Eläinoikeusjärjestö julkaisi järkyttäviä kuvia satakuntalaisilta nautatiloilta - eläimet kahlaavat ulosteessa
Yle: Eläinoikeusjärjestö Oikeutta Eläimille on tehnyt rikosilmoituksen kahdesta Satakunnassa sijaitsevasta nautatilasta eläinten huonojen olojen vuoksi.
Lounais-Suomen poliisista vahvistetaan, että ilmoitus on vastaanotettu ja se on esikäsittelyssä.
Lopettakaa lihansyönti! Itse lopetin jo kaksi vuotta sitten. M35
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa vain ns rotukarjan jauhelihaa tai luomumaitoa, jos käytätte kyseisiä tuotteita
Lihaksi jalostetut naudat ovat niin arvokkaita, ettei niitä ole varaa kohtella kaltoin, paradoksaalista kuin onkin.
Voi voi.
Meidän kylillä yksikin isäntä yön pimeydessä veti traktorilla liikuntakyvyttömät sairaat ja huokuntoiset elukat laitumelle kun eläinlääkäri oli seuraavana päivänä tulossa. Olis muuten joutunut puuttumaan ja ukko joutunut ongelmiin. Just ton lainaamani kaltaiset ihmiset sitten ajaa autolla ohi ja ihastelee kuinka kivasti lehmät pääsee ulkoileen. Se pitkin pituuttaan maannut lehmä ei sit muuten nukkunut, vaan oli raato.
Taidan tietää tapauksen. Ootko PM:stä?
Kauan siinä meni, ennen kuin toi pelleily saatiin loppumaan. Oliko vielä niin, että äijä istu vielä jossain MTK:n eläinten hyvinvointitoimikunnassa?
Ei näy vettä. Ei näy ruokaa.
Missä eläinlääkärintarkastukset ? Virkarikos, koska on jättänyt tarkastamatta.
Onko vapaamuuraripoliisin suojeluksessa.
Tuollaisille eläinrääkkääjille ne maataloustukiaisrahat menevät.
Ensitreffit alttarilla Jenni ja Jyrki oikein kehuskelevat, kuinka ähmivät verisiä pihvejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen entinen maidon- ja naudanlihantuottaja. Järkytyin itsekin kuvista. Paljon pahempiakin otoksia löytäisin omista tiedostoistani ikävä kyllä. Vaikka paljon tehdään hyvääkin, kuvat näytti ikävä kyllä osittain tutulta. Tavallisen viljelijäperheen resurssit ei tahdo riittää tehotuotantoon, jota meiltä vaadittiin. Olisikin pärjännyt vaikka10-20 naudalla, kaikki olisivat saaneet hyvää yksilöllistä hoitoa. Ei, laitettiin 100, sitten olisi pitänyt laittaa 200 että tulee jotenkuten toimeen. Lopetettiin ajoissa. Lihansyönti ällöttää muukin nykyään. Tuotannossa moni asia soti omaa moraalia vastaan. Se ei ole kenenkään yksittäisen tuottajan kontolla nämä asiat, toivon että yhteiskunta todella muuttuu. Lihasta pitää tehdä arvokasta ja harvinaista herkkua.
Kuka vaati ja laittoi ne 100 eläintä?
No esim meijeri ei hae tilalta maitoa, jos määrä ei ylitä tiettyä rajaa. Pieniä tiloja on jo kauan yritetty karsia pois.
Eli ihan itse ahneuksissaan halusivat kasvattaa lypsävien määrän 100 lehmään. Meijeri hieman vaihdellen hakee 500 - 1000 l, mutta jopa pienemmistä määristä on mahdollista joissain tapauksissa sopia. Lehmä lypsää keskimäärin 30 l päivässä, joten sadalla lypsävällä tulisi jo 3000 l.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa vain ns rotukarjan jauhelihaa tai luomumaitoa, jos käytätte kyseisiä tuotteita
Lihaksi jalostetut naudat ovat niin arvokkaita, ettei niitä ole varaa kohtella kaltoin, paradoksaalista kuin onkin.
Voi voi.
Meidän kylillä yksikin isäntä yön pimeydessä veti traktorilla liikuntakyvyttömät sairaat ja huokuntoiset elukat laitumelle kun eläinlääkäri oli seuraavana päivänä tulossa. Olis muuten joutunut puuttumaan ja ukko joutunut ongelmiin. Just ton lainaamani kaltaiset ihmiset sitten ajaa autolla ohi ja ihastelee kuinka kivasti lehmät pääsee ulkoileen. Se pitkin pituuttaan maannut lehmä ei sit muuten nukkunut, vaan oli raato.
Taidan tietää tapauksen. Ootko PM:stä?
Kauan siinä meni, ennen kuin toi pelleily saatiin loppumaan. Oliko vielä niin, että äijä istu vie
Tietäjät tietää, mutta ei siitä enempää ;)
Ja tästäkin toiminnasta saa tukieuroja.
Ei kuitenkaan mikään nykyaikainen tila ja taas mitä ilmeinen loppuun palaminen.
Vierailija kirjoitti:
Ja tästäkin toiminnasta saa tukieuroja.
Pitäis olla laki, että eläinsuojelurikkomuksista joutuu palauttamaan tuet takaisin valtiolle.
Vierailija kirjoitti:
"Eli ihan itse ahneuksissaan halusivat kasvattaa lypsävien määrän 100 lehmään. Meijeri hieman vaihdellen hakee 500 - 1000 l, mutta jopa pienemmistä määristä on mahdollista joissain tapauksissa sopia. Lehmä lypsää keskimäärin 30 l päivässä, joten sadalla lypsävällä tulisi jo 3000 l."
Juuh, oli kyllä oikea kultakaivos tuo navetta. Et taida kovin paljon tietää maataloudesta. Tilan kaikki naudat ei muuten missään vaiheessa ole lypsäviä ja puhuin vain nautojen määrästä. Maataloustuottaja on kuitenkin yrittäjä. Näytä mulle laskelma jossa on järkevää rakentaa uudet tilat ja lypsyjärjestelmä esim 30 lehmälle, joka olisi vielä ihan kohtuullinen määrä eläimiä. Mutta älä nyt vedä hernettä nenään, enää ei ole yhtään eläintä.
Kuten itsekin sanoit, maatalousyrittäjä on yrittäjä. Jos ei saa bisnestään pyörimään ilman rikoksia ja eläintenoikeuksien polkemista, ei selvästi ole yrittäjäainesta. Ja ihan turha valittaa alhaisista tuottajahinnoista. Tilallisten ihan oma ongelma, jos keskusliitto on hampaaton ja jos porukalla ei olla valmista pitämään yhtä ja kieltäydytä myymästä polkuhinnoilla.
Ei kyllä mikään taho uhriudu niin paljoa kuin maatalousyrittäjät, jotka sentään saavat valtion tukea hyvinkin avokätisesti kuin muut pk-yrittjätät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Tai luomujauhelihaa. Luomulla on oma tiukempi valvontaprotokollansa
Mä olen ollut muutamilla luomitiloilla töissä ja ei ole yhtään sen tiukempi valvonta. Eikä muuten mitään hyvinvointisääntöjä noudateta, vaan esim. vasikat otetaan heti pois emoilta, vaikkei saisi. Enemmän kärsimystä tulee siitä, että ainoa mitä valvotaan on lääkitysten varoajat, joten sairaiden eläinten lääkityksen aloittamista pitkitetään mahollisimma pitkälle, jotta sais lykättyä varoajan aloittamista.
Omien ja monien muiden luomutiloilla työskennelleiden suulla voin sanoa, että luomu on yksi iso kusetus
Miksei vasikan anneta olla emonsa kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut muutamilla luomitiloilla töissä ja ei ole yhtään sen tiukempi valvonta. Eikä muuten mitään hyvinvointisääntöjä noudateta, vaan esim. vasikat otetaan heti pois emoilta, vaikkei saisi. Enemmän kärsimystä tulee siitä, että ainoa mitä valvotaan on lääkitysten varoajat, joten sairaiden eläinten lääkityksen aloittamista pitkitetään mahollisimma pitkälle, jotta sais lykättyä varoajan aloittamista.
Omien ja monien muiden luomutiloilla työskennelleiden
Miksei vasikan anneta olla emonsa kanssa?
Se on vähän niin kuin ton homman idea. Tarvitaan jatkuvasti uusia vasikoita, jotta emolehmistä saadaan maitoa. Vasikan ei kuitenkaan voi antaa olla emonsa kanssa, koska sehän hyödyntäisi ravinnokseen ihmisille tarkoitetun maidon. Luonossa emo vieroittaa vasikan non 8-10 kk ikäisenä maidosta, mutta lypsykarjatiloilla vasikka otetaan emolta pois yleensä alle vuorokauden ikäisenä, jotta maitoa ei mene yhtään "haaskuuseen".
On muuten kamalaa kuunnella kun emo ja jossain kaukana aitauksessa oleva vasikka huutavat toisiaan hyvällä lykyllä useamman viikon putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omien ja monien muiden luomutiloilla työskennelleiden
Vasikat pitää erottaa emostaaan, koska muuten se vasikka juo sen maidon, minkä takia koko raiskaus ja pakkoraskaus prosessi on olemassa. Eli ihmiset haluaa sen maidon itselleen. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Om
Vai että 40-kiloinen vasikka juo 30 litraa maitoa päivässä?
"Vai että 40-kiloinen vasikka juo 30 litraa maitoa päivässä?"
No eihän se kaikkea joisikaan, mutta kun ei yhtään saa mennä "haaskuuseen", eli vasikalle, vaan kaikki "kuuluu" ihmisille.
Ja muuten, ei lehmät ennen tuollaisia määriä maitoa tuottaneet, mutta kun piti jalostaa, että on tehokkaampaa, kun tissit roikkuu maassa ja meinaa räjähtää. Tuntuu varmaan hyvältä. Taas yksi epäkohta lisää tuossa sairaassa bisneksessä.
Ilta-Lehti ei julkaise ollenkaan eläinräakkäystapausta ja Ilta-Sanomat sensuroi jo julkaisemansakin kommentit pois.
Satakunnassa - onko tietoa millä paikkakunnalla ja keitä nämä eläinrääkkääjät ovat?
Eläinrääkkääjät ovat julmia ja väkivaltaisia sadisteja. Eläinrääkkääjillä on vikaa päässä ja pahasti!
Vierailija kirjoitti:
Ei kuitenkaan mikään nykyaikainen tila ja taas mitä ilmeinen loppuun palaminen.
https://www.elaintehtaat.fi/sastamalan-teurastamo.html