Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö leikkaukseen? Vai kestäisit ilman?

Vierailija
23.02.2024 |

Jos vahvalla kipulääkityksellä pärjäisit töissä ja kotona lähes normaalisti ja hermokipu on olemassa, mutta jotenkin siedettävää. Leikkauksella kivut voisi saada täysin pois, mutta toisaalta leikkauksessa riskinsä. Leikkaus pelottaa.

Olisi kiva kuulla muidenkin näkökulmia tällaiseen.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä tapauksessa tarkoittaa vahva kipulääkitys? Jollekin se on maksimiannos Buranaa.

Vierailija
2/37 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia leikkausriskejä konkreettisesti tarkoitat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa vahva kipulääkitys tarkoittaa gabapentiinia useita kapseleita päivässä.

Ainahan leikkauksissa on riskinsä. Mutta pelottaa selkärangan sorkkiminen. Kaverilla jäi leikkauksen hoitovirheestä pysyvä hermovaurio.

ap

Vierailija
4/37 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile akupunktiota , selvitä hyvä akupunktiohoitaja ja saat avun muutamasta käynnistä.

Vierailija
5/37 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin leikkaukseen.

Vierailija
6/37 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa vahva kipulääkitys tarkoittaa gabapentiinia useita kapseleita päivässä.

Ainahan leikkauksissa on riskinsä. Mutta pelottaa selkärangan sorkkiminen. Kaverilla jäi leikkauksen hoitovirheestä pysyvä hermovaurio.

ap

Minä taas tiedän kaverin, jolle on rakennettu lonkkaluista ja teräksestä nikamia kolarissa vaurioituneiden tilalle eikä huomaa mitenkään.. Etukäteen on paha arvailla. Lääkkeet voivat vaurioittaa suolistoa.

Vierailija
7/37 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile akupunktiota , selvitä hyvä akupunktiohoitaja ja saat avun muutamasta käynnistä.

Miten akupunktio voisi auttaa puristuksissa olevaan hermoon?

Vierailija
8/37 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä  valitsisin operaation ennemmin kuin pitkäaikaisen kipulääkkeen jolla on pitkä lista haittavaikutuksia ja joka ei riskitön ole sekään.

Kyseessä epilepsialääke jota käytetään myös hermokipulääkkeenä.  Vailinta on omasi.

Vierailija
9/37 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin riskilläkin leikkaukseen, jos vaihtoeto on kärsiä kipua ja vetää lääkkeitä koko loppuelämä. 

Vierailija
10/37 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei itsestään parane niin kannattaa leikata.

Vierailija
11/37 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin ihminen paremmaksi leikkaamalla muuttuu. Yrittäisin ensin kaikkia muita mahdollisuuksia.

Vierailija
12/37 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipulääkkeen voi aina joku innokas tohtori ottaa pois. Leikkaukseen menisin.

Vierailija
13/37 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin leikkaukseen.

Totta kai jokaisessa leikkauksessa on riskinsä, mutta hyödyt yleensä ylittävät ne moninkertaisesti.

Jos on siis mahdollista, että leikkaus vie jokapäiväisen kivun kokonaan pois, en missään nimessä jättäisi tätä korttia katsomatta. Riskeistä huolimatta.

Vierailija
14/37 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on ravannut selkäleikkauksissa koko mun elämän ajan kivun takia. Mutta hän on alkoholisti ja meni kerran kun olin lapsi esim suoraan leikkauksen jälkeen sairaalasta baariin ja joi itsensä niin känniin että päätyi putkaan. Niin hänellä selkäleikkaukset eivät ole oikein auttaneet kipuun, mutta uskoisin että normi ihmisellä ne voivat hyvinkin parantaa kivun isälläni alkoholismi varmasti haittaa leikkauksesta paranemista.

Ja mitä olen ymmärtänyt esim isälläni on ollut selkäkipu niin pitkään, ettei voi tietää onko se kroonistunut niin, että hänellä aivoradat ovat jumiutuneet kipuun ja kipu onkin enää aivoista johtuvaa. Vai aiheuttaako selkä sen kivun vieläkin hänelle. Tuon takia kipua ei ymmärtääkseni saisi antaa kroonistua, koska sitten se muuttaa aivojen rakennetta ja aivot jäävät jumiin siihen että selässä on kiputila. 

Vierailija
15/37 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten akupunktio voisi auttaa puristuksissa olevaan hermoon?

Sähköakupunktio auttaa.

Vierailija
16/37 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaus kerta sellainen sairauteen on. Kipulääkkeitä ei pitäisi napsia kuin karkkeja pitkän aikaa, koska ne eivät vaikuta pelkästään kipukohtaan vaan koko kehoon.

Vierailija
17/37 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ; googlaa sähköakupunktio hermokipuun. Riippuu tietysti missäpäin asut, mutta jos asut suuressa kaupungissa , löydät varmaan hyvän hoitajan.

Vierailija
18/37 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reikihoito ja homeopaattiset lääkkeet ovat vähintään yhtä tehokkaita kuin akupunktio. Jos on ylimääräistä rahaa niin kannattaa ehdottomasti satsata!

Vierailija
19/37 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko osaavani arvioida asiaa, koska kokemani tuki- ja liikuntaelinperäiset kivut ovat menneet ohi lääkkeillä, levolla, liikunnalla ja fysioterapialla - sitten sama uusiksi. Olen myös työtehtävissä, joissa fyysisen toimintakyvyn ei tarvitse olla aina tikissä. Minulla olisi siis tähänastisen kokemukseni perusteella korkea kynnys mennä ortopedian alan leikkaukseen. Sisätautiperäisiin vaivoihin ottaisin helpommin vastaan leikkaushoitoa, jos vaihtoehtoja voisi harkita.

Vierailija
20/37 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reikihoito ja homeopaattiset lääkkeet ovat vähintään yhtä tehokkaita kuin akupunktio. Jos on ylimääräistä rahaa niin kannattaa ehdottomasti satsata!

Yhtä huuhaata kaikki 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän