Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakan hinta nousee 13 euroon

Vierailija
20.09.2024 |

Tupakan hintaan on tulossa useita korotuksia.2027 tupakan hinta on noin 13 euroa aski.

Vieläkö poltat tupakkaa kun aski maksaa 13 euroa?

Vieläkö poltat tupakkaa kun aski maksaa 13 euroa?

Vaihtoehdot

Kommentit (206)

Vierailija
121/206 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollainhan on  m a m u t u s ja  woketus maksettava. Marinin ja Tuppuraisen sekoiluja ei kata vaikka olisi 20 aski. Niihin rahat revitään leikkauksista 

Vierailija
122/206 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee mitä tahtoo. Mä olen hyvin tyytyväinen, että lopetin röökinpolton 30 vuoden jälkeen. Ostin kaikki mahdolliset nikotiinivalmisteet apteekista, lopultakin ne jäi käyttämättä, koska motiivi lopettamiseen oli todella kova. Siis lopetin kertaheitolla, en itsekään tajua miten helposti se meni. Tupakoitsija maksaa mitä vaan pyydetään, niinhän itsekin tein. Sen hintaa ei katsota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/206 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nousisikin, 13 euroa per tupakka niin ei naapurin ketjupolttajan savut enää niin haittaisi.

Ei auta. Terveisin kokemusasiantuntija. Ketjupolttaja ei lopeta. Ei, vaikka sairastuisi keuhkosyöpään.

Vierailija
124/206 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse silloin tällöin (lähinnä silloin, kun otan alkoholia) poltankin, niin silti mielestäni tupakoinnin voisi kieltää kokonaan. Itselläni onkin nyt tarkoitus lopettaa tuo silloin tällöin tapahtuva tupakointi kokonaan. Hinnat nousevat koko ajan ja ikääkin tulee lisää, niin sitä terveyspuolta on alkanut miettiä enemmän.

Viimeksi tällä viikolla meni hermo, kun bussipysäkillä 50+ ikäinen nainen (naamasta päätellen tupakoinut koko ikänsä) tuli tupakkansa kanssa katokseen sadetta pakoon. Teki mieli sanoa asiasta, mutta ilmeensä oli sen verran omahyväinen, kun huomasi asian haittaavan minua, että totesin pääseväni helpommalla avatessani sateenvarjoni ja siirtyväni pois katoksesta.

Vierailija
125/206 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tekee mitä tahtoo. Mä olen hyvin tyytyväinen, että lopetin röökinpolton 30 vuoden jälkeen. Ostin kaikki mahdolliset nikotiinivalmisteet apteekista, lopultakin ne jäi käyttämättä, koska motiivi lopettamiseen oli todella kova. Siis lopetin kertaheitolla, en itsekään tajua miten helposti se meni. Tupakoitsija maksaa mitä vaan pyydetään, niinhän itsekin tein. Sen hintaa ei katsota.

Itse olen myös polttanut 30 vuotta enemmän tai vähemmän. On ollut paljon muutaman kuukauden kausia jolloin en ole polttanut, mutta nyt päätin lopettaa kokonaan. Kaapissani on vielä vajaa aski, jonka poltan pois samalla käyden läpi päätöstäni ja niitä hyviä puolia jotka alkavat, kun imaisen askin viimeisestä tupakasta viimeisen henkosen. Minun päätöstäni ajaa eteenpäin itseinho. Haluan tuntea olevani järkevämpi ihminen. Tuo motivoi paljon ja tunnenkin olevani nyt valmis lopettamiselle.

Vierailija
126/206 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keuhkosyöpään kuolee Suomessa noin 5 ihmistä joka päivä.

Keuhkoahtaumaan kuolee vuodessa noin 1000.Tupakointi tappaa vuodessa noin 5000 Suomalaista.

Yksilön kannalta olisi toki kiva elää pidempään, mutta valtiontalouden kannalta ei. 

Vierailija
127/206 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lopetin 3 v. sitten, säästö tuolloin n. 300 euroa/kk ja nyt säästö on vielä enemmän. Jos haluat lopettaa helposti ja haluat eroon myös nikotiiniriippuvuudesta pyydä lääkäriltä resepti vieroituslääkkeisiin (itse sain reseptin julkisesta terveyskeskuksesta).

Vierailija
128/206 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nousisikin, 13 euroa per tupakka niin ei naapurin ketjupolttajan savut enää niin haittaisi.

Ei auta. Terveisin kokemusasiantuntija. Ketjupolttaja ei lopeta. Ei, vaikka sairastuisi keuhkosyöpään.

Ei lopeta ei. Tiedän miehen joka jatkoi tupakointia keuhkoahtaumadiagnoosista huolimatta. Menehtyi kuusikymppisenä. Oli sellainen ns. jääräpäinen äijä joka oli tottunut tekemään aina kaiken oman päänsä mukaan. Olisi diagnoosin saatuaan voinut kyllä ajatella vaimoaan ja vanhaa isäänsä jotka jäivät suuresti suremaan.

Vierailija
129/206 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
130/206 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun maksaa 99/aski, alan vähä käryytellä. Tupakkapaikalla silloin vain tuttuja.

Vierailija
131/206 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole niin tyhmä että polttaisin tupakkaa.

Vierailija
132/206 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tupakointi tai tupakointi lopettaa sinut.

Vierailija
133/206 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liioittelua. 100 % tupakoimattomistakin kuolee.

Vierailija
134/206 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trokarilta 5,5 €

Vierailija
135/206 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on kyllä kallis harrastus.

Vierailija
136/206 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 5000 ihmistä Suomessa joka vuosi kuolee sairauteen jonka aiheuttaa tupakointi.

Vierailija
137/206 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ,vois maksaa satasen aski!

Vierailija
138/206 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä polttanut tupakkaa joten ihan sama mitä se maksaa.

Pätee moneen asiaan mitä itse ei käytä.

Minusta kesämökin kiinteistövero pitäisi olla kuusinkertainen nykyiseen verrattuna. En omista kesämökkiä.

Vierailija
139/206 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä polttanut tupakkaa joten ihan sama mitä se maksaa.

Pätee moneen asiaan mitä itse ei käytä.

Minusta kesämökin kiinteistövero pitäisi olla kuusinkertainen nykyiseen verrattuna. En omista kesämökkiä.

Ja minusta alkoholin hinta pitäisi ainakin kymmenkertaistaa. En käytä alkoholia.

Vierailija
140/206 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 5000 ihmistä Suomessa joka vuosi kuolee sairauteen jonka aiheuttaa tupakointi.

Keuhkosyöpään sairastuneista 15% ei ole koskaan polttanut tupakkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä