuulla, mä voin hoitaa ne itsekin.
Nämä helpotti. Tässä suhteessa on valtavasti muuta kosketusta, läheisyyttä ja rakkautta. En ole lähtemässä, en pois enkä vieraisiin sänkyihin.
Sama kysymys sulle kuin kaikille muillekin seksipalstalla roikkuville aseksuaaleille: mitä ihmettä te täällä teette? Lähetystyössä?