Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannustatteko lapsianne lähtemään ulkomaille

Vierailija
19.09.2024 |

Meillä lapset opiskelemassa yliopistolla. Suht hyväpalkkaiset alat, mutta työllistymisestähän ei ole takeita. Kun työpaikoista karsitaan ja työttömät maisterit yleistyy. Kun on kyseessä unelmien ala. niin meidän lapset on valmiita etsimään työpaikkaa muualta, jos ei suomesta löydy.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi on vasta alakoulussa, mutta vastaan silti, että kyllä. Kävi päiväkodin ja eskarin englanniksi. Otti a2-kieleksi ranskan ja varmasti seuraavassa mahdollisessa vaiheessa ottaa uuden kielen. Urheilee ja ollaan vähän pedattu sitäkin, että sitä kautta saattaisi olla mahdollista lähteä USA:an opiskelemaan. Vaikka ei lähtisi ulkomaille, niin ei mitenkään haittaa, että on pidetty mahdollisuudet auki.

Vierailija
2/59 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvinnut mitenkään rohkaista. Juuri keskustelin kolmannen vuoden yliopisto-opiskelijapoikani kanssa, ja totesi hakevansa ensi kesäksi töitä saman tien Ruotsista. Suomesta ei ole löytynyt mitään hanttihommia kummempaa edellisiksi kesiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmistellut pikkuhiljaa koko meidän perheen muuttoa pois Suomesta. Itänaapuria on syytä pelätä eikä kohta hyvä heilu. Jos historiaa vähänkään tuntee niin ei kannata tuudittautua siihen, että mitään ei tapahdu.

Vierailija
4/59 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta! Sinne vaan missä löytyy leveämpi leipä ja mukavammat elinolot. Itse lähdin eläkeiässä

Vierailija
5/59 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Yksi asioita,  mitä itse olen ehkä katunut,  oli etten aikanaan sinkkuna ollessa hakeutunut ulkomaille töihin. Sairaanhoitajana olisi varmaan löytynyt  töitä. Muuten kyllä reissasin loma-aikoina.

Vierailija
6/59 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Toisella on ulkomaalainen puoliso ja toinen on muutenkin ollu usein opiskelemassa ulkomailla. Kun on hyvä koulutus, kielitaitoa ja rohkeutta, niin koko maailma on avoin. Eikä me olla itkemässä perään, että miksi te meidät hylkäätte.

Vierailija
7/59 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin itse 19 vuotta ulkomailla, joten kyllä.

Vierailija
8/59 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti. Mitä nopeammin pois tästä kehitysmaasta, sen parempi.

Vierailija
9/59 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisikohan valkoisena jostain samanlaisen ylöspidon kun ei valkoiset saa Suomesta. Voisin lähteä loisimaan vuorostani. Sehän parempi elämä on kuitenkin ihmisoikeus.

Vierailija
10/59 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, koska olemme asuneet perheenä ja minä yksin siellä ulkomailla niin tiedämme kaikki realistisesti millaista esim. Keski-Euroopassa on. Lapsetkin kyllä tietävät.

Vierailija
11/59 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä lähtö kannattaa. Pysyvästikö, no se on se kysymys. Jossain välissä kuherruskuukausikin loppuu. Mutta itse löysin sen vihreämmän ruohon ja olen ollut jo 15 vuotta ulkomailla. Takaisin tulen silloin tällöin kesäisin muutamaksi viikoksi, mutten ole sen pidempään aikonut viihtyä.

Vierailija
12/59 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä käydään keskusteluja, että olisiko Norjassa tulevaisuus? Lapsilla on ammattisuunnitelmat sellaiset, että töitä siellä varmasti on kaikille.

Vierailija
13/59 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että edes lapsesi opiskelevat.

Vierailija
14/59 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli suomalaisten verorahoilla koulutatte lapsenne ja sitten rahaa tienaamaan muualta. Miksi ette muuta jo nyt, ulkomailla useassa maassa on paljon paremmat yliopistot kuin Suomessa ja voi jo opiskelu aikoina verkostautua.

Vierailija
15/59 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti. Mitä nopeammin pois tästä kehitysmaasta, sen parempi.

Koetko, että Suomi on kehitysmaa!?

Et ehkä ole asunut monessakaan muussa maassa, jotta tietäisit, miten asiat ovat/ saattavat olla muuallapäin maailmaa... P.S. Itselläni tulee ensi vuonna 40 vuotta kuluneeksi siitä hetkestä, kun muutin vanhempieni kanssa pysyvästi ulkomaille asumaan. (ulkomailta)

Vierailija
16/59 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei heitä tarvitse kannustaa, kyllä se hoituu ihan valtion toimien avulla. Lapsi on jo lähtenyt, yritti valmistumisensa jälkeen lähes vuoden verran saada töitä Suomesta ja lähti sitten. On nyt hyvässä työpaikassa ulkomailla. Ei ole mitään syytä, miksi palaisi Suomeen.

Ulkomailla asumisessa on hyvät ja huonot puolensa, riippuu maasta ja miten löytää töitä. Jos työn vuoksi muuttaa, niin eiköhän Suomesta kaikki yleensä lähde sellaisiin maihin, missä saa paremman elintason. Eri asia sitten jos muuttaa esim. perheen mukana tai puolison kotimaahan. 

Vierailija
17/59 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni on vasta alakoulussa. Kannustan häntä ensinnäkin lähtemään tästä kaupungista heti pois, kun vain pääsee. Jos ulkomaille asti siivet kantavat, totta kai kannustan häntä siihenkin. Itse olen asunut kahdessa muussa maassa, ja on aivan tervettä käydä katsastamassa, miltä muualla näyttää. Itse havaitsin, että Suomi on parempi maa monessa asiassa, ja siksi palasin tänne. Jostain syystä jahkauduin Suomen ärsyttävimpään paikkaan, jossa nyt on mies, lapsi ja asuntolaina, joten tästä ei meikäläinen ihan helposti enää rimpuile eroon. Ainakaan ennen kuin asuntolaina on maksettu.

Vierailija
18/59 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannusta, mutta en myöskään ole estämässä. Nuoret aikuiset tekevät omat valintansa ja tuen heitä parhani mukaan. En enää tuputa heille neuvoja, ellei kysytä. Tarpeen mukaan annan elämänohjeita.

Vierailija
19/59 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustan tosiaan muuttamaan ulkomaille. Suomi on auringonlaskun maa. Olen itsekin ollut 7 vuotta ulkomailla töissä, joten tiedän tämän kokemuksesta. Parin vuoden päästä jään eläkkeelle ja muutan loppuelämäksi myös itse ulkomaille.

Vierailija
20/59 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi on omilleen lähdön kynnyksellä ja ollaan sanottu että kannattaa elää ja tarttua tilaisuuksiin vaikka ulkomailla. Ammatti on kyllä sellainen että voi kuljettaa kauaskin. Toivon että hän löytää sellaisen polun jota ei tarvitse sitten 50v harmitella kun ei tullu tehtyä ja lähdettyä. On se kotimaassa tai ei. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä